Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Neshlihan » 1.5 dci to nieudany silnik?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Neshlihan
Dodano: 9 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 534 razy
Data wydarzenia: 31.07.2015
1.5 dci to nieudany silnik?
Kategoria: inne
witam, poruszam sie meganką o przebiegu 198 tys i dochodzą mnie słuchy (mam nadzieje, że od pseudoznawców), że to już kres tej jednostki napędowej. moje pytanie brzmi czy to nieudany silnik czy wszystko zalezy od prawidlowej eksploatacji i auto bedzie jeszcze dlugo sie spisywac? z góry dziękuję za wypowiedzi.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do wildpolish: Bo JTD Fiata jest mistrzowskie tylko nikt nie chce tego przyznać. To pancerny silnik niczym "ssak" z "beczki"
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Tu trzeba przyznać że jtd jako taki w wersji 8v nie ma sobie równych. Tak się składa że kolega pracuje w firmie taxi i używają vectry z silnikami od fiata. Osprzęt niedomaga ale silniki robią po pół miliona mil. Rekordzista ma 692 tys mil.Buda się ledwo co kupy trzyma. Silnik robi już trzecią turbine i ma się dobrze
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do wildpolish: Takie mądrale nie potrafili zastosować Common Rail w swoich silnikach, co Włosi dekadę przed nimi opanowali bez problemów [rotfl]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: nie do konca. Akurat w tym przypadku panewki się sypaly w renaultbo wymiany oleju 'longlife' były za rzadko. Typowy przykład osprzętu to jtd/jtdm w alfach i oplach. Opel ma problemy a alfa nie. No ale Niemcy przecież mądre takie są....
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Miałem kangoo z tym silnikiem, padł po paru miesiacach - bez powodu, po prostu podczas jazdy zgasl i juz nie odpalil, po naprawie silnika probowalem dluuugo sprzedac auto - zaden hasndlarz nie chcial wziasc auta z tym silnikiem, nawet za polowe kasy, cos to znaczy niestety, nazywali ten silnik "papierowy silnik"
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do wildpolish: Czyli wychodzi na to, że winny jest osprzęt, a nie silnik...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do Stig210: historia lubi się powtarzać. 1.9 dci miał to samo. Renault zalecalo 30 tys a w volvo co 15 i nie było problemu
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: Kilku moich kolegów może to potwierdzić..
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do Slawomirus44: Tylko czekam do jesieni na wymianę auta i doczekać się nie mogę. W tym to 120 -150 000 km i po aucie... :-(
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do Slawomirus44: Mam uczulenie na Renault i Datsuna, bo od obu dostaję wysypki nawet przy przechodzeniu obok nich na parkingu. O jeździe nie wspominając... ;-)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do Stig210: Panewki to nie jedyny problem tego silnika, wtryskiwacze Delphi też bardzo szybko padają.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: dobrze że nie na śline.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Ogólnie 1.5 dci to silnik bardzo oszczędny, ale zarazem dosyć wrażliwy na styl eksploatacji. ;)
Ciesz się, że nie masz Smarta, bo przy tym przebiegu musiałbyś myśleć albo o trzecim silniku, albo 3. gruntownym jego remoncie - na jednym motorze przejeżdża tylko ~100 tys. km. [zlosnik]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do dada89: Jak u mnie wypadł, to problemy dopiero się zaczęły. Ostatnio wypadłą też centralka od alarmu spod deski rozdzielczej bo zamiast ją przykręcić zgodnie z instrukcją serwisową to przykleili na taśmę dwustronną. Klej wysechł i wypadła. Wisi na wiązce przewodów...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
bardzo dużo zależy od kierowcy i warunków jazdy. Gratuluję i życzę bezawaryjnych kolejnych 200 tys km. pozdrawiam.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
po prostu trafiłeś na lepiej wykonany egzemplarz-w życiu zawsze dobrze mieć trochę szczęścia ;-)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Jak wypadnie to będzie już po problemie :-)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do Stig210: Jeżeli się nie zepsuje, to zawsze jest szansa, że wypadnie ;-)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Bardzo dużo zależy od serwisowania. Są znane przypadki, gdzie silnik pokonywał i ponad te 200 tys bez typowych dla niego awarii, a są też i takie (i to nie mało) które nie pojeździły 100 tys. Jeżeli chcesz mieć pewność, to pojedź do mechanika i niech obada choć na oko w jakim stanie jest wał korbowy i panewki.

Jeżeli będziesz zmieniał olej co 10, max 15 tys kilometrów to powinno być ok, jeżeli poprzedni właściciel postępował podobnie. To jeden z najbardziej wrażliwych na zaniedbania, silników dostępnych na rynku.

Jako ciekawostkę, mogę Ci napisać, że ten sam silnik w Nissan;ach sprawiał dużo mniej problemu, właśnie przez to że producent zalecał krótsze interwały między-przeglądowe niż Renault
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Jeździj bo póki jest dobrze to co się masz przejmować.

0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Niestety, opony letnie na których kupiłem DS’a wołały już o wymianę więc „musiałem” coś wybrać na letnie felgi. Nie ukrywam, że głównym wyznacznikiem oczywiście poza ceną była ...
17 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez CeZaR83
Witam Was, Chciałbym sie podzielić pewną informacją i zapytać co o tym myślicie.... Postanowiłem sprawdzić moc jaką mam pod maską bo czułem pod nogą że te KM i Nm które fabryka podała ...
17 komentarzy
Dodano: 22 dni temu, przez Egontar
Wzorem wszystkich poprzedników, niniejszym wprowadzam pamiętnik charakterystycznych przebiegów dla Shine'a. Pierwszy zanotowany przebieg jest z placu, na którym auto zostało zakupione. ...
115 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie