Wpis w blogu użytkownika
mario1942
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1316 razy
Data wydarzenia: 22.03.2017
1.6 TDI w minivanie?
Kategoria: inne
Kilka tygodni temu wydaje mi się, że ktoś poruszał tu kwestię tego silnika w odniesieniu do bodajże Skody Yeti?
W każdym razie ponowie pytanie, czy ktoś miał styczność z 1.6 TDI (105 KM) w połączeniu z DSG i jakimś cięższym nadwoziem? Szczególnie interesuje mnie kwestia autostrady, jak zachowuje się takie auto przy prędkościach 130-150 km/h. Odbyłem jazdę próbną, ale niestety okolica była taka, że 90 km/h nie przekraczałem.
Drugie pytanie to kwestia ewentualnych popularnych wad tego silnika. Auto w miarę nowe, przebieg poniżej 100k km ale wiadomo - zawsze coś może zaskoczyć.
Rozglądam się za czymś dla rodziny, najchętniej Touranem - niestety z 1.6 TDI nigdy nie pracowałem i nigdy wcześniej nie rozważałem zakupu. Internet mówi różnie, stąd zależy mi na wiadomościach z pierwszej/drugiej ręki
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
W świetle powyższych argumentów i dyskusji o skrzyni i niskiej wartosci niutonometrów w silniku 1.8... (tylko 250 takze bez DSG) dobra to decyzja ?
Pewnie jezdzi lepiej od 150 konnego 1.4 TSI majacego takze 250 Nm.
Czasami musze przyznac racje. Ale i tak bede w mniejszosci osób wychwalajacych wyższosc diesla
Dzięki za uwagi, o wtryskach wiem. Dwumas, turbo to części eksploatacyjne już na dziś... A wiesz coś może o wadah technologicznych i poważniejszych problemach? 1.6 to "jednorazówka" więc nie ma mowy o remoncie.
Trafiłeś w sedno z awaryjnością - skrzynia w konkretnym, znalezionym przeze mnie Touranie ma już nową "mechatronikę" za bagatela 1700 euro Bardziej zależy mi na silniku, bo kompletnie nie jest dla mnie znany.
1. żywotność mam niezłą 224 000 km i śmiga bez awarii
2. oszczędność mam lepszą niż Diesel - spala mi 7 litrów LPG czyli 15,4 zł / 100km Diesel spali 5 litrów czyli 22zł/100km
3. zasięg mam większy niż Diesel...600 km na benzynie i 600 km na gazie = 1200km
4. nie padnie mi turbina, dwumasa,DPF i wtryski po 1200 zł sztuka bo ich nie mam...a wtryski gazu kosztują tylko 100 zł sztuka
5. a na autostradzie pościśnie nawet do 160 km/h więc nie jest to jakiś żółw
- nie przyspiesza bo bez turbo
- mało niutonometrów
- chcac jechac dynamicznie trzeba ciagnac powyzej 3500 obr/min a wtedy spala duzo
- zuzycie paliwa podobne a jezdzac dynamicznie wyzsze niz silników bez turbo
- mały zasieg na zbiorniku paliwa w stosunku do diesla
Kwestia gustu, portfela i kto czego zasmakował
Aut ze skrzynia DSG lepiej nie chipowac.
Samo podniesienie mocy o 20-30 koni to nic ale wzrost wiekszy niz 50 Nm moze byc dla automatu wyrokiem.
A w recznej najwyzej wymienimy wczesniej dwumas. Zreszta wszystko zalezy od uzytkownika.
Wazne aby nie robic jak w DSG, 3 bieg 1200 obrotow i pedal w podłoge.
Manual taka operacje przy 1500 obr/min zniesie lepiej
Wtryski do 1.6 TDI to 1200 zł sztuka...a są 4 ...jak padną wszystkie to 5 tysięcy w plecy....do tego dwumas 1200...turbo 1600...Razem wychodzi niezła sumka ok. 8 tys.zł ...+ DPF
wiem że wszystko naraz nie padnie ale w okresie 5-6 lat może paść wszystko z wymienionych
To ciekawe jaka jest w silniku 184 czy 190 koni TDI
Ja nie chce DSG. No a jesli juz to jak rozumiem z mokrym sprzegłem.
Wszyscy mi die dziwia czemu nie mam a ojciec kupowal nowy samochod i tez dziwuja czemu nie chciał z DSG.
Wymiany samego sprzegla za 3 tys zl sie nie boje, normalka. Ale koszty rzedu 6 tys, mechatronika itp to niezbyt mnie zachecaja.
Ta skrzynia ma 1 wielka wade, utrzymuje obroty przy miarowej jezdzie ok 1200, wtedy dwumas cierpi a gwaltowne przyspieszenue objawia sie tym ze skrzynia głupieje i nie da sie sprawnie przenuesc ogromnej siły Nm na koła. Trwa to z 2 sekundy
Czy jest wersja ktora nie pracuje na sucho ?
Jedyne co wiem to ze sa.6 i 7 biegowe i róznie sie trafia
Madrze zrobilem ze tego nie mam w mocnym dieslu.
A jakie skrzynie DSG warto kupic i z jakimi silnikami ?
Silnik z tym momentem (do 250Nm) bedzie pewnie sparowany z 7 biegowa DSG z suchym sprzeglem i to wlasnie tutaj spodziewal bym sie zblizajacych wiekszych problemow (dosc szeroko opisywany problem ze sprzeglem wieloplytkowym ktore za bardzo jest obciazone przez skakanie "zabka" na drugim biegu przy niskich predkosciach bo mechatronika zle dobrala bieg - np przy przejezdzie przez prog i zamiast wrzucic jedynke i zwiekszyc obroty na sile trzyma 2) niz ze strony agregatu.
Czyli bez jakiejś wielkiej rewelacji. Natomiast 130-150 km/h dawało się jechać bez problemu przez dłuższy czas. Więc w Touronie osiągi i odczucia mogą być podobne lub nawet lekko gorsze z racji tego, że przebieg moment w 1,9 tdi jest jednak korzystniejszy niż w 1,6 TDI.
Co ciekawe w podobnym gabarytowo nadwoziu (Sportvvan) malutki benzynowy 110 konny 1,2 tsi daję radę (wg. dokładnie tego samego GPS'u) rozpędzić się do prędkości max o całe 17 km/h większej.
Co do 1,6 TDI to chodzą słuchy, że ma być zaprzestana jego produkcja podobnie jak silnika 1,4 tsi.