Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volvo 440 1.8 Volviak » Ukręcona śruba - problemem egzystencjalnym







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volvo 440
  • przebieg 174 700 km
  • rocznik 1994
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.8
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 660 razy
Data wydarzenia: 15.06.2011
Ukręcona śruba - problemem egzystencjalnym
Kategoria: inne
W swoim pojeździe posiadam centralny zamek z kluczyka. Niestety, nie zawsze chciał on otwierać (zwykle zamykał) tylne drzwi od strony pasażera. Nie przeszkadzało to bardzo - ale trzeba to jednak zrobić. Niestety, aby dostać się do silniczka zamka centralnego, trzeba zdemontować w zasadzie wszystko - boczek z drzwi, jedną z prowadnic szyby oraz zamek. Ten ostatni mocowany jest na trzy śruby imbusowe, stożkowe, które całkowicie chowają się w blasze. Oryginalnie były bardzo mocno dokręcone - odkręcałem je, uderzając młotkiem (z wyczuciem) w klucz. Niestety przy ostatniej śrubie - klucz mi się osunął, uszkadzając ją znacznie. Po kilku ponownych próbach odkręcenia - sześciokąt stał się idealnym kołem. Straciłem pomysły i wiarę - zrezygnowany poszedłem spać.

Na szczęście, następnego dnia uratował mnie ojciec, przynosząc z pracy dremel - bardzo przydatne urządzonko - z założoną tarczką o średnicy około 2cm. Przy jego pomocy nacięliśmy delikatnie śrubę, a potem już za pomocą śrubokręta i młotka - po dłuższej chwili, odkręciliśmy.

Zamieszczam zdjęcia śruby przed i po, oraz przykładowe zdjęcie dremela. Gdyby komuś zdarzyło się zniszczyć śrubę, nawet tak trudno dostępną, jak ta (nie da się podważyć, itd...) - nie ma co rozpaczać, rozwiązanie może być bardzo proste.

Zamek miał uszkodzoną obudowę - któryś ze zgrzewów puścił. Na razie spiąłem ją paskami i wydaje się chodzić prawidłowo. Na wszelki wypadek - nie montuję boczków. Zobaczymy, czy drzwi będą się otwierać i zamykać bezproblemowo, czy jednak czeka mnie wymiana/głębsza naprawa centralnego zamka.

Przejdź do komentarzy

Śruba przed użyciem dremela.

Przykładowe zdjęcie dremela. Mój miał mniejszą tarczkę.

Wykręcona śruba. Widoczne nacięcie.
Najnowsze blogi
Dodano: 18 godzin temu, przez powerTGS440
Renault Megane III 1.5DCI 95PS 6-gear MANUAL Ogólnie, w ten długi weekend przejechałem 903km, średnie spalanie 4.2litra (nie korzystałem z klimy), trasa ekspresowa S3 (tylko 30km na ...
1 komentarz
Dodano: 19 godzin temu, przez powerTGS440
Właśnie minęło 9 miesięcy od kupna P208, przejechane w tym czasie 10.000km, było by więcej, ale od czasu kiedy pojawiła się Meganka to autko jeździ trochę mniej i bliżej, trasy nie ...
1 komentarz
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
zdjęcie wykonane jeszcze u poprzedniego właściciela super autko jak na tylko Peugeota 207
4 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl