Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy brzozzhems » 800 000 km VW Bora 1.8 Turbo







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika brzozzhems
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 4306 razy
Data wydarzenia: 27.04.2012
800 000 km VW Bora 1.8 Turbo
Kategoria: inne
Chyba juz odwyklismy od historii sprzed lat, o Mercedesach czy Volvo, ktore przejechaly na jednym silniku pol- czasem milion i wiecej kilometrow.

Zazwyczaj chodzilo o wersje z niewysilonymi dieslami, choc i benzynowki byly wzorem niezawodnosci.

Jak sie ma sprawa z dzisiejszymi autami? Pewnie nie jest juz tak pieknie, ale mozna juz ocenic samochody z przelomu wiekow.

W latach 90' VW przymierzal sie juz do nadchodzacej mody na downsizing.

Pierwszym silnikiem opartym na tej idei u VW byl silnik benzynowy o pojemnosci 1781 ccm i mocy od 150 do 225 (warianty doladowane).

Pamietam jakim zainteresowaniem cieszyl sie ten silnik w kolejnych modelach koncernu VW, od malych Ibiz po poteznego Superba.

Jak jednak z trwaloscia?

Postanowil to sprawdzic Matt Marion, amerykanski kierowca od 2001 roku przejechal swoja Jetta (w Europie Bora) 500 000 mil (ok. 804 000km), bez powazniejszych usterek.

Po tym przebiegu samochod trafil do serwisu Volkswagen Group of America w Michigan i po rozebraniu silnika okazalo sie, ze bez problemu jeszcze kilka setek mogloby mu stuknac.

Gdzie tkwi tajemnica tak udanej eksploatacji?

Wlasciciel Jetty weteranki twierdzi, ze jest to kwestia delikatnej jazdy, dbalosci o serwis i....szczescia.


Ostatnia aktualizacja: 27.04.2012 09:15:53
Dodano: 12 lat temu
Stare dobre czasy... nie co teraz nawet szyby potrafią zdu...yc
Dodano: 12 lat temu
1,8T bardzo trwały motor, to wiadomo nie od dziś
Dodano: 12 lat temu
U mnie niedlugo niespelna 250 kkm z silnikiem 1,4 .Zobaczymy ,moze bedzie feta heheeh , na razie sie na to zapowiada,ale czas pokaze.
Dodano: 12 lat temu
Do SCPRZEMO: To napewno ma kolosalny wplyw na eksploatacje auta, jednak z drugiej strony, jakosc paliwa w USA znaczaco odbiega od europejskich standardow (nie mylic z polskimi :P ).
Dodano: 12 lat temu
Do luckyboy: Niestety, nie masz racji. Silniki G VW, o ktorych w tym wpisie nie wspominam (skonczyly kariere wraz z odejsciem modelu Corrado), to nie przyklad downsizingu - tylko fabrycznego tuningu (raczkujaca w owym czasie Volkswagenowska dywizja "R";),nalezy pamietac, ze nie kazdy silnik doladowany to przyklad downsizingu. Dodatkowo modele G40 i G60, byly doladowane sprezarkami typu G (od ksztaltu spiralnej sprezarki), ktore okazaly sie lekkim niewypalem i chodzilo tu jedynie o moc - nie pseudoekologie. Na dzien dzisiejszy bodajze tylko G-Power uzywa takich sprezarek w tuningu BMW - choc nie slyszalem o zadnych nowosciach tej firmy od kilku juz lat.
Dodano: 12 lat temu
I kolejne wyróżnienie się posypało, gratulacje! [puchar]
Nic tylko życzyć wszystkim tak wytrzymałych silników. Jak się dba o autko, to ono się odwdzięcza
Dodano: 12 lat temu
"Pierwszym silnikiem opartym na tej idei u VW byl silnik benzynowy o pojemnosci 1781 ccm i mocy od 150 do 225 (warianty doladowane)"

