Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Ford Mondeo Mondi 2012-2020
»
a może by tak zamienić ?
Wpis w blogu auta
Ford Mondeo
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
I po trzecie wreszcie uważam, że właściwości jezdne, komfort podróżowania Mondeo są lepsze od Accorda. I na koniec koszty serwisowania, dostęp do części zamiennych też przemawiają za Mondeo.
Ja miałem okazję rozmawiać z jednym z takich ekologów i oni zupełnie nie popierają tych wszystkich pseudo ekologicznych wynalazków.
Oni lobbowali za pracami nad ogniwami paliwowymi, a póki co wg. nich powinno się wspierać alternatywne źródła zasilania jak LPG czy instalacje na olej roślinny (w tym przepracowany, taki co się np. z McDonalda wylewa pewnie do ścieków)!!!
To takie LPG dla Diesli, znacznie bardziej ekologiczne niż filtry cząstek stałych. A korzystanie z takiej instalacji w Polsce jest nielegalne. I tu mamy najlepszy dowód na to jak bardzo polskim władzą zależy na ekologii.
To co napisałeś dotyczy głównie obecnych wysilonych jednostek, zrobionych z kiepskiej jakości materiałów i głównie jednostek wyposażonych w bezpośredni wtrysk benzyny.
Stare doładowane jednostki, były znacznie bardziej wytrzymałe i bezproblemowe. Wystarczy popatrzeć na stare modele SAAB'a, Volvo, Subaru, Mitsubishi, Lancii, Audi, VW czy nawet Fiata.
Najlepiej wg. mnie zobaczyć to na przykładzie silnika VAG'a 1.8 T.
Silnik ten cieszył się bardzo dobrą opinią dopóki nie otrzymał bezpośredniego wtrysku benzyny. Nawet LPG znosił dobrze.
Tak przy okazji to wielu producentów montowało już wtrysk bezpośredni i turbodoładowane wysilone silniki zanim jeszcze weszły w życie te papierowe zresztą normy.
Dla tego wg. mnie to właśnie lobby producentów poprzez wynajętych eko-oszołomów doprowadziło to wprowadzenia tych wszystkich przepisów, bo to oni są głównymi beneficjentami tych zmian.
Chyba nie zrozumiałeś w 100% sensu mojej wypowiedzi.
Osobiście nie popieram uturbiania wszystkiego co popadnie, w ogóle nie przepadam za doładowanymi jednostkami...
Zwracam jedynie uwagę na to, że turbodoładowanie pomaga producentom samochodów spełniać to coraz nowe i bardziej wyśrubowane normy emisji spalin i to właśnie wchodząca norma Euro6 jest powodem zaniechania produkcji wolnossącego V-Tec'a i innych jednostek innych producentów.
Po prostu taniej im wychodzi "dołożenie turbiny" niż kombinowanie pod górę... I właśnie za to mam szacunek do Mazdy/Toyoty że jednak się tej modzie na turbo stawiają i jednak kombinują.
Co do trwałości doładowanych jednostek to wiem jakie one potrafią być i zgadzam się z Tobą w tej kwestii w 100%
Nie wspominajac juz o paliwozernosci. Te silniki sa poteznie przeciazane.Jedyna ochrona przed zuzyciem sa obroty. Za niskie i za wysokie zuzywaja silnik. W pierwszym przypadku wystepuje wieksze obciazenie co jest skrajnie niekorzystne. Dodajac do tego oszczednosci materialowe, nizsza glebokosc utwardzanych powierzchni daje w efekcie nizsza zywotnosc. Dochodzi do tego niska swiadomosc mechaniczna przecietnego uzytkownika, ktory wleje sobie olej 10W40. Gdzies wyczytalem, ze w silniku TSI obciazenia na cm kwadratowy w ukladzie tlokowo korbowym moga byc kilkunastokrotnie wyzsze niz w starym szesciocylindrowym silniku wolnossacym o mocy 250 KM. Gdzie tu mowa o trwalosci?
Dla przykladu silnik 1,6 turbo BMW o mocy 122KM. Po co tam turbo? Valvematic Toyoty jaki mam u siebie tez ma 1,6 a koni 132. Jak potrzebuje odjechac to pokrece go do 5K i idzie jak burza. A spali w rozrachunku koncowym mniej. A domniemana zywotnosc na innym poziomie. Gdzie tu eko a gdzie trwalosc? Do tego wszystkiego mamy na rynku coraz mniej porzadnych oleji (olejow?). Dlatego juz bez wzgledu na wszystko wlewajcie panowie do silnika to co najlepsze.
Żaden producent "z własnej woli" nie montowałby DPF'ów, FAP'ów, dwumasów, dziesięciomasów, i pięciu turbin, gdyby nie byli do tego "zmuszeni".
A Hondę i tak trzeba pochwalić, jeżeli się popatrzymy na pozostałe marki to i tak dość długo się opierała.
A dla Toyoty i Mazdy szacun za to że nadal walczą
To może być ostatni Accord na rynku europejskim, potem już zostanie tylko import z USA lub PRC.
Tylko nie daj sie namówić na ciemny lakier - porysuje się nim dojedziesz do domu.
Chyba, że poszli po rozum do głowy i będzie opcja dla klienta, jaki chce silnik, wolnossący czy z turbo. Ale wątpię. Ekonomia wygrała, motoryzacja przegrała.