Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C5 2.0 16V LPG » 1. Pierwsze obserwacje C5







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C5
  • przebieg 157 500 km
  • rocznik 2004
  • kupione używane w 2013
  • silnik 2.0i 16V
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1337 razy
Data wydarzenia: 25.08.2013
1. Pierwsze obserwacje C5
Kategoria: obserwacja
Jesteśmy razem tydzień, pora więc na pierwsze refleksje. Pierwsze subiektywne wrażenia:
Po przesiadce z auta klasyfikowanego klasę niżej - wrażenia bardzo pozytywne. Będę punktował:
+ izolacja od świata zewnętrznego - zamknięcie drzwi daje wrażenie odcięcia od całego zła świata. We wnętrzu jest przytulnie, przynajmniej mnie samemu towarzyszyło poczucie otoczenia luksusem.
+ wymiary wnętrza - obszerne przednie fotele z bardzo wygodną regulacją
+ niezłe materiały - miękka deska rodzielcza, skórzana kierownica, częściowo pluszowa tapicerka
+ przyjemny zapach (woń materiałów: tapicerki, plastików - nie mam na myśli odświeżaczy i inych pachnideł)
+ komfort jazdy (o tym później)

Poszukując konkretnego egzemplarza, przymierzałem się też do wersji kombi. To dopiero wieloryb. Spojrzenie w lusterko wsteczne może przyprawić o agorafobię. To naprawdę spore auto. W wersji liftback nie doświadczyłem podobnych wrażeń i pomimo sympatii do foremnych kombi, wybór padł na wersję przypominającą lekko sedana.

A jakie minusy:
- pierwszy kontakt z hamulcem ręcznym, który działa na przednią oś. Znacznie łatwiej jest zaciągnąć hamulec ręczny wciskając jednocześnie hamulec nożny - wspomina o tym także instrukcja obsługi.
Innych na chwilę obecną nie stwierdziłem.

Jazda
Tutaj nie ma niespodzianek. Spodziewałem się sporej dawki komfortu i rzeczywiście auto w tej materii oferuje wiele. Daleki jestem od gloryfikowania zawieszenia Hydractive 3+ (z opcją "Sport"), bo wbrew temu o czym pisze wiele osób, nie daje poczucia podróżowania latającym dywanem, ale zwyczajnie miękko wybiera większość nierówności bez potrząsania pasażerami. To przyjemne, choć trzeba sobie otwarcie powiedzieć: to typowy cruiser, skutecznie zniechęca do sprintów i popisów kaskaderskich. Mnie to odpowiada. Regulowany prześwit może się przydać, a jego stała kontrola to rewelacyjna opcja. Bez względu na obciążenie pojazdu, powinien on utrzymać poziom. Posiadając tę wiedzę, przejstaje dziwić brak regulacji snopa światła reflektorów. Po załadowaniu na pokład 5 pasażerów i ich bagażu, auto będzie stało tak samo prosto jak z jedną osobą na pokładzie.

Silnik 2,0 16V o mocy 136KM nie jest sprinterem, warczy nieco głośniej niż się spodziewałem, ale nadużyciem byłoby stwierdzenie, że we wnętrzu jest głośno. Prędkości rzędu 140-150km/h można uznać za komfortowe akustycznie.

Podsumowując, rozsiadamy się w fotelu, podpieramy podłokietnikiem, włączamy tempomat i cieszymy komfortowym łykaniem kilometrów. W wariancie ok 100km/h, po godzinie z baku ubędzie niespełna 7 litrów benzyny (wg. moich mało precyzyjnych obliczeń to 6,5 litra, ale jest to wartość mocno przybliżona). Biorąc pod uwagę masę klocka i pojemność silnika, jestem pozytywnie zaskoczony.

Co jest do zrobienia?
Po przeglądzie auta na jaw wychodzą niedoskonałości, którymi trzeba będzie zająć się w najbliższym czasie.
1. delikatny luz na sworzniu wahacza prawego (koszt części dobrej jakości: 70zł + robocizna)
2. luz na końcówce drążka kierowniczego lewego (koszt części: 50-80zł sztuka + robocizna)
3. w perspektywie 10tys km wymiana sprzęgła, które trzęsie przy ruszaniu z dodaniem gazu (komplet LUK 350zł + robocizna)
4. wymiana tarcz hamulcowych
5. opony - tylna oś zamiast opon ma dwie szmaty naciagnięte na felgę - na sztukę. Powyżej 100km/h zaczyna coś zaczyna bić, liczę że to właśnie opony, a nie..np półosie, choć i biorę pod uwagę wariant krytyczny. W tygodniu zabiorę auto na wymianę oleju, rzucą okiem na pozostałe elementy i wszystkiego się dowiem.

Biorąc pod uwagę wiek auta i jego przebieg - jestem pozytywnie zaskoczony, choć skreślenie tej listy pochłonie około 2000zł.
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: Tak może być. Fakt faktem LUK'a nie kupię do tego czy innego auta :D Odpukać obecnie nic mi się nie dzieje ;)
Dodano: 11 lat temu
Do PiotrPWPK: Co do HDI to jak ktoś chce by koszty napraw były niskie powinien wybrać wersje 90 konną.
To bardzo trwała jednostka bez dwumasy i filtra cząstek stałych (przynajmniej wersje na rynek PL), z układem wtryskowym Boscha.
Dodano: 11 lat temu
Do Nortonn: Jeśli chodzi o sprzęgła to każdej firmy można trafić regenerowane, nawet tych firm co idą na pierwszy montaż i nawet kupując w ASO. Również Sachs sprzedaje sprzęgła regenerowane i nie jest to w żaden sposób oznaczone.
Dodano: 11 lat temu
Do Sroqraf: koszty napraw diesli są z reguły większe to fakt, nie tylko tych HDI. Co do odgłosów w samochodzie - dobrym rozwiązaniem jest też podgłośnienie radia ;) często bardzo ratującym kieszeń oraz zdrowie kierowcy. Oczywiście nie można tego stosować na wszystkie odgłosy dobiegające z samochodu ;) Mój sąsiad miał C5 właśnie w takiej budzie. Najbardziej podziwiałem to auto jak w zimie gdy ja męczyłem się z odgarnięciem śniegu spod samochodu by można było wyjechać z parkingu, on tak od niechcenia, zwiększał prześwit i wyjeżdżał :)
Zainwestowanie "kilku" złotówek w poprawę bezpieczeństwa zawsze się opłaca. Czytając wpis widzę, że będą tylko same radości z [car]
Dodano: 11 lat temu
Do Sroqraf: W Mercu miałem problem od samego początku. Mechanik też nie chciał zmienić na inny egzemplarz więc mechanika zmieniłem. Tak jak napisałem wcześniej lepiej nie montować, może trafiłem na serie z wadą fabryczną. Na sachs do tej pory 1,5tys. km i jest ok ;)
Dodano: 11 lat temu
Do Nortonn: Dzięki Nortonn, każda wskazówka się przyda, choć nie słyszałem jeszcze negatywów dot, LUK'a.
Dodano: 11 lat temu
Odradzam zakup sprzęgła LUK (z własnego doświadczenia). Podobno na Polskę nie nowych sprzęgieł luka a jedynie regenerowane. Moje po 3tys. km zaczęło zachowywać się podobnie jak stare sprzęgło. Obecnie założony jest SACHS droższy ale zupełnie inna 'myśl techniczna'. Docieram, zobaczymy jak się sprawdzi ;)
Dodano: 11 lat temu
Widać jesteś zadowolony. Niech służy.
Dodano: 11 lat temu
Komfort podróży latającym dywanem daje tylko Citroen CX oraz DS. Tam naprawdę płynie się po drodze. Citroen C6 również w tym zakresie oferuje maksimum przyjemności,jednak...koszty utrzymania C6 są bardzo wysokie.
Dodano: 11 lat temu
Zawsze trzeba ponieść jakieś koszty po zakupie,ale...uwierz mi,że Citroen odwdzięczy Ci się z nawiązką za każdą zainwestowaną złotówkę. Wiem co mówię...C5 to nie mój pierwszy Citroen,a każdy którego miałem,był zupełnie bezawaryjny i zawsze dojeżdżał do celu. Do tych samochodów trzeba mieć serce-wtedy są kochane :-) To samochody dla miłośników motoryzacji,dla których samochód to coś więcej niż rzecz.
Dodano: 11 lat temu
Po kupnie używanego auta niestety trzeba się liczyć z jakimiś kosztami, nawet takimi, które potem mogą się okazać zbędnymi - myślę tu o rozrządzie :) Zadowolenia oraz szerokości :)
Dodano: 11 lat temu
to dobrze, że jest zadowolenie z auta, ale jak to zwykle bywa, inwestycje po zakupie nieuniknione. pozdrawiam :)
Dodano: 11 lat temu
Do brzozzhems: Rzeczywiście, dla nas obu nr 1 jest silnik benzynowy. Fajne to auto, choć cały czas się go boję ;) Każdy nowy dźwięk powoduje poszukiwanie źródła ;) Taka moja "uroda" :)
Dodano: 11 lat temu
Jak juz kiedys wspomnialem, dobry wybor. Dobrze, ze zdecydowales sie na benzynke, jak sam widzisz wcale tak duzo nie pali, a odpadaja koszty drozszego serwisu silnika HDI.

Szerokosci w komforcie...
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl