Wpis w blogu użytkownika
brzozzhems
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 4315 razy
Data wydarzenia: 27.04.2012
800 000 km VW Bora 1.8 Turbo
Kategoria: inne
Zazwyczaj chodzilo o wersje z niewysilonymi dieslami, choc i benzynowki byly wzorem niezawodnosci.
Jak sie ma sprawa z dzisiejszymi autami? Pewnie nie jest juz tak pieknie, ale mozna juz ocenic samochody z przelomu wiekow.
W latach 90' VW przymierzal sie juz do nadchodzacej mody na downsizing.
Pierwszym silnikiem opartym na tej idei u VW byl silnik benzynowy o pojemnosci 1781 ccm i mocy od 150 do 225 (warianty doladowane).
Pamietam jakim zainteresowaniem cieszyl sie ten silnik w kolejnych modelach koncernu VW, od malych Ibiz po poteznego Superba.
Jak jednak z trwaloscia?
Postanowil to sprawdzic Matt Marion, amerykanski kierowca od 2001 roku przejechal swoja Jetta (w Europie Bora) 500 000 mil (ok. 804 000km), bez powazniejszych usterek.
Po tym przebiegu samochod trafil do serwisu Volkswagen Group of America w Michigan i po rozebraniu silnika okazalo sie, ze bez problemu jeszcze kilka setek mogloby mu stuknac.
Gdzie tkwi tajemnica tak udanej eksploatacji?
Wlasciciel Jetty weteranki twierdzi, ze jest to kwestia delikatnej jazdy, dbalosci o serwis i....szczescia.
Ostatnia aktualizacja: 27.04.2012 09:15:53
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 17 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Nic tylko życzyć wszystkim tak wytrzymałych silników. Jak się dba o autko, to ono się odwdzięcza
Niestety nie, muszę Cię kolego poprawić. Pierwszym silnikiem był silnik G40 1.3L (a nie G60 o którym wspominasz), który był montowany w samochodzie VW POLO G40 (115KM) już w latach 80" (1986)
Co do TSI osobiście w życiu bym tego nie kupił, na forum Fabii już piszą o stukających przewodach przy filtrze powietrze, o podkładkach pod turbo, o wgrywaniu nowego softa który pogarsza osiągi...
Jeden z ostatnich takich...
Natomiast silnik 1.8 t, to juz troche inna liga zaawansowania technologicznego. Pomijajac 20 zaworowa glowice jest wyposazony w turbine, ktora jednak zmniejsza trwalosc, nie tyle samej jednostki, co rowniez samego ukladu przeniesienia napedu (chociazby ze wzgledu na nagly przyrost mocy).
Swoja droga, ciekawi mnie - co bedziemy mieli do powiedzenia np. za dziesiec lat na temat podwojnie doladowanego 1.4TSI.
Bo w tym przypadku VW, chyba troche przekombinowal.
Jak widać jakość nie jest już wprost proporcjonalna do ceny, było to jedno z najtańszych aut w 2003 roku, kupione podzcas jego prezentacji w salonie.
Chyba ,że podczas serwisów regularnie tej Jettcie obszywali badz zmieniali kierownice Ale widzę ,że ma mocno starty włącznik świateł (bo białych oznaczeń kompletnie brak)
Z drugiej strony, dziwi mnie brak jakiegokolwiek bonusa dla kierowcy, slyszalem o paru przypadkach gdzie firma produkujaca rekordowy samochod nagradzala wlasciciela nowym samochodem.