Blog auta Renault Clio Frania Bee
Dodano: 13 lat temu, przez
Cromm
1. Amortyzatory z olejowych na gazowe. Znalazłem na allegro takie cuś http://allegro.pl/renault-clio-ii-1998-amortyzatory-sportowe-kpl4szt-i1406996664.html Co możecie powiedzieć na ten temat? Czy warto za taką cenę i co jeszcze powinienem jeszcze wymienić? Zapewne poduchy i łożyska ale czy coś jeszcze?
2. Na pewno czeka mnie wymiana oleju bo już mam prawie 15.000 przejechane. Nadal będę wymieniał na 5W40. tylko zastanawiam się czy nie zrobić tego dopiero na jesieni, przed ...
Dodano: 14 lat temu, przez
Cromm
Dzisiaj z rana zaliczyłem kolejny stres z Franią. Dla mnie uruchamianie silnika przy temperaturze -5 stopni jest stresem, loterią, wyzwaniem na cały dzień. Dzień wcześniej samochód jeździł pięknie. Ani razu nie zadławił się, miał moc i wszystko było jak należy. Wczoraj dodatkowo wyczyściłem zawór EGR, myśląc, że to usprawni pracę samochodu.
Nie powiem wczoraj jechało mi się jakby lepiej. Ale dzisiaj rano do pracy to już inna bajka. Oczywiście gdy wyszedłem na ...
Dodano: 14 lat temu, przez
Cromm
Przez tę zimę narobiło mi się trochę problemów z samochodem. Obecnie dzieje się coś takiego jak miało miejsce wczoraj:
Jadę estakadą wrocławską, dojeżdżam do świateł, zapalają się żółte, hamuję z ok 2200 obr (4 bieg). Zatrzymuję się na światłach i wbijam luz i tutaj zaczyna się coś dziwnego. Tzn samochód jakby dostawał kataru. Najpierw obrotu spadają a potem rosną na chwilę i następnie się stabilizują. Po jakimś czasie sytuacja się powtórzyła. Do ...
Dodano: 14 lat temu, przez
Cromm
Wczoraj wymieniliśmy z kolegą w mojej Frani świece żarowe (komplet) oraz filtr paliwa.
Całość operacji wynosiła mniej więcej godzinę czasu. Filtr w Clio II dci wymienia się w 5 minut, gorzej ze świecami, które mogą być "zapieczone" .
By wymienić świece odłączyliśmy na początek aku (najpier "-" a potem "+" )
W clio II świece są widoczne zaraz przy wtryskach. Trzeba ściągnąć obudowę plastykową silnika i na wprost, obok pompy zaczynają mają swoje ...
Dodano: 14 lat temu, przez
Cromm
Po moich ostatnich bojach z mrozami obrałem sobie jedną skuteczną metodę. Przypomnę że miałem problem taki że po uruchomieniu samochodu przy niskiej temperaturze samochód za chwilę gasł, silnik pracował nie równo etc. Sprawdziłem następujące rzeczy:
1. akumulator - w stanie bezczynności wskazywał 12.9 V więc bardzo dobrze, przy starcie 10.9 - również w normie (gdyby były poniżej tych wartości wówczas padło by że to wina aku. W ten sposób go wyeliminowałem z ...
Dodano: 14 lat temu, przez
Cromm
Wadą oleju napędowego jest to że skłonny jest on do mętnienia i zwiększania swojej lepkości wraz ze spadkiem temperatury, a poniżej pewnej jej wartości wydziela się z niego parafina. Dzieje się to w zbiorniku paliwa i w filtrze paliwa.
Takie przypadek trafił mi się w piątek i w sobotę. We Wrocławiu temperatura w nocy musiała drastycznie spaść do około -30 stopni w sobotę było chyba jeszcze gorzej.
Objaw: Po włączeniu silnika, motor rusza, trwa to około 1 minuty ...
Dodano: 14 lat temu, przez
Cromm
Przeszukiwałem sieć pod tym zagadnieniem i znalazłem na jednym forum szereg ciekawych porad.
W tym przypadku szukałem informacji jak wymienić filtry:
Oleju, powietrza (wewnętrzny oraz zewnętrzny). Zależało mi również na zdjęciach opisujących jak to zrobić (żeby zaoszczędzić na robociźnie)
I proszę o to efekt:
http://www.forumsamochodowe.pl/wymiana-zmiana-filtrow-w-berlingo-20hdi-i-clio-15dci-vt26753.htm
Mam nadzieję że używacze Frań skorzystają:) ...
Dodano: 14 lat temu, przez
Cromm
Niby banalna rzecz, ale jedna istotna. Podczas jazdy, błoto śniegowe tworzy piękną z walinę przy kołach samochodów. Niby nic, samo odpadnie z czasem, ale lepiej taki zwał błota usunąć. Dlaczego? Otóż ten zalegający śnieg przy błotnikach w czasie, gdy są takie niskie temperatury, potrafi zamienić się w prawie kamień. Jest to niebezpieczne dla samych opon, ponieważ podczas ruszania, lód ociera się o oponę. Opona również jest zmarznięta na tyle , żeby mogła się ...
Dodano: 14 lat temu, przez
Cromm
Miałem ostatnio wiele przebojów ze swoją Frania. Nie stricte nią samą ale raczej z mechanikami którzy do niej zaglądali. Dzisiaj odebrałem samochód od kolejnego mechanika i muszę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony (w końcu!).
Co zostało naprawione: Mam uszczelkę na EGR (na dwóch końcach rury), układ został przeczyszczony, rura również. Nie było w niej miejsca na odprowadzenie spalin. Samochód przestał kopcić. I ma większą moc. Porównuję to może nie w taki ...
Dodano: 14 lat temu, przez
Cromm
Długo zastanawiałem się, czy wymienić swoje obecne opony: Dębica Navigator M+S wielosezonowe, na typowo zimowe. Jedni mówili: "Poradzisz sobie na nich", drudzy: "Opony są w całkiem dobrym stanie i jak kupisz używane zimówki to wyjdzie na to samo", albo "Nie ma co się przyzwyczajać do samochodu i za dużo nie inwestować". W każdym z tych stwierdzeń jest trochę prawdy ale....Ale właśnie. Ja mam to do siebie, że wolę mieć pewność do wielu rzeczy a tym bardziej na czym się ...
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych