Blog auta Subaru Forester subarynka
Dodano: 9 lat temu, przez
karel
Minęło 3 lata forestera w moich rękach. Przez ten okres poniosłem na ten samochód łączne koszty w wysokości ok. 99 tys zł (bez kosztu zakupu samochodu), z czego:
na paliwo 59,5 tys zł (11 550 litrów paliwa)
na naprawy 6,5 tys zł na: sprzęgło i dwumas, amortyzator (uszk. z mojej winy), napinacz paska
Ubezpieczenie 8,5 tys zł
Serwis 18,4 tys. zł (do przebiegu 120 tys km w ASO Subaru, później poza ASO)
W tym czasie pokonałem nim 165,5 tys. km.
Średnie spalanie – ...
Dodano: 9 lat temu, przez
karel
Jak w tytule - sprzęgło w moim foresterze padło przy przebiegu 203170 km. Dwa dni przed awarią dało się przy przyspieszaniu wyczuć naprawdę drobne drgania. Po dwóch dniach w trakcie jazdy zauważyłem, że samochód jakby tracił moc. Dodałem odruchowo gazu, ale rzut oka na obrotomierz i natychmiast wcisnąłem sprzęgło. Coś chrupnęło i pedał sprzęgła został w podłodze. Pomijam fakt, że stanąłem w polu i nie miałem komórki przy sobie :)
Diagnoza w warsztacie po ...
Dodano: 10 lat temu, przez
karel
Dzisiaj minęło dwa lata, jak jeżdżę moją subarynką. Przejechałem nią w tym czasie 107 567 km. Przytoczę trochę statystyk:
wydatki łączne (bez kosztów zakupu): 65 550 zł, tzn. 0,61 zł/km.
Koszty paliwa to 62% kosztów,
serwis i naprawy - 24% kosztów (do 120 tys. km w ASO),
ubezpieczenie 8% (OC + AC + NWW),
pozostałe koszty 6%.
Doliczając koszt utraty wartości koszt jednego km to ok. 0,85 zł.
średnie zużycie paliwa - 6,93 l/100 km
Dodano: 10 lat temu, przez
karel
Odgłosy dobiegające z okolic tylnych kół przypomniały o konieczności wymiany klocków hamulcowych. Dokonałem wymiany przednich i tylnych klocków hamulcowych - przy okazji przetoczone zostały wszystkie tarcze. Zakupiłem klocki hamulcowe EBC Red Stuff - zobaczymy, jak się będą sprawować w stosunku do tych montowanych przez ASO.
Na poprzednich klockach przejechałem:
tylne 91 472 km
przednie 71 097 km
Dodano: 10 lat temu, przez
karel
Niedawno zapaliła się kontrolka "R Diff temp." oznaczająca za dużą temperaturę oleju w tylnym moście. Po skontrolowaniu samochodu na podnośniku okazało się, że przyczyną było urwanie się przewodu przy czujniku. 10 minut pracy z lutownicą załatwiło sprawę.
Dodano: 10 lat temu, przez
karel
Po przejechaniu samodzielnie moim forkiem dieselkiem ponad 103 tys. km (a samochód ponad 141 750 km) podzielę się moimi spostrzeżeniami, co do awaryjności mojego samochodu.
1. Jedyna większa awaria, to zepsute radio i głośniki przednie. Zostały wymienione na gwarancji.
2. Szybko zużywają się gumy od stabilizatorów. Praktycznie co drugi przegląd są do wymiany.
3. Przednie żarówki (nie ksenony) notorycznie się przepalają.
Reasumując - złe opinie z internetu o tym ...
Dodano: 10 lat temu, przez
karel
Moim foresterem diselkiem zrobiłem sam ponad 103 tys. km (cały przebieg samochodu na dzisiaj to 141750 km) i sprzęgło bez żadnych objawów "padaczki" (od nowego). Wg doniesień internetowych powinienem już dawno parę razy wymienić sprzęgło. Czy coś robię nie tak? :)
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych