Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy Cybul99
»
Akcyza i ubezpieczenia 2017 - czyli jak Władza chce nas okraść ?!
Wpis w blogu użytkownika
Cybul99
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 1410 razy
Data wydarzenia: 20.11.2016
Akcyza i ubezpieczenia 2017 - czyli jak Władza chce nas okraść ?!
Kategoria: inne
Polecam obejrzeć i udostępnić o ile to możliwe, żeby film rozprzestrzenił się po sieci.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Tak, dalej będę powielał FAKT, że "czyste" spaliny mniej trują!
No tak, przez tyle lat jeździły samochody z normalnymi silnikami i było dobrze.
Zwłaszcza że silniki benzynowe, a w szczególności zagazowane, znacznie mniej zatruwają środowisko niż Turbo Diesle. np. takie stare BMW z silnikiem benzynowym, mniej zanieczyszcza środowisko od twojego C4 z dieslem. Dlatego wprowadzili coś takiego jak filtr DPF. Co teoretycznie ma być bardziej Eco, a tak naprawdę odczuje to tylko twój portfel w razie naprawy tego, czy co gorsze w najgorszym wypadku uszkodzeniu silnika.
A ty i tak dalej powiesz, że to wszystko jest ekologiczne i robione dla naszego dobra
Są na tym świece osoby, dla których samochód to coś więcej, niż tylko środek do przemieszczania się z punktu A do B.
Kochają stare, porządne samochody, które mają duszę A nie to co te nowe Skody z silnikami 1.0...
Gdzie to do starego, pancernego R6 BMW. Do tego stare samochody, mają w sobie to coś.
Poza tym każdy ma prawo wyboru. Jeden woli 8 letnią Fabie, a drugi 20 letnie BMW. A jak widać chcą na siłę zmusić, żeby nie ściągać samochodów z zagranicy, tylko kupować nowe w salonie.
I tutaj się mylisz bo w ten sposób opisany przez Ciebie kupuje się ubezpieczenia dobrowolne np. Auto Casco, ale już nie obowiązkowe OC gdzie zakres ochrony i suma ubezpieczenia określona jest w Ustawie. Więc im niższa cena takiego ubezpieczenia OC tym lepiej dla kupującego. Oczywiście można klienta przyciągnąć sprzedając mu pakiet AC+OC gdzie OC jest tańsze ale w przypadku zakupu samego OC to cen gra rolę a nie zakres ubezpieczenia.
Takie podwyżki cen polis OC dla kierowców wynikają z rekomendacji Komisji Nadzoru Finansowego. Ubezpieczyciele od lat ponosili straty na ubezpieczeniach OC. Finansowali je z dochodów ze sprzedaży innych ubezpieczeń. KNF uznała, że strata w wysokości ponad 1 miliard złotych jaką ubezpieczyciele zanotowali łącznie na OC w ubiegłym roku zagraża płynności finansowej systemu i nakazał kalkulowanie składek na takim poziomie, aby tych strat nie było.
Dodatkowo KNF zaleca ubezpieczycielom, aby kalkulowali również ryzyko wypłaty zadośćuczynień ofiarom wypadków, a to zadośćuczynienie określane jest przez sąd i tutaj kwoty mogą być bardzo wysokie i uznaniowe. I trzeba je też brać pod uwagę.
Rynek polis OC, musi wrócić do równowagi po stronie składki/wypłaty i dlatego składki rosną. I wcale nie o 100% dla wszystkich bo to zwykły gazetowy bełkot.
Szkodowi klienci albo ci z grupy zwiększonego ryzyka (czyli młodzi wiekiem albo stażem - prawo jazdy do 36 miesięcy) mają większe podwyżki. Bo statystycznie tak jest.
Ale generalnie tendencja jest wzrostowa i dotyka też tych jeżdżących bezpiecznie.
A i Państwo jedynie określa kwotę odpowiedzialności obowiązkowego ubezpieczenia OC natomiast nie określa składki maksymalnej czy minimalnej. To jest w gestii ubezpieczycieli. Więc jeśli FU wyjdzie z rachunku biznesowego, że niebieskoocy powodują mniej szkód niż ci z zielonymi oczami to tym pierwszym podniosą składkę. Albo jeśli ktoś ma nieszczęście jeździć marką, której kierowcy statystycznie powodują więcej kolizji to też zapłaci więcej. Albo jeździ starym samochodem bez ABS i ESP to tez może mieć składkę większą. To są tylko przykłady ale obecnie w kalkulacji składki OC brane jest bardzo dużo parametrów nie tylko pojemność silnika.
