Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1066 razy
Data wydarzenia: 12.06.2016
Przyziemne marzenia motoryzacyjne
Kategoria: obserwacja
I zgadzam się że bardziej mnie ciągnie do aut zwyczajnych niż takich z młodzieńczych marzeń typu Porsche czy Ferrari.
Tu przemawia nie tylko zasobność portfela ale i zdrowy rozsądek, koszty utrzymania i praktyczność.
Auto marzeń mam czyli coś nowego, nowoczesnego i mocnego.
Auto na zimę na wycierki mam, czyli coś mniej wartego, bez filtra DPF z bezproblemowym 1.9 TDI
Brakuje mi jakiegoś klasyka, youngtimera.
Kryteria wyboru: silnik o mocy co najmniej 130 koni, najlepiej benzyna nadająca się do LPG, klimatyzacja, ABS, przebieg nie wyższy niż 150 tys. km. Ceny z rynku Niemieckiego a nie polskiego bo tutaj są zaniżone a oferty to najczęściej szmelc
1.Audi 80 Cabrio z lat 1998-2001 w cenie od ok 5.500-8.000 Euro
To zdecydowanie mój faworyt, wybrałbym ostatnia wersje po modernizacji gdyż auto produkowane było od 1991 roku. Powstało na bazie Audi Coupé, zaprezentowanego w 1988 roku. Model oznaczony 8G7 zaliczany jest do grupy modeli B4.
Dla mnie jego atutami są oprócz ocynkowanego nadwozia, możliwość przewozu 4 pasażerów i dość spory bagażnik jak na cabriolet czyli 320 litrów a złożony dach nie zmniejsza tej wartości.
Samochód jest nowoczesny bo ma ABS, klimatyzację i elektrycznie składany dach.
Silnik 2.6 6 cylindrów o mocy 150 koni, idealny do przerobienia na LPG lub 2.3 E o mocy 133 konie. Wada to archaiczne wnętrze



2.Vw Eos z lat 2005-2010 czyli model przed liftingiem w cenoe ok 6.000-10.000 Euro
Coś znacznie nowocześniejszego, atutem jest składany metalowy dach i auto można używać również w sezonie zimowym, jest w nim cieplej i ciszej. Bagażnik ze złożonym dachem tylko 205 litrów a z rozłożonym aż 380 litrów. Za to pasażerowie 2 rzędu siedzeń będą mieli mniej wygodnie.
Auto jest „nowożytne” można założyć nawigację wbudowaną i oczywiście dostępne z Climatronikiem i ESP
Z silnikami jest problem bo ani TSI ani FSI nie sa dobre i godne zaufania.
Zostaje 140 konne 2.0 TDI. Chociaż tez jestem zdania że hałaśliwy klekot średnio pasuje do Cabrioleta, chyba że Common-Rail



3.Mercedes W 124 Cabriolet cena od 10.000-20.00 tys. Euro
Zadatki na klasyka już ma chociaż był produkowany do 1997 roku to wytworzono go zaledwie około 33 tys. egzemplarzy. Silniki do wyboru to szeroki wachlarz. Nawet 6 cylindrowe i ze spora mocą. Pamiętajmy że auto jest ciężkie
Zalety to 4 miejsca całkiem wygodne, pojemny bagażnik mieszczący aż 480 litrów. Nieco jamnikowaty wygląd i auto ociężałe i nieporęczne
Niestety to auto jest poza zasięgiem finansowym



To byłyby 3 modele. Chciałem namówić swoją kobietę aby nabyła Eosa ale nie do końca jest przekonana, używałaby na co dzień, tylko że z Tourana woli przesiąść się do jakiegoś SUVa i to zapewne za 2 lata dopiero. Marzyłem jeszcze kiedyś o Vw Corrado ale auto nie ma klimatyzacji i właściwie coś szybkiego już mam co prezentuje się dobrze.
O Mercedesie SL z lat 1991-1997 nie wspominam
No ale wszystkie marzenia wcale się nie muszą spełnić…
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez MaArek77
No wreszcie po 16 latach pozbyłem się Golfa, była 2 dniowy żal i dwutygodniowy bal ze tak powiem.
Nawet najlepsze i bezawaryjne auto w takim wieku to nic dobrego.
W każdej chwili może ...
14
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu.
Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km.
W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna.
Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu.
Środek też ...
16
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Ja bym wziął, gdyby to była pani elektryk - wysoko zawieszona, z ekstra zderzakami, z ładnym pakownym kufrem, obowiązkowo hak musi pasować, a bym zapomniał - nie może być za głośna.
A to kuedys jak nie bedzie za 3 lata to auto zacznie znikać z rynku i drożeć
Z kolei Audi A5 cabrio to już nie młode auto. Trudno a jakies cabrio premium z mocnym dieslem i nowy model w cenie mojego auta. Na A3 cabrio nie patrzyłem.
No i metalowy dach byłby wskazany
Takie zwykle zamkniete to przeviez mam.
Czasami zastanawiam sie dlaczego zamiast GTD nie kupiłem Opla Cascady. Mialbym nowoczesny, wypasiony wóz i też cabrio.
No ale te 2 metrowe drzwi, niepraktycznosc, brak metalowego dachu na zime, badwaga i 48 przyciskow... a 170 konny diesel to też nie to co mam
Kup sobie tak jak brzoz t4 za parę lat i będziesz mieć klasyka za parę lat.