Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda City » 2 lata eksploatacji







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda City
WA
Jeździ: Honda City
Wcześniej jeździł: Hyundai Accent
  • przebieg 12 600 km
  • rocznik 2010
  • silnik 1.4 i
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1304 razy
Data wydarzenia: 05.01.2013
2 lata eksploatacji
Kategoria: obserwacja
Auto użytkuję jako nowe od 31 grudnia 2010,właśnie dzisiaj odbyłem drugi przegląd gwarancyjny który odbyłem w AUTO-WEST Warszawa gdzie potraktowani zostaliśmy(ja i samochód) bardzo profesjonalnie,ze zrozumieniem i życzliwie.Przegląd pierwszy odbyłem w innym miejscu a sama wizyta odbiła się wielotygodniową czkawką i myślami nigdy więcej serwis.Dlatego polecam w miarę możliwości o rozeznanie w ASO bo blisko nie zawsze znaczy dobrze.Bolączki tego auta są ogólnie znane i niestety potwierdzam 1)trudne wbijanie biegu drugiego na zimnym bądz po manewrze. W listopadzie b.r.wymieniono mechanizm zmiany biegów ponieważ lewarek nie trafiał nawet w biegi pozostałe.2)Zbyt wczesne zapalanie lampki rezerwy-ok 10l.-ale to taka uroda baku(wspólnym z modelem Jazz) i jego umieszczeniem pod przednim siedzeniem więc ilość pozostająca jest bezpieczną dla odżywiania silnika,jazda jest możliwa ale nie zalecana.3)apetyt na paliwo oceniam na przyzwoity.4)Podmuchy boczne przy 120 km-dokuczliwe.Ogólnie auto oceniam dobrze a koszty utrzymania przy starannym zbadaniu rynku za przyzwoite
Dodano: 11 lat temu
Ja przed sezonem zimowym zabezpieczyłem sam podwozie Bitexem, ale również myślę o zabezpieczeniu antykorozyjnym. Nie ma co liczyć na fabrykę.
Dodano: 11 lat temu
Do Guteusz:
Przyznam, że o tym nie myślałem. Jak będę zmieniał opony na letnie to postaram się obejrzeć podwozie. W myjnie gdzie często jestem, takie konserwacje wykonują, więc jeśli trzeba będzie to, to zrobię. W zeszłym roku, jak oglądałem podwozie to nie widziałem jeszcze rdzy.
Dodano: 11 lat temu
Do -Marek-: Cześć,czy robisz coś w swoim autku w kierunku zabezpieczenia antykorozyjnego?.Pytam gdyż kilka dni temu bylem na myciu podwozia z uzyciem podnośnika i Pan stwierdził że fabryczne warstwy są niezwykle mizerne,ponadto pokazał niewielkie ognisko rdzy zalecając konserwację całości w tym kierunku.
Dodano: 11 lat temu
Do -Marek-: No tak same silniki ok.Jednakże uszczelniacz powinien jeszcze trochę wytrzymać.Miałem na myśli ogólnie-usterki:skrzynia biegów,ogrzewanie tylnej szyby,krzywa belka,itp,w moim egzemplarzu haczenie na drugim biegu zwłaszcza po manewrach.
Dodano: 11 lat temu
Do ojciecmajster: Cześć,problem z uszczelniaczem miał kolega Marek,ja natomiast nadal jeżdżę na shell helix,mam znacznie niższy przebieg bo 13000 km,więc nie wykluczam że wszystko może się zdarzyć.Problem wybierania biegów znowu powrócił ale czekam na wiosnę aby przejść do kolejnej serwisowej ofensywy.Rzeczywiście w rankingu stoimy dobrze ale ja miałem na myśli rozmaite ustereczki które prawie każdy z nas opisuje niekoniecznie dotyczące silnika
Dodano: 11 lat temu
Ostatnio w Auto Świat był ranking awaryjności samochodów 3 letnich. Nowy Jazz wypadł w nim na jakimś nastym miejscu na pon. 100 samochodów. Jako, że City ma bebechy od Jazza, można postawić go w tym samym rzędzie.
Ciekawi mnie natomiast Twój uszczelniacz, dlaczego tak szybko uległ awarii. Mistrzowie z ASO pewnie żadnej rozsądnej diagnozy ci nie przedstawili, po prostu stwierdzili, że trza wymienić i nie wnikać :)
5W30 jak najbardziej spełnia zalecenia i nie powinien być przyczyną rozszczelnienia, tym bardziej że sam producent zaleca stosowanie olejów z dodatkami myjącymi, a Shell takie posiada." alt=""/> target=_blank rel=nofollow>http://picturepush.com/public/12215866

PS. Czekamy na jakieś fotki.
Jak kolega Marek juz wpomniał - dodaj auto do społeczności aWc.
Dodano: 11 lat temu
Do Guteusz:
Jestem zwolennikiem zmiany oleju po okresie docierania, więc na Shella przeszedłem już po 2 tys km.
"Nasze" silniki montują jeszcze w Jazzach i Civicach, więc powinny być to konstrukcje już mocno sprawdzone i dopracowane. Powinny...
Dodano: 11 lat temu
Do -Marek-:U nas serwis leje Shella aml,lub mobila 1 0-40,o oryginale rzadko się mówi,natomiast spotkałem się z opinią że w citkach siedzi normalny-zwykły silnik i z olejami nie ma co bajerzyć.Jednak coś w tym musi być skoro sam odczuwasz różnicę w kulturze jego pracy.Piszesz że z autem obchodzisz się raczej delikatnie,po mojemu shell który miałeś poprzednio zalany nie powinien po tak niskim przebiegu rozpuścić uszczelniaczy,biorą po uwagę fakt że przez pierwszy rok jeżdziliśmy na hondowskim oryginale.Reasumując coraz bardziej jestem przekonany że nasze auta to twór bublowaty,gdzie nie spojrzeć ktoś ma większe lub mniejsze problemy i to po niewielkich przebiegach.
Dodano: 11 lat temu
Do Guteusz:
Czyli miałeś ten sam olej, który był u mnie wcześniej. Jednak zmieniłem go teraz na OEM Hondy. Zmieniłem, bo czytają opinie o nim natknęłem się na info, że niektóre uszczelniacze silników go nie lubią. Dzięki agresywnym dodatkom potrafi on rozszczelniać silniki. Chyba to prawda, bo u mnie właśnie zaszła konieczność wymiany uszczelniaczy na wale przy rozrządzie... Gdybym traktował silnik z buta, to może i bym się temu nie dziwił, ale przy tym przebiegu i sposobie obchodzenia się z autem jaki stosuję, wiem, że nie ma to prawa nastąpić. Dlatego osobiście będę odradzał ten olej. Używany przez ASO Castrol, też nie ma dobrych opini. Więc albo OEM, albo coś swojego: Motul, Millers, Amsoil...
Dodano: 11 lat temu
Do -Marek-:Rzeczywiście masz farta jeśli chodzi o nieszczęsny drugi bieg i szczerze życzę by trwał do końca eksploatacji,w moim przypadku traktuję to jak niedomagalność nabytą i rytującą[na początku było ok}Natomiast nie mam żadnych informacji o tym by szersze opony niwelowały skutki podmuchów bocznych,może jakiś posiadacz wersji elegance? Jedno jest pewne nasze auta są stosunkowo wąskie a do tego wysokie więc chyba musi być trochę emocji jak na żaglówce.Odkształceń zderzaka nie zauważyłem,przyjrzę się temu uważniej.Jeśli chodzi o olej to zalałem shell helix ultra 5w30,moje przebiegi roczne są niewielkie więc nie inwestuje w aml,zachowując zalecane:-parametry i producenta.
Dodano: 11 lat temu
Znam przypadłość z II biegiem z opini, ale u mnie on ne występuje. Chyba jestem pod tym względem szczęściarzem.

Jeśli chodzi o rezerwę w baku paliwa, temat był już poruszany gdzie indziej, włącznie z oficjalną odp Hondy:
http://www.goldenline.pl/forum/836034/nowa-honda-city-opinie/s/4

Jeśli chodzi o podmuchy to się zgadzam i zastanawiam, czy zmiana szerokości opon na większe polepszłaby sytuację?

A czy zauważyłeś w swojej City, by w upalne dni, kiedy auto stoi na słońcu, tylny zderzak nico się rozszerzał i wychodził poza obręb błotników o jakieś 2 mm? W traksie silnych mrozów za to odwrotnie, lecz o mniejszą wartość.

Jaki olej na przeglądzie zalałeś?
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
6 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
4 komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
26 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl