Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta DS 5 'SportChic' » 175kkm DS’a!







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta DS 5
Dodano: 20 godzin temu
Blog odwiedzono 22 razy
Data wydarzenia: 17.09.2024
175kkm DS’a!
Kategoria: serwis
Takim to sposobem jeżdżę już DSem już dwa lata [totalszok]. Przez te dwa lata przejechałem nim 28 055km, czyli całkiem nieźle jak na mnie, gdzie 38% to jazda po mieście, przy średnio miesięcznym przebiegu rzędu 1195km, dziennie 39,3km. Dodam, że do pracy mam 4km w jedną stronę ;)

Z większych wydatków to wydatki serwisowe: przegląd olejowy na 160kkm z wymianą wszystkich filtrów i paska osprzętu, dodatkowo uzupełnienie czynnika klimatyzacji. Przy przebiegu 164,277kkm uzupełnienie zbiornika AdBlue.

Z wydatków eksploatacyjnych zakup opon zimowych Kleber Krisalp HP3 225/50R17 98 H XL FR [up]. Ponadto zakup ubezpieczenia OC+AC+Assistance.

A teraz garść szczegółów dotyczących II roku eksploatacji:

Przebieg : 14 827 km

• Średnia miesięczna : 1156 km
• Średnia dzienna : 40,5 km
• Jazda miejska : 38%
• Koszt samego paliwa : 0,45 zł/km
• Koszt całkowity: 0,86 zł/km

Spalanie : 7,40 l/100km

Spalanie narastająco za II lata. W tym roku nie prowadziłem już innych statystyk odnośnie zużycia paliwa, wystarcza mi to liczone na Autocentrum.

• Średnie zużycie paliwa: 7,46 l/100km wg Autocentrum
• Średnie zużycie w trasie: 6,95 l/100km wg Autocentrum
• Średnie zużycie w mieście: 8,00 l/100km wg Autocentrum

• Zużycie na oponach letnich: 7,27 l/100km wg Autocentrum
• Zużycie na oponach zimowych : 7,52 l/100km wg Autocentrum

Koszty łączne : 0,86 zł/km

Koszty się zmniejszyły z 1,57zł/km do 0,86zł/km. Wiadomo, I rok eksploatacji był rokiem startowym, gdzie trzeba było autu zapodać „pakiet startowy” [up]. W II roku koszty kształtowały się jak poniżej:

• Paliwowe ON : 0,45 zł/km
• Opłaty (OC, AC, Assistance, badanie techniczne): 0,16 zł/km
• Serwis : 0,07 zł/km
• Akcesoria i eksploatacja (winiety, kosmetyki, opony, inhibitory) : 0,15 zł/km
• Opłaty parkingowe: 0,03 zł/km

Przegląd 175kkm

Przegląd wypadł już w III roku eksploatacji. Co prawda przez producenta zaplanowany interwał pomiędzy przeglądami wynosi 30kkm, ja sobie zmniejszyłem ten odstęp do 15kkm, natomiast stwierdziłem, że nie będę robił przeglądów rzadziej, niż co rok, tym bardziej, że komputer sam pokazuje mi kiedy mam zjechać na przegląd, biorąc pod uwagę przebieg i czas od ostatniej wymiany oleju. Wypadło, że rok minął wcześniej.

Przegląd wypadł nieco blado, bo wymieniłem tylko olej i filtr oleju (tak wynika z planu serwisowego, który dostałem w ASO). Przy okazji zmieniłem olej z Totala na Petronas. Powód prozaiczny, po prostu córa pracuje w Petronasie i chciałem zrobić jej niespodziankę [up]

• PETRONAS SYNTIUM 7000 CP 0W30 5L
• Filtr oleju Filtron OP 540/1

Poza powyższą wymianą sprawdzono układ hamulcowy pod kątem zużycia klocków hamulcowych, przede wszystkim przednich, bo ich jeszcze nie wymieniałem. Ale okazało się że ponad połowa jeszcze została, więc wymianę trzeba zaplanować za rok. Ponadto sprawdzono stuki przedniego zawieszenia, bo słyszałem stuki w prawym przodzie przy skręcie i przejeździe przez nierówności. Okazało się, że poluzowane miałem śruby na przekładni kierowniczej [totalszok]. Usterka usunięta, teraz jest cisza!

Koszt przeglądu (olej+filtr) wraz z usunięciem usterki i kontrolą hamulców - 459,99 pln :).

Na koniec dolałem (co robię przy każdym przeglądzie) do paliwa Liqui Moly Diesel System-Reiniger PRO-LINE do wtrysków 500ml na pełny bak. Jak nie pomoże to może nie zaszkodzi.

Pozdrawiam wszystkich i alleluja i do przodu! [up]
Ostatnia aktualizacja: 18.09.2024 21:58:13
Dodano: 11 minut temu
Do Egontar: ale żeby takie partactwo odstawili...? Strach się bać.
Dodano: 6 godzin temu
Do Egontar: Ile Ty masz "koleżanek do obsłużenia", że przy 8km dziennie przez dwa lata prawie 30kkm "nastukałeś" i się nie zatarłeś? Chyba dobre smarowanie mają... ;-) Myślałem, że Petronas to Mercedes smaruje w F1 [zlosnik]
Dodano: 16 godzin temu
Do Maarten73: Dzięki👍 Te poluzowane śruby to chyba pozostałość po serwisie w ASO kiedy obniżali mi zawieszenie, żeby naprawić polączenie kolektora wydechowego na połączenie kolektora wydechowego z katalizatorem (pisałem o tym kiedyś). Nie mogli się tam dostać inaczej, jak opuścić przednie zawieszenie. Bo nie wierzę jakoś, żeby przekładnia sama popuściła! 😎
Dodano: 18 godzin temu
Czas leci. U mnie już trzy lata. ;)

Te poluzowane śruby przekładni nie brzmią wesoło... dobrze, że usterka usunięta.

Szerokości i dalszej spokojnej eksploatacji. [up]
Najnowsze blogi
Dodano: 20 godzin temu, przez Egontar
Takim to sposobem jeżdżę już DSem już dwa lata . Przez te dwa lata przejechałem nim 28 055km, czyli całkiem nieźle jak na mnie, gdzie 38% to jazda po mieście, przy średnio miesięcznym ...
4 komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
tarło, blacha o blachę, czujników zużycia klocków w motorze nie ma, więc rozebrałem i klocków już brak, całe szczęście tarcza OK, kupione klocki EBC KOSZT 49zł, wymiana zrób to ...
2 komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez CeZaR83
Już w Europie! ;) Dokładnie w Centrum Obsługi Pojazdów (VPC) w firmie ICO Tutaj czas na homologacje i Kontrolę przed dostawą: - Myjnia samochodowa: czyszczenie samochodu - Dewax: ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl