Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen Grand C4 Picasso
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 851 razy
Data wydarzenia: 29.07.2015
1.6 THP w Picasso II
Kategoria: obserwacja
Z racji przebiegu ponad 7k km mogę się już wstępnie podzielić odczuciami z jazdy silnikiem 1.6 THP w moim "Autobusie". Generalnie ten silnik ma 2 oblicza, które idealnie się uzupełniają, o czym napiszę więcej poniżej. Dla przypomnienia podaję podstawowe parametry silnika:
moc - 156 KM,
maksymalny moment obrotowy - 230 Nm od 1500 rpm, paliwo Pb95/Pb98

Jazda na co dzień jest bardzo zbliżona do jazdy dieslem, gdzie głównie korzysta się z obrotów do 2500/3000 rpm. Przy takim podejściu oraz delikatnym obchodzeniu się z gazem (nie mylić z zamulaniem) silnik odwdzięcza się niskim spalaniem oraz ciszą w kabinie (silnik jest prawie niesłyszalny). Nisko położny maksymalny moment obrotowy powoduje, że samochód sam skłania do spokojnej jazdy. Jednocześnie jego wysoka wartość sprawia, że często mi się zdarza ruszyć spod świateł w czołówce mimo iż mi się nigdzie nie śpieszy. Generalnie jest cicho, komfortowo i km same lecą nie wiadomo kiedy :)

Drugim obliczem tego silnika, znacznie ciekawszym, jest moment w którym obrotomierz przekracza te 3000 rpm przy jednoczesnym zdecydowanym wciśnięciu gazu. Nie polecam tego testować z rodziną, gdyż Piękniejsza Połowa może zacząć Was namawiać do powrotu na jasną stronę mocy ;) Chyba że cała rodzina naprawdę się śpieszy... W tym momencie THP pokazuje swoje pełne, lekko sportowe oblicze. Silnik wydaje z siebie wyraźny pomruk i samochód żwawo nabiera prędkości przy jednoczesnym delikatnym masażu pleców (brak "turbo kopa" znanego z VW TDI). Od 4500 obrotów słychać wyraźnie, że silnik pracuje, ale nadal nie jest to natarczywy dźwięk w kabinie. THP kręci się do 6500 rpm. Przyśpieszenie jest bardzo liniowe, co może wywołać mylne wrażenie, że C4 Picasso słabo przyśpiesza. Dopiero rzut oka na prędkościomierz pokazujący 3 cyfrową wartość uświadamia kierowcy, że jest wręcz przeciwnie. Tak naprawdę moment kiedy odczuwa się, że przyśpieszenie straciło tempo pojawia się w pobliżu prędkości autostradowej... Jak na minivana, trudno narzekać :)

Aby w pełni cieszyć się przyśpieszeniem, najlepiej korzystać II, III i IV biegu. Pozostałe wyższe biegi idealnie nadają się do spokojnej jazdy w trasie. Jednocześnie nadają się one do wyprzedzania na "S" i "A", choć trzeba się liczyć, że manewr zabierze parę sekund więcej niż na IV. Mała dygresja odnośnie II biegu - C4 Picasso jest chyba jedynym minivanem, który osiąga 100km/h na tym biegu (generalnie jest to już domena aut lekko sportowych). Samo przyśpieszenie od zera do setki zajmuje 9s.

Zawsze przed dynamiczną jazdą daję czas osiągnąć silnikowi temperaturę roboczą, co ma istotny wpływ na jego osiągi i trwałość całego zespołu napędowego.

Podsumowując ten wpis, muszę przyznać że jazda "Autobusem" z tym silnikiem to czysta przyjemność, która nie drenuje bardzo kieszeni rodziny :D
Ostatnia aktualizacja: 29.07.2015 23:45:41
Dodano: 9 lat temu
jak na autobus to dobrze jedzie:)
Dodano: 9 lat temu
Zgadzam się w 100% w kwestii liniowego przyspieszenia, gdyż mój VTi (bliski krewniak THP) ma tak samo. Podczas pierwszej jazdy próbnej czekałem na moment, kiedy zacznie mnie wciskać w fotel i się nie doczekałem, mimo iż na liczniku pojawiła się trzycyfrowa wartość. :P
Dodano: 9 lat temu
Autobus ale pospieszny :D
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl