Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy niki129 » 1.8/2.0 TSI/TFSI Czyli kolejny bubel od VW







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika niki129
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1463 razy
1.8/2.0 TSI/TFSI Czyli kolejny bubel od VW
Kategoria: inne
Ostatnim czasie zrobiło się głośno, o kolejnych silnikach VW które są po prostu kupą złomu nienadającą się do niczego.
Mianowicie chodzi o silniki 1,8 i 2,0 TSI oraz TFSI. Silniki te mają wadę fabryczną która objawia się podwyższonym zużyciem oleju. I to tak dużym, że niektórzy użytkownicy dolewają go w ilości 45 litrów od przeglądu do przeglądu!
Problem tkwi wyjątkowo cienkim pierścieniu zbierającym olej. Element ten delikatnie puszcza olej od nowości, a zabawa zaczyna się kiedy licznik wskazuje około 100 tys. km przebiegu, wtedy auto zużywa olej w zastraszającym tempie.
Wydawało by się że to żaden problem, że wymiana pierścieni załatwi sprawę...
Ale nie! VW od dawna wie że pierścienie były zbyt cienkie i że się nie sprawdziły, więc przestał je produkować!
W zamian oferuje nowy model tłoka w którym są normalnej grubości pierścienie. Ale szkopuł w tym, że owy nowy tłok nie pasuje do staruch korbowodów :D
Oczywiście że VW nie przyznaję się do winy, twierdzi że są to pojedyncze przypadki.
jednak w 2011 roku przekonstruował wadliwy element.
Pikanterii dodaje fakt, iż VW przegrał proces cywilny złożony przez właścicieli Audi A4,A5 i Q5. No i w USA auta z wadliwymi silnikami naprawiane są na koszt producenta.
A w europie?? W ASO koszt takiej naprawy to 20tys. zł!



Ostatnia aktualizacja: 12.05.2015 22:46:05
Dodano: 9 lat temu
Na własnym przykładzie powiem, że w 1,8TSI wystarczała mi jedna litrowa butelka od zmiany do zmiany (co 15tys.) to chyba nie jest zły wynik!? Fakt nie wiem czy coś się nie zmieni po 100tys. ale o to trzeba zapytać kolejnego właściciela...
Dodano: 9 lat temu
Mnie to powiewa.

Nie uznaje silników TSI. Vw u mnie liczy sie jako diesel.
Tylko obserwuję jaki są opinie o TSI po 2012 roku na pasku i za 3 lata okaże sie czy sa juz poprawione jak trochę zadomowią sie i przejadą kilometry.

Poza tym vw odpowiada mi wyglądem, jakością i wnętrzem.
Nie kupie plastikowej tandetnej toyoty tylko dlatego ze ma bezawaryjny silnik.
Kupować auto na sile które sie nie podoba lub jest za słabe to tez nie jest dobra opcja.

Taki Auris to porażka na całej lini, najbrzydsze wnętrze i tandeta w środku, silniki to juz ostatni śmiech, najmocniejsza benzyna to 132 konie a diesel tylko jeden 90 koni. No i 124 konie nie oferowany w Polsce. Taka oferta to nie wiem dla kogo.
Więc kupują vw (150 koni benzyna, 220 koni benzyna i 150 oraz 184 diesel) i liczą na szczęście...

No ale zakup takiego bubla nawet jak jest sie fanem marki to tez nic mądrego.
Vw przegina - mnie też zaczyna drażnić.
Dodano: 9 lat temu
Do tondEK: Ma się dobrze w poprzednim roku stał się największym na świecie producentem aut sprzedając ich więcej niż Toyota i więcej niż FCA i PSA razem wzięte.Ludzie narzekają na niską wytrzymałość współczesnych samochodów a kupują ich coraz więcej wiedząc że za 4-5 lat stracą co najmniej połowę swej wartości,co w przypadku wielu autek będzie stanowić kwotę większą niż wydatki na paliwo.
Dodano: 9 lat temu
Nie pierwszy i nie ostatni bubel od VW. Czekamy na więcej, bo mimo wszystko, koncern ma się dobrze...
Dodano: 9 lat temu
Pazerny VW za kilka lat będzie musiał udowadniać potencjalnym klientom, że jego auta już nie są awaryjne... Mit pancernego VW upada
Dodano: 9 lat temu
Jem popcorn i czekam na komentarz kolegi MaArek77
Dodano: 9 lat temu
Do wektor1: Każda marka ma swoich entuzjastów np.by jeżdzić Alfą trzeba ją kochać inaczej człowiek ją znienawidzi i sprzeda za grosze by się pozbyć problemu,w przypadku wszystkich auta VAG-a 90-kilka procent użytkowników to zwykli kierowcy którzy podchodzą do auta bez emocji,tak jak ja.Te auta oprócz oczywiście niektórych modeli i wersji są po prostu zbyt nudne by stać się przedmiotem uczuć,może prócz nienawiści którą darzą auta tej grupy entuzjaści innych marek,na pewno nie mniej awaryjnych i problematycznych.
Dodano: 9 lat temu
Niestety ale muszę stwierdzić że era dobrych silników w grupie VW skończyła się wraz z odejściem od 1.9 TDI,2.5 TDI R5 i 1.8 20v.
Dodano: 9 lat temu
VAg obecnie robi najgorsze auta pd słońcem i nie uwierzę w to że po 2011r są już poprawione. Craftery/Passaty po 2008r tez miały być poprawione a są jeszcze gorsze...
Dodano: 9 lat temu
W sumie to nie odkrycie. Od dawna już buble robią. Ilość vaga na drodze z posypaną elektryką przewyższa chyba już auta francuskie
Dodano: 9 lat temu
Do Egontar: Niestety, nie stracą. Entuzjaści marki z widłami są równie niereformowalni jak alfaholicy, a duży może więcej.
Dodano: 9 lat temu
A co ile sa te przeglady, miedzy ktorymi dolewaja te 45l?
Subaru robi buble juz tyle lat (zwlaszcza silnik EJ25) a dopiero niedawno ludzie sie zbuntowali.
Ja dolewam w swoim prawie litr na 1000km i to jest norma. A jezdze juz tak ponad 3 lata. W EJ25 obsuwaja sie pierscienie olejowe co powoduje wysokie zuzycie oleju. Co ciekawe, te uszczelniajace sie trzymaja dobrze, wiec kompresja jest OK.
http://allwheeldriveauto.com/why-does-my-subaru-use-oil/
Dopiero niedawno ludzie sie wqrwili i pozwali Subaru ktore bedzie wymieniac tloki w modelach 2011-2014.
http://www.thecarconnection.com/news/1092813_some-2011-2014-subarus-to-get-new-piston-rings
http://www.consumeraffairs.com/news/lawsuit-charges-subaru-engines-may-have-defective-piston-ring-071714.html
Dodano: 9 lat temu
Jak zawalili niech płacą za wymiany, w przeciwnym wypadku stracą odbiorców z których żyją!
Dodano: 9 lat temu
Do niki129: Jedno kopyto.

Sprawę warto przybliżyć, bo nie wszyscy czytają.

Napradę jest masakra z tymi silnikami żeby dolewać jeden litr oleju silnikowego na 500 kilometrów [panna] No ale taki nowy bubel będzie mógł wjechać do centrum miasta (rząd obmyśla), niż dwudziestokilkuletnie auto które nie spala oleju.

Jak auto tyle żre oleju, to po co go wymieniać. Jak cały czas dolewa się świeży.
Dodano: 9 lat temu
Do Imperatore: W sumie sprawę znam z "Auto Bilda"
Dodano: 9 lat temu
W Auto Świecie można to przeczytać.
Dodano: 9 lat temu
nie dalej jak dzis czytalem o nowym silniku od VW pojemność 1l 3 cylindry i okolo 280kuców nie wroze temu wynalazkowi dlugiego zycia:)
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
16 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl