Wpis w blogu użytkownika
yatsec
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 544 razy
Data wydarzenia: 28.02.2020
100.000km
Kategoria: obserwacja
Przez lata śledząc testy tygodników pamiętam setki rozebranych na części pierwsze aut po tym „morderczym” maratonie, gdzie następowała analiza wszystkich zdemontowanych elementów z naciskiem na kluczowe czyli zespół napędowy/przeniesienie napędu i nadwozie.
Wydaje się, że dla nowoczesnego auta taki dystans to betka i rzeczywiście bardzo wiele samochodów nie sprawia w tym czasie problemów i jest gotowe przejechać drugie tyle. Inna rzecz, że taki test w przyspieszonym tempie nie ujawnia wszystkich usterek, które potrzebują czasu, żeby się pojawić ale daje to chociaż ogląd tego co potencjalnego użytkownika może czekać a czasem i pozwala wyeliminować problemy producentowi zgłoszone przez dziennikarzy.
Niestety jeszcze często zdarzają się samochody, które w czasie tak długiego testu kilkukrotnie wracają na lawecie a wiele podzespołów po rozbiórce wykazuje znaczne zużycie.
Na załączonych zdjęciach wskaźniki Aurisa, którego szerzej opisałem w poprzednim wpisie pt. „Życie z hybrydą”.
Bilans po 100.000 jest dodatni. Samochód ani razu nie odmówił posłuszeństwa, wszystkie elementy działały prawidłowo. Około roku temu pracownik myjni całkowicie rozładował akumulator niskiego napięcia prawdopodobnie nie wyłączając oświetlenia wewnątrz w trakcie kilkugodzinnej pracy i małej pojemności bateria się dość głęboko rozładowała. Od tego czasu problem się kilkukrotnie powtórzył i jej pojemność mocno spadła i obecnie kwalifikuje się do wymiany. To poza rozładowaną baterią kluczyka i zużytymi oponami w zasadzie wszystko. Z elementów eksploatacyjnych wymieniano wyłącznie olej i filtry. Nawet klocki i tarcze są fabryczne i nadal nie ma potrzeby ich wymiany.
Średnie zużycie paliwa z całego przebiegu to 5.5 litra czyli w przybliżeniu licząc samochód puścił z dymem 5,5 tys litrów paliwa za ok 27 tys zł co uznaję za bardzo dobry wynik.
A wy jak wspominacie 100.000 lub więcej waszymi autami?
Ostatnia aktualizacja: 28.02.2020 23:59:20
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Bardziej ciekawi mnie czego będzie potrzebował na swoją trzecią setke.
Drugi Trafic 380.000km, pierwsza awaria była przy 106.000km - zapaliła się kontrolka oleju, usterka czujnika ciśnienia oleju. Przy 221.000km rozszczelnił się przewód zasilający wtryskiwacz. Fabryczne tarcze i klocki hamulcowe wymienione przy 150.000km
Sprzęgło zawsze padało na 360-380tys km, wtryskiwacze najszybciej 550.000km, a średnio 650.000km jak turbo i alternator DPF zatkany przy 700.000km heh
(pominąłem akcje serwisowe producenta oraz wymiany gwarancyjne - kosztów nie ponosiłem)