Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta » 572 NIUTONOMETRY!!!







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 2536 razy
Data wydarzenia: 19.01.2015
572 NIUTONOMETRY!!!
Kategoria: zmiany w aucie
Będąc na starym urlopie postanowiłem sprawdzić co wujek franek-czytaj mechanik, wymoncił pod maską mojej bety. Więc biorę telefona i wydzwaniam po hamowniach, gdzie najtaniej, bo po co przepłacać za to samo jak na żubra brakuje. Ceny oczywiście różniste od 80 do 250zł. Te najtańsze za 8 dych trochę daleko od domu więc ODPADAJĄ, bo to co bym zaoszczędził to bym przejeździł, sens żaden. No ale znalazłem za stówę kilkanaście kilometrów od chaty, co prawda nie rolki tylko pomiar się robi jak pojazd jedzie ale co tam, ma być tanio więc jadę do gościa, kolo ogląda furkę i zadaje jakieś dziwne pytania - ile ważęja ile czarnula, jakiej szerokości są opony, czy zimowe czy letnie, i takie tam pierdoły. Jak już powpisywał wszystko w kompa, zamontował na tylnym kole jakieś ustrojstwo i jedziemy na testy. Wyglądało to mniej więcej tak - kazał zapiąć trzeci bieg, zrobić obroty silnika na 1200 i kieta na czerwone pole a potem noga z gazu i toczenie przez jakiś czas. I tak kilka razy, potem bieg czwarty 80km/godz i kieta na czerwone pole i znowu noga z gazu no i mamy wynik. Trochę się dziwił, bo powiedział, że przyrost mocy to 18 kunióf ale za to od cholery niutków, bo aż 72 czyli mam ich 572 i na dodatek dostępny jest już od 2tyś/obr! Zamieszczam dla porównania tabelę z wykresami mocy i niutonometrów. Porównując ten wykres do fabrycznych silników to podobne parametry ma betka z 286 konnym silnikiem, oczywiście diesla. Tak więc zapowiada się całkiem nieźle. Myślę sobie - miało być więcej - ale może to i lepiej, przynajmniej tak w dupę nie dostanie, a plany są trochę nią pośmigać :) Tak więc podsumowując - betka ma teraz 248 kunióf i 572 niutki :)

ktoś kiedyś powiedział konie mechaniczne sprzedają auta a nm wygrywają wyścigi i coś tym jest
Ostatnia aktualizacja: 19.01.2015 15:11:24
Dodano: 9 lat temu
Do venom: dzięki temu paskowi na szybie fura mi szybciej śmiga przynajmniej tak mnie zapewniał mechanik a szarą taśme mam do teraz zmniejsza opory toczenia
Dodano: 9 lat temu
Jak to nie ma słowa żart? ja tu nawet widzę gościa o takiej etykiecie ;-) co do zazdrości to masz mnie - najbardziej na świecie zazdroszczę tej taśmy na błotniku. Z drugiej strony jak ktoś zaczyna mody swojej "fury" od czipa z allegro i paska na przedniej szybie no to tylko pozazdrościć.
Dodano: 9 lat temu
Do marek23061: na tej domenie takie słowo jak ŻART nie istnieje,każdy mądrzejszy każdy wie lepiej taka polska przypadłość ale jak przymrużysz jedno łoko to da się wytrzymać i jest wesoło
Dodano: 9 lat temu
Do venom: to że jesteś ogrodowa głowa już udowodniłeś w poprzednim wpisie teraz jeszcze doszła zazdrość!ale pociesze cie nie miałem 50 bryczek na koncie mam dopiero 33jak dobrze licze,a do podróży to jeszcze trochę do zwieczenia mi zostało ale zapewniam cie dam ci znać.
Dodano: 9 lat temu
[popcorn]
Dodano: 9 lat temu
Do kamisdsg: Sorki. Nie w tym sensie to napisałem żeby komuś wytykać, że nie jeździ marką premium... nie o to w tym wszystkim chodzi. Miało być w formie żartu.
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Znów posypią się bany [zaklopotanie]
Dodano: 9 lat temu
kolejny buraczany człowiek który nie wie po co są takie wpisy i myśli że jak się pochwali ile przyżydził na hamowni to mu same "lajki" przyjdą. Psuję tylko opinie marce i tyle. EOT z mojej strony bo szkoda klawiatury tak samo jak i tego auta. Tak patrze na te wpisy i czy czasem nie jest tak że auto starego a romet właściciela konta? 50 aut oblatane gdzie ja to nie byłem itp itd a wypowiedzi jak z gimnazjum hmmm....
Dodano: 9 lat temu
Do marek23061: to nie był wyrzut ale jak widać zabolalo kierowcę BMW i trzeba było wytknac, ze to nie marki premium! Wiem i doskonale zdaje sobie z tego sprawe, ze mam słabsza blachę. Mam tylko pewność, ze nie mam na tej cienkiej blaszce kilogramów szpachli i przeszczepianych organów.
A chodziło mi o to że szara taśma to największy badziew i nigdy nie pozwolilbym sobie tego nakleic na auto!
Dodano: 9 lat temu
O! Jak tu wesoło! ;-) Już dawno nie było jakieś konkretnej przepychanki słownej. Aż miło się czyta, zupełnie jak za dawnych lat... ;-)
Dodano: 9 lat temu

Do LeVinh: żony się boje ale tobie mistrzuniu chętnie bym liścia wypłacił
Dodano: 9 lat temu
Do jaworznianin:
ty masz gosciu niezle zryty beret. moze idz przywal zonie za niezgaszone swiatlo w lodowce, moze ci przejdzie. I PRZESTAN DRZEC NA MNIE JAPE!!!
rzeczowa dyskusja z toba nie ma sensu, nie masz bladego pojecia o czym mowisz. z mojej strony EOT.

Dodano: 9 lat temu
100zł. dobra cena :) też się wybieram na hamownię ale jeszcze nie robiłem rozeznania co, gdzie i za ile. Wpierw czeka mnie wymiana oleju w skrzyni bo chyba nik tam jeszcze od nowosci nie zagladał.
Dodano: 9 lat temu
Do niki129: nerwowy? Za dużo już widziałem zeby mnie takie komenty wk(u)rwiły.Raczej rozbawiony
Dodano: 9 lat temu
Coś Ty taki nerwowy?
Jak się umieszcza taki post w takim miejscu, trzeba się liczyć z jakąś krytyką, jeżeli jej nie znosisz, to sobie daj spokój.....
Dodano: 9 lat temu
Do venom: o kolejny znawca... robi się coraz ciekawiej
Dodano: 9 lat temu
to zart chyba jakis. auto za tyle pieniedzy a szkoda kasy na podjechanie na prawdziwe dyno? no i te komenty od wzburzonego ownera - bo on tak zrobił to musi być dobrze ;-) ciekawe ze wszyscy hamują się na normalnych rolkach żeby mieć miarodajny wynik a ten wyskoczył z czujnikiem przyklejonym na taśmę pakowa do lakieru (no jaja bym urwał jakby mi ktoś zaczął tak coś kleic do mojego auta). Jeź na prawdziwą hamownie to sobie zobaczysz ile masz faktycznie mocy na kołach - ten mod w elektronice był robiony bez hamowania "przed i po"? [facepalm]
Dodano: 9 lat temu
Do wer1207: pieski szczekają karawana jedzie dalej
Dodano: 9 lat temu
Do LeVinh: PO PIERWSZE GRZECZNIE TY NAWET NIE WIESZ CO TO SŁOWO ZNACZY!
PO DRUGIE:CO JUŻ ZAPOMNIAŁEŚ ZA CO ZOSTAŁ USUNIĘTY TWÓJ POST?NIE ZGRYWAJ TAKIEGO ŚWIĘTEGO!
Dodano: 9 lat temu
Do wer1207:
na to wyglada, chociaz poczekam jeszcze na odpowiedz, moze sie czegos ciekawego dowiem. o ile nie skasuje "niewygodnych" postow, jak to ma w zwyczaju.
Dodano: 9 lat temu
Do kamisdsg: To nie "reno" czy dacia. Tu lakier mocniejszy od taśmy
Dodano: 9 lat temu
Do LeVinh: kilkanaście procent różnicy, widać chłopak nie wie o co chodzi.
Dodano: 9 lat temu
Moc mocą, a jak lakier przetrwał tą szarą taśmę? Może odeszła z lakierem?
Dodano: 9 lat temu
Do jaworznianin:
grzecznie sie pytam, wiec nie musisz drzec japy: jak sie ma pomiar na silniku (wartosci katalogowe) do pomiaru na kolach (hamownia)?
Dodano: 9 lat temu
Do LeVinh: CZEGO CZŁOWIEKU NIE ROZUMIESZ?
PROŚCIEJ JUŻ SIE NIE DAŁO SORY
Dodano: 9 lat temu
Do jaworznianin:
Nadal nie rozumiem.
Po pierwsze, po ile mi wiadomo moc/moment katalogowe mierzy sie na hamowniach silnikowych, tzn. z pominieciem ukladu przeniesienia napedu. Ty wykonujesz pomiar na kolach, wiec parametry powinny byc nizsze od tych zmierzonych na silniku z powodu strat w ukladzie przeniesiania napedu.
Po drugie, co to znaczy „warunki naturalne”? Zeby porownywac wyniki, warunki pomiarow powinny byc takie same (sklad powietrza, temperatura, wilgotnosc, cisnienie). Np. gdy pomiar jest przeprowadzany przy -20°C to wyniki beda lepsze niz gdyby byly przeprowadzane przy +20°C.
Moim zdaniem, trzeba zrobic pomiar przed chipowaniem, po chipowaniu (w maksymalnie zblizonych warunkach) a uzyskany wynik przedstawic relatywnie, jako procent pierwszego pomiaru. Nadal nie wiem, jak to ma sie do wynikow katalogowych?
Dodano: 9 lat temu
W "traktorze" przyśpieszasz momentem obrotowym więc sporo się pewnie poprawiło po tym grzebaniu. Ładny wykres[up]
Dodano: 9 lat temu
krótki koment dla tych co się dziwią o co kaman
hamownia przenośna Inercyjna kołowa jest bardziej skuteczna od rolek dlaczego a no dlatego że pomiary są dokonywane w naturalnych warunkach a nie z zamkniętym pomieszczeniu z jakimiś dmuchawami i cholera wie jeszcze z jakim ustoństwem

Zalety w stosunku do hamowni inercyjnych stacjonarnych (tzw. rolek) to:
brak ograniczeń mierzonej mocy
możliwość pomiarów drogowych: przyspieszeń, prędkości, drogi hamowania itp.
testowanie auta w jego naturalnych warunkach, na drodze, tam gdzie porusza się na co dzień - dokładność
błąd pomiaru jest mniejszy niż 1%,
to ostatnie zdanie jest najważniejszy BŁAD MOŻE WYNIEŚ MNIEJ NIŻ 1%!DZIĘKUJE ZA UWAGE.
Dodano: 9 lat temu
Do misiel_budyta: Wcale się nie dziwię, 1.9 ARL najczęściej się waha w przedziale 155-170 fabryki. Dodatkowo podkręcić ten silnik na bezpieczne 200/250km to pestka...
Dodano: 9 lat temu
Bezpieczny wynik
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl