Blog auta Mercedes W124
Dodano: 12 lat temu, przez
nivomat
Mercedes W124 jest dość dobrze zabezpieczony przed korozją, ale trzeba liczyć się z tym ,że w kilkunastoletnim aucie rdza da o sobie znać. Drobne ogniska korozji pojawiają się pod listwami ozdobnymi, na krawędziach błotników, na tylnej klapie. Usunięcie tych ognisk nie jest wielką filozofią, można samemu zrobić małą zaprawkę. Duże ogniska korozji zwykle pokazują powypadkową przeszłość danego egzemplarza. Nawet w bezwypadkowych W124, zarówno w sedanach, jak i w kombi ...
Dodano: 12 lat temu, przez
nivomat
Jakiś czas temu przydarzyła mi się dziwna historia, ze złośliwą przyrodą w tle. Raz na jakiś czas zaglądam pod maskę, sprawdzam olej ,płyny itp. Aż tu pewnego razu otwieram długą maskę mojego Mercedesa i na pokrywie zaworów widzę...pól bochenka suchego chleba (!). Oczy jak 5 złotych...skąd...po co i dlaczego ? Ktoś by mi kawał zrobił...niemożliwe. Zacząłem kombinować jak ten chleb mógł znaleźć się przez noc w komorze silnika, i wymyśliłem. To kuna buszowała mi ...
Dodano: 12 lat temu, przez
nivomat
Mercedes był sprowadzony z Niemiec z 2007. Jego atutem był świeży przegląd spalin, silnik zapalał bardzo dobrze, nic nie dymił. Wizualnie motor nie prezentował się rewelacyjnie, przy wymianie wtryskiwaczy mechanik uszkodził odmę i trochę był zarzucony z wierzchu olejem. Po zakupie odma została naprawiona, ale do naprawy było jeszcze uszczelnienie na wale od przodu. Trudno, trzeba było jeszcze zainwestować. Po tym z silnikiem nie było żadnych problemów, tylko oleje i filtry. ...
Dodano: 12 lat temu, przez
nivomat
Po przygodach z uszczelnieniem układu samopoziomującego, czekały mnie dwa lata spokojnej jazdy z tym wynalazkiem. Przykład do auta wsiada 5 osób, do bagażnika sporo bagaży...auto naturalnie "siada". Po zapaleniu silnika po chwili idzie do góry, do swojego normalnego poziomu...miny ludzi stojących z boku auta..bezcenne. Ale nic nie trwa wiecznie, przy ok 330 tyś. km auto zrobiło się dziwnie miękkie. Po dziurach jeździ jak statek na wzburzonym morzu...tyłem buja. Sprawdzam cały ...
Dodano: 12 lat temu, przez
nivomat
Tył Mercedesa 124 kombi posiada ciekawe urządzenie, nivo- czyli zawieszenie samopoziomujące. Jest to olbrzymia zaleta i niestety spory problem w leciwych pojazdach. Samo zawieszenie potrafi wytrzymać kilkanaście lat, praktycznie bez ingerencji serwisu, ale jak zacznie niedomagać to użytkownicy mają problemy.
Ja kupiłem tego mercedesa z niesprawnym nivo- po prostu przerdzewiała rurka doprowadzająca olej do regulatora. Wymiana tej rurki wymaga nieco pracy.Oryginalna jest żelazna, ja ...
Dodano: 12 lat temu, przez
nivomat
Auto ma swoje lata, aby doprowadzić go do bardzo dobrego stanu, konieczne były pewne inwestycje: remont przedniego zawieszenia ( pokasowanie wszystkich luzów + ustawienie geometrii), remont tylnego zawieszenia( poduszki, tuleje pływające, drążki zbieżności + ustawienie geometrii ). Najwięcej komplikacji było z tylnym zawieszeniem samopoziomującym "nivo", wymieniałem rurki doprowadzające olej, regulator poziomu i tzw "gruszki" - czyli akumulatory ciśnienia. Teraz czuć prawdziwy ...
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez MaArek77
No wreszcie po 16 latach pozbyłem się Golfa, była 2 dniowy żal i dwutygodniowy bal ze tak powiem.
Nawet najlepsze i bezawaryjne auto w takim wieku to nic dobrego.
W każdej chwili może ...
19
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu.
Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km.
W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna.
Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu.
Środek też ...
21
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
