Wpis w blogu użytkownika
yatsec
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 567 razy
Data wydarzenia: 28.02.2020
100.000km
Kategoria: obserwacja
Przez lata śledząc testy tygodników pamiętam setki rozebranych na części pierwsze aut po tym „morderczym” maratonie, gdzie następowała analiza wszystkich zdemontowanych elementów z naciskiem na kluczowe czyli zespół napędowy/przeniesienie napędu i nadwozie.
Wydaje się, że dla nowoczesnego auta taki dystans to betka i rzeczywiście bardzo wiele samochodów nie sprawia w tym czasie problemów i jest gotowe przejechać drugie tyle. Inna rzecz, że taki test w przyspieszonym tempie nie ujawnia wszystkich usterek, które potrzebują czasu, żeby się pojawić ale daje to chociaż ogląd tego co potencjalnego użytkownika może czekać a czasem i pozwala wyeliminować problemy producentowi zgłoszone przez dziennikarzy.
Niestety jeszcze często zdarzają się samochody, które w czasie tak długiego testu kilkukrotnie wracają na lawecie a wiele podzespołów po rozbiórce wykazuje znaczne zużycie.
Na załączonych zdjęciach wskaźniki Aurisa, którego szerzej opisałem w poprzednim wpisie pt. „Życie z hybrydą”.
Bilans po 100.000 jest dodatni. Samochód ani razu nie odmówił posłuszeństwa, wszystkie elementy działały prawidłowo. Około roku temu pracownik myjni całkowicie rozładował akumulator niskiego napięcia prawdopodobnie nie wyłączając oświetlenia wewnątrz w trakcie kilkugodzinnej pracy i małej pojemności bateria się dość głęboko rozładowała. Od tego czasu problem się kilkukrotnie powtórzył i jej pojemność mocno spadła i obecnie kwalifikuje się do wymiany. To poza rozładowaną baterią kluczyka i zużytymi oponami w zasadzie wszystko. Z elementów eksploatacyjnych wymieniano wyłącznie olej i filtry. Nawet klocki i tarcze są fabryczne i nadal nie ma potrzeby ich wymiany.
Średnie zużycie paliwa z całego przebiegu to 5.5 litra czyli w przybliżeniu licząc samochód puścił z dymem 5,5 tys litrów paliwa za ok 27 tys zł co uznaję za bardzo dobry wynik.
A wy jak wspominacie 100.000 lub więcej waszymi autami?
Najnowsze blogi
Dodano: 2 godziny temu, przez niki129
Tak jak w temacie, postanowiłem trochę przewietrzyć garaż.
Audi A2 i Daihatsu Terios zostały wystawione na sprzedaż. Uwaga obydwa auta sprzedały się w ciągu 24 godzin od wystawienia. ...
Dodano: 3 dni temu, przez FranzMaurer
Marzec garncował, kwiecień do tej pory przeplatał ;) Dość powiedzieć, że jeszcze w czwartek (10/04) wracałem z Krosna przy opadzie śniegu i -1. Dzień później na tym samym kierunku deszcz i ...
27
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Maniek1986
Jak w tytule. 11.04.2025r minęło 2 lata od zakupu przeze mnie Leona. Aktualny przebieg to 82.700 k, więc przez ostatnie 12 miesięcy autko przejechało 17.300 km. Złożyły się na to trasy 2 * ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Bardziej ciekawi mnie czego będzie potrzebował na swoją trzecią setke.
Drugi Trafic 380.000km, pierwsza awaria była przy 106.000km - zapaliła się kontrolka oleju, usterka czujnika ciśnienia oleju. Przy 221.000km rozszczelnił się przewód zasilający wtryskiwacz. Fabryczne tarcze i klocki hamulcowe wymienione przy 150.000km
Sprzęgło zawsze padało na 360-380tys km, wtryskiwacze najszybciej 550.000km, a średnio 650.000km jak turbo i alternator
(pominąłem akcje serwisowe producenta oraz wymiany gwarancyjne - kosztów nie ponosiłem)