Wpis w blogu użytkownika
humvee5
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 1067 razy
Data wydarzenia: 12.02.2020
Maniobra da esquiva -77km.com
Kategoria: inne
1) Zasadniczym zadaniem testujących jest zapewnienie (w powtarzalnych, dobrych warunkach pogodowych) świeżutkich pomiarów dla najnowszych samochodów. Wszystko jest bezlitośnie filmowane przez kilka kamer - w normalnym lub zwolnionym tempie. Tutaj wychodzą "perełki" związane ze zbyt nadwrażliwym zestrojeniem zawieszenia czy niewłaściwie dobranym rodzajem i rozmiarem opon.
2) Test składa się z konkurencji "podwójna szybka zmiana pasa ruchu [maniobra]" oraz "slalom" [hiszp. eslalon]. Konsekwentnie mierzona jest prędkość GPS samochodu, począwszy od 75 km/h. Jeżeli auto utrzyma się między pachołkami i nie dotknie żadnego, podwyższa się jego prędkość.
3) Kunszt inżynierów od zestrojenia podwozia widać najlepiej w zachowaniu aut, które przekraczają 80 km/h. Zaskakujące jest natomiast to, że wersje sportowe zazwyczaj nie poprawiają wyniku zwykłego modelu. Niższa masa i jej lepszy rozkład oraz normalne opony zamiast szerokich z ciężką i wielką felgą hot hatchy czynią z ciapowatego pluszaka zwinnego drapieżnika.
Gdyby ktoś pytał, jak możliwe są cuda na filmikach, że rywale Golfa VII tak łatwo go ogrywają w Maniobrze - przypomnijcie sobie, co wyprawiał Fiat 126p na KJS-ach.
4)Testy przeprowadzane są na kanale... niestety dopiero od 3 lat. Były już w tej krótkiej historii auta, które stawały na dwóch kołach, i był aktualny Ford Focus, który wyciągnął z zawieszenia 83 (!!!) km/h. Świetnie poradziła sobie cywilna Honda Civic z kartonem mleka pod maską, która ograła jak dzieci wszystkie modele z koncernu VW AG (80:77 km/h). Golf swoją piłeczką może się tylko pokazać w połowie stawki.
Crossovery i SUV-y zazwyczaj kończą gdzieś poniżej 75 km/h, a ich szarpanie przez układ ESP w podbramkowych sytuacjach powoduje, że auto nie zmienia pasa po raz drugi. Oznacza to tyle, że omijając sarnę możemy bez najmniejszych szans wyładować się pod TIR-a niesterownym, lśniącym dżipowatym autem.
Ostatnio na portalu też jesteśmy jakby poddawani "Maniobrze" i w pustych blogach przewracają się pachołki. A podobno Fiat Multipla nieźle zachowywał stabilność, choć prędkości tego przekarmione go delfina nie wychylały się poza nadświetlną 70 km/h.
Ostatnia aktualizacja: 13.02.2020 14:02:39
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2
komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
6
komentarzy
Dodano: 13 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
72
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Musisz paniom pielęgniarkom pokazać gdzie i jak się wbija.
O rzesz, fuj.
E, chyba będą musieli Ci powtórzyć, bo pewnie o czymś zapomnieli.
Sado-maso.
Znam to, nie raz tak mnie wymęczyli.
Od drugiej strony też. Nie wiem co gorsze?
Co to za emocje, jak bez %
Czasami warto zaryzykować.
Ogóra to On by zakisił, ale czy ordynator przymie za to kasę?
Lubię Cię mordo.
Rachunek u ordynatora płatny w kopercie 🙂
Może zamów sobie koryto na telefon, tylko nie wiem czy "Polka" ma taką usługę?
http://warszawa.restauracjapolka.pl/pl/o-restauracji#0
Gdyby było inaczej, to nie byłaby potrzebna kudłata, sami by Go wykończyli.
Nie bądź tym co ryje.
Ale bez kopaczki w roli głównej
Nie mówiąc o tym, że wszystkie te auta od VW prowadzą się dobrze, ale nie finezyjnie. I wynika to nie z filozofii konstruktora, tylko względów oszczędnościowych i robienia na jedno kopyto.
Dlatego wyniki tych testów będę śledził z ogromnym zainteresowaniem 🙂