Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Seicento Błękitek » Akumulator padł przy -15st.C







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Seicento
EL
Wcześniej jeździł: Fiat Cinquecento
  • przebieg 78 100 km
  • rocznik 2003
  • silnik 1.1 Fire
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1421 razy
Data wydarzenia: 01.02.2012
Akumulator padł przy -15st.C
Kategoria: awaria
W środe rano akumulator padł, po południu podgrzało sie autko na słoneczku i odpalił od razu, jednak w czwartek rano juz nie odpalił. W piatek po południu wyciagnęłam akumulator, w sobote 13 godz. ładowania i w niedzielę odpalił ledwie dotknełam kluczyk. Akumulator wytrzymał poprzednie 3 zimy bez doładowywania. Dzis, czyli w pn 6.02.2012, Błekitek ma nowe świece i nowy pasek wielorowkowy, bo stary troche już popiskiwał czasami. Nie był zmieniany jeszcze nigdy.
Tak poza tym, to czasami mam wrazenie, ze moj Błekitek woli jazdę zimowa niż upały. Jest bardziej wyciszony i amartyzatory jakby lepiej działaly.
Ostatnia aktualizacja: 06.02.2012 19:48:59
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do giernal: W końcu obejrzałam pasek klinowy. Jednak wymienili klinowy, ten od alternatora i ma on rowki. Nie ma ząbków, ja nigdy nie pisałam o ząbkach ;) Tylko rowki. Rowki wzdłuz wewnętrznego obwodu. Powiedzialabym, ze sa 3 rowki.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do anitako: Cały psikus polega na tym, że pasek alternatora nie ma ząbków, a pasek rozrządu takowe posiada. [zlosnik]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do giernal: Az jutro zajrze pod maske i zobacze, czy to cos gumowego, co widac jest nowe czy stare ;) Kazalam wymienic pasek klinowy (ten od alternatora) w serwisie powiedzieli, ze mam wielorowkowy i cos wymienili. Autko przestalo piszczec, gdy pada deszcz i jezdzi bardzo przyjemnie (to pewnie te nowe swiece), jakies bardziej dynamiczne sie zrobilo :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do anitako: Pasek wielorowkowy, to nie to samo, co pasek klinowy - ten pierwszy napędza rozrząd, ten drugi alternator. ;)
Pasek rozrządu (wielorowkowy) podlega wymianie nie tylko ze względu na przebieg auta, ale i wiek paska (starzenie się gumy). ;)
P.S. Bezkolizyjny silnik to ogromne dobrodziejstwo. :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do giernal: Ja nie wymienialam rozrzadu jeszcze ;) Autko ma dopiero 8 lat, a przejechane niespelna 80 tys. km. Rozrzad jest bezkolizyjny, wiec gdzie tu "odwaga" ;) Pasek wielorowkowy to pasek klinowy, o ile mi wiadomo :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Odważna jesteś! :P Dopiero po 9 latach wymienić rozrząd? [szok]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do deeptrip: jasne wody, pisałem tak mniej precyzyjnie.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
O masz Ci los... bida:(
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do anitako: dokładnie tak jak piszesz... a jeśli dolejesz elektrolitu do aku z którego odparowała woda to zwiększy się steżenie kwasu siarkowego, zmieni się rezystancja wewnętrzna utrudniająca ładowanie a co za tym idzie - szybsze zuzycie akumulatora i zasiarczenie- przy większym stężeniu siarka zacznie się wytrącać z elektrolitu.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do deeptrip: kwas siarkowy nie powinien odparowac, bo ma zbyt wysoka temp. wrzenia, wiec jesli wszystko z elektrodami w porzadku to woda dejonizowana powinna byc uzyta do uzupelnienia ubytkow elektrolitu. Dodanie elektrolitu/roztworu kwasu siarkowego nie powinno nic zlego zrobic, jesli roztwor ma odpowiednie stezenie/gestosc.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do fjerzy: z tego co mi wiadomo dolewanie elektrolitu przyśpiesza agonię akumulatora, powinno dolewać się wody destylowanej.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do fjerzy: Nie wiem czy takie szybkie, co dzien odpalał az do 1.02., a ja niestety robilam bardzo krotkie trasy, po 3-4 km kilka razy dziennie. Tylko raz w tygodniu 40-50km za jednym zalaczeniem stacyjki. Naładował się i działa na razie. Jakby ponownie padł, to do niego zajrzę :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Takie "szybkie" załamanie się akumulatora - trzy zimy bez problemu, a czwarta go wykończyła - może oznaczać brak dolewki elektrolitu, w trakcie lat eksploatacji. Gorące lato potrafi nieźle odparować elektrolit, nawet z "bezobsługowego".
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
akumulator też lubi jazdę zimą szczególnie jak już odpali ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 1 godzina temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
21 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
ze względu na panujące warunki pogodowe w tym roku znacznie opóźni się mój start w tym sezonie nie lubię marznąć na motorze, więc czekam aż temp będzie znośna
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie