Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Fiat Cinquecento Cientek
»
Wymiana łańcucha rozrządu, zębatek i uszczelek.
Wpis w blogu auta
Fiat Cinquecento
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 26347 razy
Data wydarzenia: 25.01.2011
Wymiana łańcucha rozrządu, zębatek i uszczelek.
Kategoria: zmiany w aucie
Ostatnio te dzwonienie jakoś tak mi nie dawało spokoju, mechanik mi powiedział że to pewnie rozrząd, na necie pisali to samo, no to zajechałem po nowy komplet do wymiany - 65zł.
A że postanowiłem być fajny, to wymieniłem go sam.
Znalazłem świetną instrukcję dot. wymiany łańcucha rozrządu, napisana w sposób prosty, dużo zdjęć - no z taką instrukcją to tego nie można spierdolić.
Link: http://www.speedyshare.com/files/26490877/cc_700_rozrz_d.pdf
No to zabieramy się do wymiany, na pierwszy ogień: zderzak - i już pierwszy problem. Mianowicie żeby zdjąć zderzak, trzeba odkręcić dwie śruby u góry przy samej krawędzi maski, a cztery następne: za nadkolami. I z tymi nieszczęsnymi nadkolami był problem, bo dwie śruby po prostu nie dały się odkręcić – kręciły się w miejscu. Więc nadkola nie odkręcę, a do śrub dostałem się siła, odginając nieco nadkole i leżąc pod samochodem. Zabrało nam (pomagał mi znajomy) to półtorej godziny. Sam głupi, plastikowy zderzak - półtorej godziny.
Później poszło z górki:
- Lekko zablokowana śruba z alternatora, przez co nie można było go odchylić, dopiero po jakimś czasie się poddał.
- Zdjęcie pokrywy z łańcucha rozrządu, zaowocowało przypomnieniem sobie że jest tam olej i jest go dużo – połowę zdążyliśmy złapać do miski.
Łańcuch był szczerze w opłakanym stanie, wisiał jak kable na słupach w okresie letnim. Po założeniu nowego od razu było widać różnicę.
Dopiero jak zabraliśmy się za wymianę uszczelki która przychodzi do otworu w pokrywie, to zleciało nam kolejne pół godziny, za cholerę nie chciała wejść.
Dokładne wyczyszczenie z resztek silikonu i uszczelki, odtłuszczenie i oczyszczenie benzyną i można nakładać farbę (jako zamiennik silikonu samochodowego lub smaru), zwykłą emulsję do metalu która akurat była zielona więc całość całkiem zgrabnie wyglądała

Zakładamy pokrywę, przykręcamy śrubki… wróć! „Zapomniałem włożyć z powrotem sitko”, odkręcamy śrubki, ściągamy pokrywę, wkładamy sitko, zakładamy pokrywę i przykręcamy śrubki.
Wszystko założone, przykręcone, podłączone… czas na finał! Chwila zastanowienia czy wszystko jest przykręcone i podłączone, następuje przekręcenie kluczyka i silnik wydaje z siebie piękny i soczysty odgłos. Trochę go przegazowałem, posłuchałem tej poezji bez dzwoneczków i można zakładać zderzak

Mam teraz nadzieję, że nie spotkają mnie żadne wymiany w najbliższym roku

Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez niki129
Szukałem i szukałem , taniego dostawczaka w przyzwoitym stanie z klimatyzacją.
Nie jest to łatwe coś takiego znaleźć.
Znalazła się Dacia, bardzo fajny stan i mega dobrej cenie, nie ma co ...
7
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez yatsec
I znowu stajnia się rozrosła. Trochę niekontrolowanie bo dobiłem do 13 aut a mówiłem sobie, że będę ją zmniejszać a nie zwiększać.
Życie pokazuje jednak, że łatwiej kupić niż ...
3
komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Tym razem trochę o Picadorze, który powrócił na ojcowskie łono ;) Ponownie stałem się jego współwłaścicielem razem z młodszą córą Dlatego też przed przekazaniem jej do jazdy ...
3
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Swoją drogą dziwne, że Fiat w tak niskobudżetowym aucie mógł zastosować łańcuch, a niektóre ekskluzywne bryczki mają silnik napędzany paskiem. PARANOJA!!!