Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Peugeot 208 Lwiątko » 10.000 Peugeotem 208







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Peugeot 208
  • przebieg 139 154 km
  • rocznik 2015
  • kupione używane w 2023
  • silnik 1.6 BlueHDi
Dodano: 10 miesięcy temu
Blog odwiedzono 376 razy
Data wydarzenia: 02.06.2024
10.000 Peugeotem 208
Kategoria: obserwacja
Właśnie minęło 9 miesięcy od kupna P208, przejechane w tym czasie 10.000km, było by więcej, ale od czasu kiedy pojawiła się Meganka to autko jeździ trochę mniej i bliżej, trasy nie dłuższe niż 100km. Ale zaliczyło 2x Bałtyk, 4x Karkonosze i inne ciekawe trasy.

Opinię wydaję mu pozytywną, nic na razie się nie popsuło, jak na swoje niewielkie rozmiary jest całkiem wygodne, jak na swoją moc (podniesioną z 90PS na prawie 130PS) pali niewiele - wyszło 5.0L/100km na dystansie 9.999 km (licznik stanął). Najmniejsze spalanie jakie się udało osiągnąć do 3.1L/100km - 2 dorosłych na pokładzie, trasa S3 (max 110km/h) i trochę wojewódzkimi.

Jedyne co w nim muszę za niedługo zrobić - to wymiana sprężyn tył - są OK, tylko jak załaduje bagażnik THULE z 2 rowerami na HAK trochę dupka mu siada - są za miękkie.

Olej napędowy ciągle z jednej stacji PIEPRZYK FLOTA + dodatek do paliwa ARCHOIL (tani nie jest) butelka starcza na 6 pełnych tankowań. Preparat ma bardzo dobre opinie, czyści zwiększa liczbę cetanową, w Megance robi w ogóle cuda - ale o tym za chwilę, we wpisie z ostatniej trasy.
Ostatnia aktualizacja: 02.06.2024 12:46:42
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 miesięcy temu
Do powerTGS440: ok, ale w osobówce się tez sprawdza?
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 miesięcy temu
Do Marcin1985: jeśli chodzi o ARCHOIL to : zajebiście śmierdzi, używałem tego systematycznie (raz na miesiąc, od 3 lat) w MAN wersja TGS 440PS - po zdjęciu głowicy (wyciek oleju, tył silnika, przy tylnym rozrządzie) zero nagaru na tłokach, zero nagaru na głowicy (przy przebiegu 1.400.000km). Głowica poszła na złom, przebieg zrobił swoje, pęknięcia między zaworowe - te typy tak mają, brak chłodzenia góra-dół (głowica- blok), chłodziwo wchodzi do głowicy przechodzi od 1 do 6 cylindra, tą samą drogą wraca od 6 do 1 cylindra - plusy : jak jebnie uszczelka, nic się nie dzieje :-) minusy - nagrzewa się coraz bardzie, na wejściu 90stopni C na wyjściu 100stopni C, ale to i tak niezły wynik, nowe jednostki EURO6 kończą żywot po 800.000km (wałek rozrządu to cienutka rureczka pusta w środku, 2 intercoolery - mokry się jebie, a jak nie wymienisz pompy oleju i chłodnicy oleju (bo pękają) po 500.000km to tylko tyle ujeździsz, EURO5 to inny silnik - kuty wał, jeden intercooler, prosta turbina KKK, prosta chłodnica spalin którą a jak CIĘ wkórwia możesz zaślepić i nic nie napierdala na błędami na komputerze ( po prostu silnik nie łyka spalin do przepalenie i lepiej mu z tym), prosta SONDA LAMBDA, tankować, jebać kilometry i śmiać się z innych bo nie mają mocy bo coś im wyjebało) - EURO5 to żywotność 2.500.000 km więc warto reanimować i dbać. PREPARAT wg. mnie rewelacyjny, teraz spróbuję innego
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 miesięcy temu
Do Marcin1985: a co chcesz o nim wiedzieć ? jest dobry, ale właśnie od kumpla dostałem jeszcze lepszy :-) ciągnik siodłowy Mercedes Benz MP5 450 PS zszedł mu z 29 litrów na 25 litrów, nazywa się to : DIESEL KLEEN ENGINE BOOST - tani nie jest, zamówiłem - wypróbuję :-) Miał problem na 6 wtrysku : 1,2,3,4,5 ciśnienie 10 PSA, 6 wtrysk 8 PSA - przejeździł na tym 2 tygodnie - ciśnienie odzyskanie - teraz 9.4 PSA (prawie fabryczne) - spalanie w dół o 5% - na patelni - DMC 40TON
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 miesięcy temu
Napiszesz coś wiecej o tym dodatku?
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 miesięcy temu
Widzę, że auto traktowane lekką nogą bo przy zwiększonej mocy niewiele pali! 👍 Swoją drogą te silniki tyle oalą, u mojego kolegi w 308-mce w 1,6 hdi spalanie podobne.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 miesięcy temu
Do powerTGS440: Też dobrze. Mi kiedyś AR156 najmniej spaliła chyba 4,5 przy płynnej jeździe 100-120, a to dość spory gabaryt był w SW i 170KM.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 miesięcy temu
Do MarcinGP: normalnie jakby jeździł tylko po S3 do osiągnięcia, realnie wychodzi między 4.5 a 5.0
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 miesięcy temu
Wychodzi na to, że specyfik dobry i się sprawdza [up]
Spalanie zbliżone do 3 litrów widziałem raz w życiu w C4, a dokładnie 3.3
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez FranzMaurer
Marzec garncował, kwiecień do tej pory przeplatał ;) Dość powiedzieć, że jeszcze w czwartek (10/04) wracałem z Krosna przy opadzie śniegu i -1. Dzień później na tym samym kierunku deszcz i ...
17 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez Maniek1986
Jak w tytule. 11.04.2025r minęło 2 lata od zakupu przeze mnie Leona. Aktualny przebieg to 82.700 k, więc przez ostatnie 12 miesięcy autko przejechało 17.300 km. Złożyły się na to trasy 2 * ...
5 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Niestety, opony letnie na których kupiłem DS’a wołały już o wymianę więc „musiałem” coś wybrać na letnie felgi. Nie ukrywam, że głównym wyznacznikiem oczywiście poza ceną była ...
46 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie