Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Suzuki Baleno
»
200 tys. pękło - podsumowanie 5 lat eksploatacji
Wpis w blogu auta
Suzuki Baleno
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 2127 razy
Data wydarzenia: 14.06.2014
200 tys. pękło - podsumowanie 5 lat eksploatacji
Kategoria: inne
Ten Typ tak ma:
- trawers/wózek silnika/sanki/przednia belka - niechlubny element Baleno, który z racji braku zabezpieczenia antykorozyjnego i zdecydowanie zbyt małej ilości stopów metali użytych do jego produkcji (pewnie surówka pochodziła z innych aut Suzuki, które zostały oddane na złom), jest on podatny na uszkodzenia mechaniczne, które zmuszają właściciela do wymiany tego elementu. Tanio nie jest, chociaż aktualnie nowy element kosztuje 700 zł i spokojnie posłuży 10-15 lat, jeśli odpowiednio go zabezpieczymy.
- skrzynia biegów - żywotność łożysk to średnio 150 tys. Po tym przebiegu skrzynia zaczyna wyć jak głodny pies do księżyca, naprawa polega na wymianie uszkodzonych łożysk. Koszt naprawy wykonanej na oryginalnych częściach przez fachowy warsztat, który udziela 2 letniej gwarancji lub 50 tys. przebiegu - 800 zł. Od majstra dostałem słowne zapewnienie, że regeneracja skrzyni powinna wystarczyć na kolejne 150 tys.
W moim przypadku wymiana łożysk skrzyni po 185 tys. km, nowy trawers 3 miesiące po zakupie auta - koszt spadł na zarząd dróg
Reszta napraw to typowa eksploatacja: sprężyny tył, sonda lambda (uszkodzenia zakupione wraz z autem) tylne szczęki ( sie oberwały w zimie ), klocki i tarcze przód, alternator, tylne tuleje wahacza wzdłużnego, czujnik otwarcia przepustnicy, lewy sworzeń wahacza, poza tym czysta eksploatacja: rozrząd, świece, płyny, filtry itp.
Wady:
- powyższe przypadłości modelu
- słabe wygłuszenie
- dostępność niektórych części zamiennych
Zalety:
- koszty! - tanie części (kompletny rozrząd = 100 zł)
- koszty! - niskie zużycie paliwa (średnie spalanie 6,6L/100km)
- dobre wyposażenie (jak na tamte lata - pełna elektryka, klima, wspomaganie progresywne, abs, 2x airbag itp.)
- b.dobre właściwości jezdne, niezależne zawieszenie, niska masa auta
- przestronne wnętrze
- niska awaryjność
- stosunek cena/jakość
- wbrew obiegowym opiniom wnętrze nie skrzypi!
W planach dalsza (mam nadzieje bezawaryjna) eksploatacja co najmniej do 300 tys.
Ostatnia aktualizacja: 14.06.2014 21:56:56
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto.
Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas.
Audi zostało wystawione na sprzedaż.
Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3
komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia...
Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL
Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
14
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Nie dziwię się, że kupiłeś drugie takie.
Pozostaje życzyć kolejnych tak bezproblemowych 200 tys. km