Wpis w blogu użytkownika
brzozzhems
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 4306 razy
Data wydarzenia: 27.04.2012
800 000 km VW Bora 1.8 Turbo
Kategoria: inne
Zazwyczaj chodzilo o wersje z niewysilonymi dieslami, choc i benzynowki byly wzorem niezawodnosci.
Jak sie ma sprawa z dzisiejszymi autami? Pewnie nie jest juz tak pieknie, ale mozna juz ocenic samochody z przelomu wiekow.
W latach 90' VW przymierzal sie juz do nadchodzacej mody na downsizing.
Pierwszym silnikiem opartym na tej idei u VW byl silnik benzynowy o pojemnosci 1781 ccm i mocy od 150 do 225 (warianty doladowane).
Pamietam jakim zainteresowaniem cieszyl sie ten silnik w kolejnych modelach koncernu VW, od malych Ibiz po poteznego Superba.
Jak jednak z trwaloscia?
Postanowil to sprawdzic Matt Marion, amerykanski kierowca od 2001 roku przejechal swoja Jetta (w Europie Bora) 500 000 mil (ok. 804 000km), bez powazniejszych usterek.
Po tym przebiegu samochod trafil do serwisu Volkswagen Group of America w Michigan i po rozebraniu silnika okazalo sie, ze bez problemu jeszcze kilka setek mogloby mu stuknac.
Gdzie tkwi tajemnica tak udanej eksploatacji?
Wlasciciel Jetty weteranki twierdzi, ze jest to kwestia delikatnej jazdy, dbalosci o serwis i....szczescia.
Ostatnia aktualizacja: 27.04.2012 09:15:53
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto.
Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas.
Audi zostało wystawione na sprzedaż.
Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3
komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia...
Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL
Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
14
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Nic tylko życzyć wszystkim tak wytrzymałych silników. Jak się dba o autko, to ono się odwdzięcza
Niestety nie, muszę Cię kolego poprawić. Pierwszym silnikiem był silnik G40 1.3L (a nie G60 o którym wspominasz), który był montowany w samochodzie VW POLO G40 (115KM) już w latach 80" (1986)
Co do TSI osobiście w życiu bym tego nie kupił, na forum Fabii już piszą o stukających przewodach przy filtrze powietrze, o podkładkach pod turbo, o wgrywaniu nowego softa który pogarsza osiągi...
Jeden z ostatnich takich...
Natomiast silnik 1.8 t, to juz troche inna liga zaawansowania technologicznego. Pomijajac 20 zaworowa glowice jest wyposazony w turbine, ktora jednak zmniejsza trwalosc, nie tyle samej jednostki, co rowniez samego ukladu przeniesienia napedu (chociazby ze wzgledu na nagly przyrost mocy).
Swoja droga, ciekawi mnie - co bedziemy mieli do powiedzenia np. za dziesiec lat na temat podwojnie doladowanego 1.4TSI.
Bo w tym przypadku VW, chyba troche przekombinowal.
Jak widać jakość nie jest już wprost proporcjonalna do ceny, było to jedno z najtańszych aut w 2003 roku, kupione podzcas jego prezentacji w salonie.
Chyba ,że podczas serwisów regularnie tej Jettcie obszywali badz zmieniali kierownice Ale widzę ,że ma mocno starty włącznik świateł (bo białych oznaczeń kompletnie brak)
Z drugiej strony, dziwi mnie brak jakiegokolwiek bonusa dla kierowcy, slyszalem o paru przypadkach gdzie firma produkujaca rekordowy samochod nagradzala wlasciciela nowym samochodem.