Ja póki co, zwrócę się do mojego pracodawcy, by przestał potrącać mi składkę emerytalną bo jestem prawie pewien, że nie dożyję emerytury.
Jak sam napisałeś, nie jesteś wróżką. Ubezpieczyciel też. Na tym polega ubezpieczenie, że zabezpieczasz się na czarną godzinę (sytuację), której się nie spodziewasz.
Jeśli z danych finansowych wynika, że firmy odnotowują straty jeśli płacą uczciwie, to jak mają one działać? Przecież to nie instytucje charytatywne.
A jesteś w stanie podpisać ubezpieczycielowi oświadczenie, że na 100% za dany rok nie skorzystasz z ubezpieczenia?
No właśnie, ja też nie mam nic przeciwko, niech wraz z podwyżką idzie w parze wzrost standardu usługi.
Do tej pory przy wyborze ubezpieczyciela nigdy nie kierowałem się wyłącznie ceną, a zakresem ubezpieczenia. Innymi słowy mówiąc nie kupowałem "ceny", tylko "ubezpieczenie". Te wszystkie wyrastające jak grzyby po deszczu ofert "direct", tylko nakręciły bezsensowną wojnę cenową. Wojnę polegającą tak naprawdę na tym, kto da niższy zakres ubezpieczenia. Ludzie się na to łapią i jest im dobrze, dopóki nie muszą skorzystać z takich ubezpieczeń, bo później się okazuje, że niewiele im przysługuje, a za naprawę połowy samochodu dostają grosze. Nie wiem, może nie czytają umowy przed podpisaniem, więc później pozostaje im tylko sąd. Trochę takich spraw i w końcu wyrok SN, zainteresowanie KNFu i efekt jest jaki jest. I znowu ludziska narzekają, że jest źle.
Otóż, zapewniam Cie, że się kalkuluje i wlicza do składki klienta za OC. Ale generalnie statystycznie są to grosze.
I to nie te usługi są powodem wyższych kosztów FU tylko wyższe koszty wypłat za naprawy samochodów z racji właśnie rosnącej świadomości klienta likwidującego szkodę z OC (samochód zastępczy, brak zmniejszenia kwoty z powodu amortyzacji części itd. )
Do tego FU musi część składki pobranej z OC trzymać jako rezerwę, bo szkodę z OC sprawczy można zgłosić do 10 lat od zdarzenia, a te rezerwy tez musza być adekwatne do kwoty średniej szkody wypłaconej z OC a te kwoty rosną bardzo szybko z roku na rok.
Wszystkie FU nie maja w swoim portfelu tylko ubezpieczeń komunikacyjnych czyli OC, AC, NNW, Asisstance ale także inne (majatkowe, życiowe itp.) wiec przez pewien czas mimo wzrostu kosztów szkód komunikacyjnych jakoś globalnie wychodziły na zero. Ale Nadzór Ubezpieczeniowy wymaga by było pokrycie w składce na szkody, więc by bilans się zgadzał trzeba podnieś składki.
I tak europejskie prawo jest mocno po stronie FU, w Stanach można się sądzić o wszystko i na dowolną kwotę a firmy ubezpieczeniowe i mimo wszystko mają z czego wypłacać odszkodowania, co pięknie ukazuje jakie siano jest w obrocie tej branży.
Wciskanie kitu przez ubezpieczycieli, że to my kierowcy jesteśmy wszystkiemu winni jest w moim przekonaniu najzwyklejszym chamstwem. Dzięki za dyskusję.
Ja wiem, że marketing i konkurencja, ale teraz przez takie działania dostaną po kieszenie wszyscy a nie tylko Ci którzy faktycznie stwarzają większe ryzyka.
Podobna sytuacja jest teraz na rynku telefonii komórkowej, operatorzy od dłuższego czasu pracują na minimalnych marżach, co w niedalekiej perspektywie może przełożyć się na drastyczne podwyżki cen za usługi telekomunikacyjne, bo po prostu nie będzie za co utrzymać sieci.
To właśnie Sądy, na wnioski klientów, swoimi wyrokami i potem Nadzór Ubezpieczeniowy spowodowały, że FU zaczęły płacić większe odszkodowania z OC. A co za tym idzie podniosły składki by zbilansować wynik.
Zrobiłem ponad milion kilometrów deslami i zero dziwnych wydatków no może poza pasaciorem 2,0tdi ale to na własne życzenie
Nie wiesz co tracisz
Skoro prawo pozwala przynajmniej odzyskać po wypadku pieniądze "zainwestowane" w ubezpieczenie to tylko głupiec nie będzie się starał tego zrobić.
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/transport/podwyzki-skladek-oc-i-ac-srednio-o-100-proc/1v883x