Wpis w blogu auta
Alfa Romeo GT
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 737 razy
Data wydarzenia: 02.08.2017
Fart w niefarcie
Kategoria: serwis
Ostatecznie wymienione zostało:
- sprzęgło z dwumasą Valeo
- wysprzęglik Textar
- uszczelniacz wału skrzyni Reinz
- olej w skrzyni biegów Tutela Car Technyx 75W85
Dzień przed awarią pożegnałem się z setupem wakacyjnym, i Alfa poszła trochę w dół - aktualnie jest to -30/-40 mm w stosunku do serii.
Na zdjęciu jeszcze -25/-35 mm.
Najnowsze blogi
Dodano: 18 godzin temu, przez powerTGS440
Renault Megane III 1.5DCI 95PS 6-gear MANUAL
Ogólnie, w ten długi weekend przejechałem 903km, średnie spalanie 4.2litra (nie korzystałem z klimy), trasa ekspresowa S3 (tylko 30km na ...
1
komentarz
Dodano: 19 godzin temu, przez powerTGS440
Właśnie minęło 9 miesięcy od kupna P208, przejechane w tym czasie 10.000km, było by więcej, ale od czasu kiedy pojawiła się Meganka to autko jeździ trochę mniej i bliżej, trasy nie ...
1
komentarz
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
zdjęcie wykonane jeszcze u poprzedniego właściciela
super autko jak na tylko Peugeota 207
4
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Najważniejsze, to żeby dobrać auto jak najbardziej wpasowane w nasze potrzeby. Każdy potrzebuje czegoś innego, każdy ma inne priorytety, dla jednego np. osiągi są najważniejsze, dla innego są one na szarym końcu. Podobnie jest z wyglądem, wyposażeniem, przestrzenią, itd. Nie ma aut idealnych, każde ma jakieś wady. Wyboru należy dokonać tak, żeby wady były dla nas mało istotne, a zalety żeby sprawiały, że z auta będziemy zadowoleni
Dlatego też do zakupu auta dobrze podchodzić na spokojnie, analizując wszystkie za i przeciw.
Moc rzeczywiście przydaje się, gdy przed maską jedzie jakiś zawalidroga albo jeszcze gorzej kilku. Z drugiej strony wystarczy trochę więcej opanowania za kierownicą i konie mechaniczne stają się zbędne.
Hehe, no to są Alfy właśnie
I nie ukrywam, że to wygląd tych aut przyciągnął mnie do marki Alfa Romeo.
Co następne tego nie wie nikt
Wtryski są w stanie bardzo dobrym, turbo, EGR też póki co nie zapowiadają problemów. DPF nie jest w stanie idealnym, ale wyjazd na wakacje pokazał, że żyje i ma się całkiem nieźle.
Ogólnie diesla na pewno nie polecam do jazdy głównie miejskiej - to naprawdę nie najlepszy wybór.
No i niestety, dwumasa, EGR, turbo, też są w silnikach benzynowych, warto mieć tego świadomość szukając dla siebie auta.
Podsumowując - jak ktoś chce jeździć tanio, to niestety ma coraz mniejszy wybór na rynku aut używanych. Są oczywiście jeszcze dostępne silniki benzynowe wolnossące o niewielkich mocach, gdzie z tych awaryjnych podzespołów jest praktycznie tylko EGR, ale wielu kierowców nie jest w stanie zaakceptować słabych osiągów w zamian za w miarę bezproblemową jazdę. Mi by było bardzo ciężko wrócić do jakiegoś auta z silnikiem wolnossącym 100 KM na przykład... Tym bardziej, że dla mnie samochód to przede wszystkim hobby, i za frajda jaką mi daje jestem w stanie odpowiednio zapłacić
Kupując używanego diesla lub nowszą benzynę, dobrze jest założyć, że dwumasa będzie za jakiś czas do wymiany. Byłem zresztą do tego przygotowany, bo auto kupiłem w za dobrej cenie, istotnych wad nie udało mi się znaleźć, i spodziewałem się, że Szwajcar mógł się auta pozbyć bo spodziewał się jakiegoś większego serwisu. Być może była to właśnie ta dwumasa.