Niestety nie, muszę Cię kolego poprawić. Pierwszym silnikiem był silnik G40 1.3L (a nie G60 o którym wspominasz), który był montowany w samochodzie VW POLO G40 (115KM) już w latach 80" (1986)
Dodano: 12 lat temu
Widzicie te matowe "szkła" reflektorów? Teraz wystarczy popatrzyć ile jest samochodów z takim "matami" w ogłoszeniach:)
Dodano: 12 lat temu
Weźcie też pod uwagę charakterystyke amerykańskich autostrad cały czas prosto i nikt nie myśli o przekraczaniu prędkości(głównie 65mph=104,5kph)więc silnik nie jest wyrężony i może tyle przejechać
Dodano: 12 lat temu
To jak by to wyglądało jak by dziadek licznik przekręcił? i miał 1 000 000 ;P
Dodano: 12 lat temu
Do brzozzhems: Tak, ale 1.8 turbo to mimo wszystko nie aż tak skomplikowana konstrukcja - nie ma wtrysku bezpośredniego, nie jest zbytnio wysilona, więc jeśli wzięli dobre materiały to będzie długo służyć.
Co do TSI osobiście w życiu bym tego nie kupił, na forum Fabii już piszą o stukających przewodach przy filtrze powietrze, o podkładkach pod turbo, o wgrywaniu nowego softa który pogarsza osiągi...
Dodano: 12 lat temu
Do Knoppers: Twojego Merca pozostawmy poza tym tematem - bo on to i dwie banki smignie przy dobrym serwisie :)
Jeden z ostatnich takich...
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: Pewnie tak, ale silnik Kalosa (obojetnie 1,2 czy 1,4) sa dosyc prostymi konstrukcjami.
Natomiast silnik 1.8 t, to juz troche inna liga zaawansowania technologicznego. Pomijajac 20 zaworowa glowice jest wyposazony w turbine, ktora jednak zmniejsza trwalosc, nie tyle samej jednostki, co rowniez samego ukladu przeniesienia napedu (chociazby ze wzgledu na nagly przyrost mocy).
Swoja droga, ciekawi mnie - co bedziemy mieli do powiedzenia np. za dziesiec lat na temat podwojnie doladowanego 1.4TSI.
Bo w tym przypadku VW, chyba troche przekombinowal.
Dodano: 12 lat temu
Osobiście znam Daewoo Kalosa(lub jak kto woli - chevroleta aveo t200) który od 2003r zrobił 320kkm, od nowości na lpg. Właściciel przed sprzedażą w grudniu 2011 nie rozbierał silnika, ale zrobił pomiar ciśnienia sprężania, nie pamiętam dokładnych wyników ale werdykt mechanika był taki że przy regularnym serwisowaniu zrobi drugie tyle.
Jak widać jakość nie jest już wprost proporcjonalna do ceny, było to jedno z najtańszych aut w 2003 roku, kupione podzcas jego prezentacji w salonie.
Dodano: 12 lat temu
wszystko pewnie na czas wiec daje rade;) silniki sa robione z wytrzymnalych czesci
Dodano: 12 lat temu
Do krzych1234: święte słowa:)
Dodano: 12 lat temu
mój ma ponad 310 tyś zobaczymy ile wydoi jeszcze???
Dodano: 12 lat temu
Kiera i fotele wytarte i co z tego to tylko kosmetyka... :) Najważniejsze ze jeździ. Ale lampy to już dawno bym wymienił, Ciekawe czy jeszcze coś widział w nocy.
Dodano: 12 lat temu
Mój znajomy jeździ skodą octavią I na taryfie i w grudniu miał już nakręcone 850kkm ,powiedział że jeżeli jej nie rozbije albo nie ukradną to milion będzie bez problemu :) A nawiązując do cofania liczników to jak bym miał kupić samochód "odmłodzony" to najlepiej było by już min 500kkm bo skoro przy kupnie bym sie nie zorientował tzn że jeszcze chwila i będę mógł jeździć rekordzistą Z resztą tak samo jak portalowy HELMUT pioneerka przy zakupie prawie 200 kkm na liczniku ,a okazao sie że to już 600kkm :)
Dodano: 12 lat temu
Do katest123: no dobra dobra faktycznie nie specjalnie to wygląda [rotfl]
Dodano: 12 lat temu
Do SzarnaMamba: mamba zwróć uwagę na to ze kierownica jest na nowo obszyta!
Dodano: 12 lat temu
Do SzarnaMamba: To obszycie na kierownicy - jak dla mnie - nie wyglada "zbyt fabrycznie". I chyba fotel kierowcy jest juz inny.
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: Dokladnie, moj kolega prowadzi maly warsztat w Opolu, kiedys przyjechal pewien Pan, ze swoim Berlingo 1.9 z przebiegiem 380k - wlasciciel od nowosci- i poprosil o skasowanie licznika na 150-160k, tak dla lepszego samopoczucia-tak gleboko w nas to chyba siedzi.
Dodano: 12 lat temu
Kurczę , trochę dziwna sprawa, że nie ma startej kierownicy po takim przebiegu To jest na prawdę podejrzane [palec] Mój ma 188 tys. (pewnie był kręcony i ma lekko ponad 200kkm) i jaką ma startą kierę, co to dopiero by było po 800kkm [rotfl].
Chyba ,że podczas serwisów regularnie tej Jettcie obszywali badz zmieniali kierownice Ale widzę ,że ma mocno starty włącznik świateł [hihi] (bo białych oznaczeń kompletnie brak)
Dodano: 12 lat temu
Do brzozzhems: Więc kupili takiego co ładniej wyglądał i miał na liczniku 75 000km, a w rzeczywistości 375 000km i są szczęśliwi żyjąc w błogiej nieświadomości. Frajerzy! [smiech2]
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: Na ten temat powiedziane juz bylo wiele, moja teoria jest taka: sami to sobie zrobilismy, kiedys sprzedawalem rodzicow UNO z przebiegiem ponad 200k, ludzie ogladajacy auto drwili ze mnie - "Panie, kto kupi takiego szrota", a to dobre auto bylo i do dzis jezdzi ;)
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: Tez tak sadze, no chyba, ze wcale nie bylo z tym silnikiem tak kolorowo jak VW USA i wlasciciel twierdza.
Z drugiej strony, dziwi mnie brak jakiegokolwiek bonusa dla kierowcy, slyszalem o paru przypadkach gdzie firma produkujaca rekordowy samochod nagradzala wlasciciela nowym samochodem.
Dodano: 12 lat temu
Sporo osób w Polsce ma takie przebiegi tylko o tym nie wie bo kupili auto z Niemiec od dziadka z autostradowym przebiegiem i pełną historią serwisową [smiech2] Aż się dziwię ile w Niemczech jest dziadków... Tam 3/4 kraju jest już chyba na emeryturze [smiech2] A u nas chłop w licznik wierzy. [rozpacz] Ja bym wolał wiedzieć i być dumny, że np. moja AR156 przejechała 500kkm a nie 150kkm byłby to dowód na to że Alfy wcale nie są słabej jakości... A tak? Nigdy się nie dowiem prawdziwego przebiegu jeżeli nie kupię auta nowego... Chore podejście mamy w Polsce do aut. [rozpacz]
Dodano: 12 lat temu
Durnotę zrobili, bo mogli do milona podkręcić. Zapewne pies jest pogrzebany w systematycznym serwisie silnika.
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl