Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mazda MPV
  • przebieg 149 077 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2010
  • silnik 2.0
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 3482 razy
Data wydarzenia: 08.11.2010
Wilgoć
Kategoria: awaria
...no i deszcz mnie załatwił...
rano Madzia odpaliła, pomknąłem do pracy tam postała 8 godzin w deszczu, bo taka aura.Po skończonej pracy, jak zwykle zadowolony(...nieee z pracy!), zasiadam...kluczyk...start...i ....sinik się kręci, ale nieeee odpala!.luz ..spoko...powtórka...kluczyk..zapłon i powtórka - kręci i nic...na desce zauważyłem że kontrolka(taka czerwona z kluczykiem)po przekręceniu nie zapala się, a zawsze się paliła na 2sekundy, ale teraz nie zaświeciła.Auto nie odczytało kluczyka, myślę sobie.Ok.- do domu po drugi kluczyk, powrót,historia się powtarza j.w....
Hm, dymek na płuco, chwila zastanowienia...ok...garnę po farelkę i dwa przedłużacze 20metrowe...maska w górę...farelka - hyc do środka , włącznik na maxa, maska w dół- grzejemy...kilka liści tytoniowych,20minut mija...kluczyk...zapłon...DZIAŁA!ZAPALIŁA!
Powrót do domu,na parking, spryskane cewki WD40, zobaczymy rano...zapali,nie zapali,zapali nie zapali...

Ostatnia aktualizacja: 14.11.2010 14:41:29
Dodano: 13 lat temu
WILGOĆ
...dziś sytuacja się powtórzyła...NIE ZAPALIŁA.
Poszukałem w necie i znalazłem stronkę forum Mazdy po angielsku,gdzie ktoś miał już taki przypadek.W opisie było, aby sprawdzić działanie immobilisera poprzez test:
-przekręć kluczyk w pozycję startu silnika na ok 2sek.
-po czym cofnij kluczyk do pozycji ACC i odczekaj 2min, kontrolka ta czerwona z kluczykiem, powinna zacząć błyskać wskazując tym nr.kodu błędu..
Tak też uczyniłem, lecz kontrolka się nie zapaliła,więc przekręcam kluczyk i jest zapłon!Pali silnik!Pochodził troszkę i go zgasiłem, myślę sobie jet ok, ale spróbuję jeszcze raz...kluczyk do stacyjki...zapłon i...silnik kręci ale brak zapłonu.
Więc powtarzam poradę z netu i ...silnik pali,
trochę to dziwne - odpalam jak diesla(muszę trochę poczekać),
a chodzi jak benzyna...hmmm
Dodano: 13 lat temu
Do grzegorzd8: Ja tez sie zdziwilem z ta konewka... Jak ja sprawdzalem uklad zaplonowy, to przewody zostaly spsikane specjaknym preparatem go tego, a nie wiadrem wody...
Dodano: 13 lat temu
Do bonisz: Dawno nie słyszałem. Fajna , radykalna i skuteczna metoda eliminacji przyczyn złej pracy silnika. Mądry jest ten Twój elektryk. Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Do grzegorzd8:
Dzisiaj zawitałem do elektryka, mówię co się stało i możne to przewody od wysokiego napięci, kazał odpalić silniki i mówi że:
"idzie po trochę wilgoci",
po czym moim oczom ukazał się widok - mechanika z konewką ogrodową napełnioną woda, którą lał po przewodach WN, silnik pracował dalej równomiernie,nie zszedł z obrotów, nie przerywał, powiedział że wina leży po stronie immobilisera...
Dodano: 13 lat temu
Przecież nie będziesz woził ze sobą farelki , i skąd ją zasilisz na postojach. Sprawdź koniecznie instalację zapłonową a szczególnie cewkę zapłonową , kopułkę i przewody WN. Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
prawdz lepiej u elektryka instalacje elektryczna, bo nie zawsze bedziesz mial farelki pod reka... A druga sprawa, to przynajmniej powie Ci co masz do wymiany.
Najnowsze blogi
Dodano: 20 godzin temu, przez powerTGS440
Renault Megane III 1.5DCI 95PS 6-gear MANUAL Ogólnie, w ten długi weekend przejechałem 903km, średnie spalanie 4.2litra (nie korzystałem z klimy), trasa ekspresowa S3 (tylko 30km na ...
1 komentarz
Dodano: 21 godzin temu, przez powerTGS440
Właśnie minęło 9 miesięcy od kupna P208, przejechane w tym czasie 10.000km, było by więcej, ale od czasu kiedy pojawiła się Meganka to autko jeździ trochę mniej i bliżej, trasy nie ...
1 komentarz
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
zdjęcie wykonane jeszcze u poprzedniego właściciela super autko jak na tylko Peugeota 207
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl