Wpis w blogu auta
Opel Zafira
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 2979 razy
Data wydarzenia: 12.08.2014
95 vs. 98
Kategoria: inne
pierwsze spostrzeżenia po uruchomieniu silnika i wrzuceniu 1 biegu - przy ruszaniu brak jakiegokolwiek "szarpania", samochód dosłownie sam jedzie (na 95 jak nie dałem odpowiedniej ilości gazu to tak śmiesznie szarpał, 98 zgasiła problem w zarodku - gaz na dotyk):D chwilowe spalanie jest o wiele mniejsze w porównaniu z 95 (wystarczy dosłownie muskać pedał gazu by samochód utrzymywał prędkość i obroty)...co za tym idzie średnie spalanie na pewno niższe...i to wszystko za 10zł?
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
1. auto szarpało na 95 bo możliwe że z dodatkami benzenu (z tego co mi wiadomo częsty "wzbogacacz" paliwa)
2. auto faktycznie nie szarpie na 1,2 biegu...ale to szarpanie to pewnie odnosi się do pkt 1.
3. ciężko określić spalanie gdyż jak już wspomniałem jeżdżony był około 1/4 baku po trasie reszta po mieście...jedynie z chwilowego spalania mogę przypuszczać że spalanie jest mniejsze o około 1-2L 100/km (ale to też może być powiązane z pkt 1.)
tak na koniec - nie warto tankować na małych stacyjkach "NONAME" nawet gdy cena kusi...jednak czy Orlen czy Shell to jakość...
Warto nadmienić, że nawet wiele modeli Porsche ma zalecaną pracę na PB 95(super), a nie na PB 98(super+).
Wiele silników jest też przystosowanych do LO 91(normal), której w Polsce nie ma. Wiele aut z rynku np. amerykańskiego jest przystosowana do spalania paliwa o jeszcze mniejszej liczbie oktanowej i to nawet w wersjach usportowionych.
Wątpię, żeby u ciebie były od razu takie efekty, ale zapewne po kilku/kilkunastu tankowaniach silnik będzie chodził bardziej gładko i mu to nie zaszkodzi.
Ja wychodzę z założenia:
- droższe nie może byc gorsze, zapewne rzadziej na tym rodzaju oszukują
- kosztuje więcej a spali może mniej, filtr paliwa czystszy wymieniam rzadziej więc wszystko wychodzi "na zero" o ile nie na plus