Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Stilo MultiWagon W.O.L.F » Wymiana piasty tylniej







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Stilo
  • przebieg 157 940 km
  • rocznik 2004
  • kupione używane w 2009
  • silnik 1.9 JTD
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 11866 razy
Data wydarzenia: 14.08.2011
Wymiana piasty tylniej
Kategoria: serwis
Dziś postanowiłem zająć się hałasującym łożyskiem na tylniej osi. Drugim z kolei.

Jako że nigdzie nie mogłem znaleźć dobrej piasty w rozsądnej kwocie, trafiłem na stronę www.rufus.pl i tam zakupiłem komplet SNR ( na pierwszy montaż ) o numerze R.158.56. Wspomnieć należy że zestaw ten montowany jest TYLKO w MultiWagonach w latach 2003-2004, dalsze roczniki to zestaw XTGB 41556 SNR ( co ciekawe tańszy ).

Wymiana stosunkowo prosta. Luzujemy solidnym kluczem nakrętkę centralną kluczem nasadkowym o rozmiarze 32, następnie ściągamy koło, odkręcamy zacisk i jarzmo hamulcowe, demontujemy tarczę hamulcową. Odkręcamy całkowicie nakrętkę centralną, następnie wyjmujemy całą piastę ( powinna wyjść bez kłopotu ). Na pieście znajdziemy dwie podkładki jedna na samym końcu łącząca piastę ze zwrotnicą ( można ją przeoczyć gdyż lubi się zardzewieć wraz ze zwrotnicą tworząc jedną całość, druga tuż za nakrętką centrującą. Obydwie te podkładki mają na celu ściśnięcie łożyska.

Wszystkie te części należy oczyścić szczotką drucianą, przesmarować płynnym smarem przed nałożeniem nowej piasty, warto zaopatrzyć się również w przyrząd do wkręcania tłoczków, jak wiemy z tyłu tłoczki chowa się ruchem obrotowym, tutaj też przesmarowanie ( najlepiej smarem do tłoczków ) powinno zabezpieczyć hamulce przed przegrzewaniem.

Polecam również zajrzeć do prowadnic i sprawdzić czystość pod gumowymi osłonkami.

Praca bardzo fajna i prosta, w przeciwieństwie do wymiany łożyska z przodu, o czym w następnym wątku :)
Ostatnia aktualizacja: 14.08.2011 15:20:17
Dodano: 12 lat temu
Wszystko ładnie, operacja rzeczywiście bardzo prosta - w Stilo nawet prostsza od wymiany żarówki z przodu ;-)
Warto dodać, że nową piastę zakręca się z określonym momentem (w wersji 3D moment ten wynosi 250Nm, tutaj będzie pewnie podobnie). Po zakręceniu warto zabezpieczyć śrubę pobijakiem w wyznaczonych miejscach ;)

Pozdrawiam
Dodano: 12 lat temu
Pięknie Ci poszło! Brawa za fachowość!
Dodano: 12 lat temu
Do FranzMaurer: I podłokietnika se nie uszkodziłem :D
Dodano: 12 lat temu
Fach w rękach masz jak nic [bajer].
Dodano: 12 lat temu
Kapitalna, fachowa robota :-)
Pozdrawiam
Najnowsze blogi
Dodano: 15 godzin temu, przez powerTGS440
Renault Megane III 1.5DCI 95PS 6-gear MANUAL Ogólnie, w ten długi weekend przejechałem 903km, średnie spalanie 4.2litra (nie korzystałem z klimy), trasa ekspresowa S3 (tylko 30km na ...
1 komentarz
Dodano: 16 godzin temu, przez powerTGS440
Właśnie minęło 9 miesięcy od kupna P208, przejechane w tym czasie 10.000km, było by więcej, ale od czasu kiedy pojawiła się Meganka to autko jeździ trochę mniej i bliżej, trasy nie ...
1 komentarz
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
zdjęcie wykonane jeszcze u poprzedniego właściciela super autko jak na tylko Peugeota 207
4 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl