Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Peugeot 5008 Tatocar » Wpływ miejsca tankowania na temperaturę silnika







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Peugeot 5008
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1104 razy
Data wydarzenia: 05.02.2011
Wpływ miejsca tankowania na temperaturę silnika
Kategoria: obserwacja
Zmartwieniem każdego kierowcy-właściciela samochodów jest jakość płynów, które tankuje się do baku. Szczególnie kłopotem tym martwią się posiadacze samochodów nowszych generacji wyposażonych w bezpośredni wtrysk paliwa. Jak powszechnie wiadomo parametry paliwa mogą mieć i mają wpływ na trwałość różnych elementów układu dolotowego a także wydechowego... Będąc zwykłym konsumentem lejącym "coś" nie mam możliwości badania składu chemicznego i parametrów paliwa. Mogę obserwować kilka parametrów, które dla mnie (lajkonika) są możliwe do zarejestrowania. Wskaźnikami takimi bez wątpienia są: średnie spalanie na baku oraz temperatura płynu chłodzącego i/lub oleju rejestrowanych w często powtarzalnych warunkach np na takiej samej trasie przy zbliżonym natężeniu ruchu.
Nauczony negatywnymi skutkami przypadkowych tankowań i wiary (lub raczej niewiary) w jakość na stacjach (nawet sieciowych) do tej pory starałem się, (jeżeli to możliwe) tankować tylko u jednego dostawcy. Proszę mnie nie zrozumieć źle, nie mówię, że na niektórych stacjach jakość po badaniach może zakwestionować UOKiK bo w większości dystrybutorów jakość mieści się w (mało wygórowanych) polskich normach. W granicach naszego kochanego kraju nie ma dużego wyboru, źródła (rafinerii), gdyż paliwo pochodzi z Orlenu lub Lotosu a sprowadzanie (w dużych ilościach) z zagranicy jest mało lub nieopłacalne. Dodatkowo pochodzenie surowca jest także jedno bo zgodnie z danymi GUS 98% pochodzi z rosji gdzie ropa naftowa jest bardzo ciężka i nie najlepszej jakości (zasiarczona ??).
Jest za to coś co jest tajemnicą poliszynela i wynika z zróżnicowania parametrów (wynikającej z destylacji frakcyjnej) a jest uzależnione od partii towaru lub może inaczej jego odbiorcy (składu paliw) ...
Po tym dość przydługim wstępie chciałem podzielić się moimi obserwacjami z ostatnich tankowań na dwóch stacjach różnych dużych sieci oraz zapytać się o wasze doświadczenia i obserwacje w tym temacie.

Parametry stałe: trasa 12+8 km ruch uliczny w godzinach szczytu w znaczącej długości w przeciwnym kierunku niż korki, stały czas przejazdu, ilość powtórzeń około 20.

Obserwacje:
paliwo nestle: porównywalnych prób 8, temperatura silnika w połowie trasy (po 10 km) maksymalna (90 stopni), spalanie średnie 10 litrów na tym dystansie (z komputera). temperatura zewnętrzna około -5 stopni
paliwo statoil 1-2-3: porównywalnych prób 5, temperatura silnika w połowie trasy (po 10 km) poniżej skali, na końcu dystansu 70 stopni , spalanie średnie 8,5 litrów na tym dystansie (z komputera), temperatura zewnętrzna około -5 stopni.

Jakie są wasze doświadczenia w tym temacie ? Poprzyglądam się jeszcze ale mam mieszane uczucia co do jakości Nestle a jako "świeży" kierowca diesla nie wiem czy dobrze interpretuje fakty :D
Ostatnia aktualizacja: 05.02.2011 12:46:46
Dodano: 13 lat temu
Pojedź jeszcze na shella ;)
Dodano: 13 lat temu
Ja się cieszę, że mam benzynowca, bo nie muszę się tym martwić.
Dle mnie często najważniejszym wyznacznikiem jest cena, więc nie unikam stacji marketowych. ;)
Dodano: 13 lat temu
Zależności pomiędzy temperaturą silnika a paliwem nie znałem i powątpiewam. Chcesz sprawdzić średnie z jakości paliwa? Wlej 3-4 baki jednego przejedź 3 tys. km, potem drugiego tak samo i będzie wiedział, a testy na 20 kilometrach to w laboratorium niech robią. Ty, komputerowi pokładowemu, nawet nie dajesz szansy coś policzyć przy takich przebiegach.
Dodano: 13 lat temu
Co ty, jesteś lajkonikiem :D fajna robota.

Tankuję na Neste w zasadzie cały czas, raz zatankowałem na LukOilu i musiałem wymienić wtryskiwacz :( na szczęście z dawcy, więc koszt 0zł. Nie wiem, co się stało, ale samochód nie jeździł.

Spalanie na krótkich dystansach (poniżej 100km) wcale nie oddaje normalnego spalania samochodu.
Dodano: 13 lat temu
Jakość paliwa nie ma wpływu na temperaturę silnika.

Spalanie Ci wyszło raz 8.5 a raz 10 litrów, nie ma się tym co sugerować bo na odcinku 10/20km nigdy nie będzie dokładnego spalania, wystarczy ze raz dociśniesz troszkę mocniej gaz czy postoisz chwile dłużej w korku i to jest własnie ta różnica która Ci wyszła.

A co do różnic temperatury to tłumaczył bym to np. czasem pracy silnika

Dodano: 13 lat temu
Lajkonik - paluszki, precelki, krakersy:)
Nestle - płatki śniadaniowe i wiele innych prduktów:)

Wracając do tematu uważam tak samo jak użytkownik -Marek-.
Dodano: 13 lat temu
Szczerze mówiąc nigdy nie zastanawiałem się nad powiązaniem temperatury silnika z dostawcą paliwa. Moim zdaniem to inne czynniki będą miały tu znaczenie. No i zresztą zawsze tankuję tylko na BP.
Najnowsze blogi
Dodano: 19 godzin temu, przez powerTGS440
Renault Megane III 1.5DCI 95PS 6-gear MANUAL Ogólnie, w ten długi weekend przejechałem 903km, średnie spalanie 4.2litra (nie korzystałem z klimy), trasa ekspresowa S3 (tylko 30km na ...
1 komentarz
Dodano: 19 godzin temu, przez powerTGS440
Właśnie minęło 9 miesięcy od kupna P208, przejechane w tym czasie 10.000km, było by więcej, ale od czasu kiedy pojawiła się Meganka to autko jeździ trochę mniej i bliżej, trasy nie ...
1 komentarz
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
zdjęcie wykonane jeszcze u poprzedniego właściciela super autko jak na tylko Peugeota 207
4 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl