Działo się trochę! Po zamontowaniu głośników efekt był conajwyżej średni. Jakieś szumy, czasem trzaski, brak mocy, brak basu, jak się dało za głośno radio się wyłączało. Ale działało więc tak jeździłem przez jakiś czas. Wczoraj o 23:30 (sic!) zamontowałem po jednym kondensatorze na plusowej nóżce każdego z głośników w podszybiu o parametrach 22uF 50V. Efekt nie z tej ziemi! Jakbym zamontował wzmacniacz! Wreszcie czysto, bez szumów, wróciła moc, jest basu tyle ...
Nareszcie!
Sporo kabelków trzeba było pociągnąć, żeby zamontować coś co zawsze chciałem.
Stety/niestety nie mam turbiny, więc zdecydowałem się na wskaźnik temp. oleju, podciśnienia i volotomierz. Wszystkie wskaźniki AutoGauge w oldskulowym stylu, tak, żeby pasowały do seryjnych.
Temperatury oleju jeszcze nie będę znał - muszę przegwintować czujnik, tak żeby można było go zamontować w miejscu seryjnej zaślepki w głowicy.
Fajny efekt, nawet nie zasłania ...
...się pospieszyłem. Zamiast oryginalnych głośników o impedancjach 6 w drzwiach i 12 w podszybiu zamontowałem 4 ohmowe. Jeszcze nie wiem co z tego wyniknie, czy się radio nie grzeje etc. Na pewno brakuje trochę mocy po pierwszym odsłuchu, zobaczę jeszcze jak będzie w użytkowaniu na codzień.
Na fotach porównaniu starych głośników z nowymi.
Żeby nie ruszać oryginalnej instalacji dorobiłem kable- przejściówki z powodu innych końcówek w oryginalnej wtyczce i wtyków w ...
... no może to trochę zbyt szumne hasło. Zwykła wymiana głośników to jest. Jeden z tylnych zaczął zipieć, więc postanowiłem je zmienić. Parę fotek z wymiany, niestety trzeba było wiercić nowe otwory w tej dziwnej blasze, bo oryginalne mają rozstaw śrub montażowych 175mm, a takich nie potrafiłem dostać, więc kupiłem Pioneery 160mm GS1701i. Mimo że mniejsze i z mniejszym magnesem grają o niebo lepiej niż poprzednie głośniki sprzed 18 lat :) Nie chciałem rozwalać ...
No i stało się! Czas nadszedł najwyższy, żeby wymienić przednie amory. W zeszłym roku wymieniałem tyły na nowe Kayaby, teraz ten sam producent tylko przód. Wymiana poszła bardzo sprawnie, kiedyś już to robiłem, więc wiedziałem co i jak. Przy takich krótkich sprężynach nie trzeba też używać ściągacza do nic co znacznie ułatwia i przyspiesza pracę. Przy okazji wymieniłem tarczę na niby używane. Niby bo wyglądają jak nowe, poprzednie miały już tylko nieco ponad 21mm ...
I znowu!
Chciałem tylko zmienić felgi, ale jak zacząłem zmieniać to już się posypało z wora i co chwilę coś gmeram.
Tym razem zrobiłem światła obrysowe. Tylne dostałem trochę przypadkowo po taniości z amerykańskiej wersji razem z gniazdami żarówek, a w przednich kierunkach było już miejsce na coś takiego, jedynie musiałem dokoptować gniazda co mi trochę nie wyszło. Powtykałem żarówki W5W, zrobiłem instalację zamontowałem włącznik i wszystko gra i bucy.
Na ...
Nowe nakrętki w felunku. Przede wszystkim jakościowo lepsze niż te dotychczasowe.
Foty trzymaków do felg zapożyczone z aukcji - te srebrne wyglądają tak jak na zdjęciu przez ok 2 dni. Potem pokrywają się taką brzydką śniedzią. Są na imbus. Jak zwykle przy tej feldze jest problem - otwór na nakrętkę ma 20mm średnicy, więc żaden zwykły klucz nie podejdzie. Te na imbus to jedyne które pasują i są w rozsądnej cenie. Pozostałe są piękne i porządne, ale niestety drogie. ...
Tak jak to w którymś wpisie o zmianach pisałem - zawsze chciałem zmienić kierunki z przodu na jakieś inne. Do wyboru były albo całkowicie białe, albo z pomarańczową wstawką. Te drugie optycznie bardziej pasują wg mnie, bo patrząc na auto z boku nie ma się wrażenia, że przednie kierunki mocno odbiegają od pozostałych. Niestety nie obyło się bez rzeźbienia. Takie kierunki pochodzą z amerykańskiej wersji i tak naprawdę.... wcale tam kierunkowskazów nie ma. Są tylko ...
Druga wymiana od remontu. Znowu Valvo MaxLife 10W40, niestety nie udało się znowu dostać porządnego filtra z K&N, więc kupiłem Knechta (objętościowo o połowę mniejszy!). Wymianę przeprowadziłem jak wszystkie poprzednie sam, zajęło to 20 minut.
Dziś trochę wolnego przed urlopem uda mi się skończyć kolejną modyfikację, ale o tym już inny wpis.
Siłowniki tylnej klapy to odwieczna bolączka tego modelu. Jeden z kolejnych błędów konstrukcyjnych w tym aucie. Moje po zakupie zakupie auta nie działały, a tak się składa, że oczywiście nie są normalne jak w większości aut, tylko mają idziwnione mocowania. Jeśli do popularnego auta komplet kosztuje powiedzmy 60zł, to do tego ponad 200zł!!! Chora cena, ale okazało się, że takie same siłowniki nawet z przesyłką zza wielkiej wody wychodziły w granicach 150zł. Takie też ...
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych