Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mercedes W123 Gandalf » Akumulator się wyładował w 15 min!!!??







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mercedes W123
  • przebieg 325 991 km
  • rocznik 1981
  • kupione używane w 2010
  • silnik 2.4 D
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1986 razy
Data wydarzenia: 18.10.2010
Akumulator się wyładował w 15 min!!!??
Kategoria: awaria
Temperatura +8'C... Wsiadłem jak zawsze i odpaliłem silnik bezproblemowo od pół obrotu po dwóch dniach postoju. Przejechałem się do centrum miasta (ok. 3km)... zaparkowałem, zrobiłem zakupy w Galerii i po godzinie wróciłem do domu.

Całkiem normalnie, ale przypomniało mi się, że zapomniałem o ważnym składniku do kolacji... postanowiłem szybko podjechać do sklepu. Ubrałem się i do auta...

Próbuje odpalić - przygaszone kontrolki i nawet nie zajęczy!!! Zero obrotu zero kręcenia!!! Szok... nic przecież nie zostawiłem włączone!!!

Cóż poradzić... wyciągnąłem przewody i podjechałem drugim autem... nic!!! Jakby całkowicie padł... cóż nie zastanawiając się długo pojechałem po prostownik!

Wyciągnąłem akumulator i zaniosłem do domu. Centra 92Ah rok założenia 2007 - Czyżby koniec baterii??? Pomyślałem próbuję reanimować może się uda... sprawdziłem poziom elektrolitu - ok... hmmm nie pozostaje mi nic innego jak rozpocząć ładowanie...

Zacząłem ok.20... o 24 jeszcze ładowało,a że prostownik zakupiłem z funkcją automatycznego wyłączenia, tak więc pozostawiłem go na noc...

O 7 rano już świeciła zielona lampka, że jest naładowany. W instrukcjach i opracowaniach przeczytałem, że aby sprawdzić stan naładowania to należy sprawdzić:
1. Napięcie miernikiem;

2. Gęstość elektrolitu jakimś nieznanym dla mnie urządzeniem

3. ewentualnie 3 razy w odstępach co godzinę podłączać prostownik i sprawdzać jak szybko kończy ładowanie...

Miernika nie miałem, tego urządzenia do gęstości elektrolitu też nie... tak więc zrobiłem tylko punkt 3!!! Było zaskakująco dobrze... po chwili prostownik się wskazywał pełne naładowanie.

Zamontowałem ponownie w Mecenasie i próbuję. Pali na dotyk - jak dotychczas miało to miejsce...

Cóż było przyczyną??? Do tej pory nie mam pojęcia. Logika i moja skromna wiedza podpowiada kilka możliwych przyczyn/usterek.
1. Brak lub niewystarczające ładowanie. Pojechałem do mechaników - miernik przy dodawaniu gazu daje wynik, że ładowanie jest!

2. Włączony jakiś tajemniczy odbiornik. Nic takiego nie pozostawiłem bo jestem na tym punkcie przewrażliwiony!

3. Początek końca akumulatora!!? Po drodze zajechałem do "fachowca" ze sklepu z samymi akumulatorami. Tajemniczy miernik pokazuje przy wyłączonym silniku 12,7V po chwili lekko spada do 10,4V... Dowiaduje się, że to już koniec baterii bo ma prawo spaść tylko do 10,5V. Cóż poradzić... Niby jak temperatura spadnie do ok -5'C będzie po "ptakach"...

Czyli już lada dzień kolejny wydatek rzędu 400 - 600 pln na nową baterię... Co prawda nadal działa i to całkiem dobrze kręci, ale jak koniec to koniec...
Ostatnia aktualizacja: 19.10.2010 19:35:01
Dodano: 14 lat temu
Do grzegorzd8: Ten model Bosch ma 720A 90Ah... podobnej wartości jak mam teraz... Szczerze przyznam, że dzisiaj sprawdziłem napięcie u tego samego Magika i było prawie identyczne jak wczoraj... przy pomiarze z 12,9V spadło do 10,8V... Auto jeździ i odpala wręcz idealnie... Nie wiem czy czekać z wymianą...

Odnośnie świec żarowych to wg ostatnich opinii mechaników są w jak najlepszym porządku. Relatywnie nagrzewają się w ok 5s przy zimnym silniku do 2s przy rozgrzanym. Zapewne jak te wartości będą się zmieniać lub zauważę coś niepokojącego to zapewne będę to monitorował.

Dziękuję za porady... bardzo mi pomagają...
Dodano: 14 lat temu
Do Hallo: Nie , różnica +/- 5 Ah nie ma wielkiego znaczenia. Akumulatory Firmy Bosch uważam za jedne z najlepszych . Sam taki kupiłem w tym roku i założyłem do swojego autka. Zwróć przy zakupie jeszcze uwagę na prąd rozruchu akumulatora , by był on w miarę wysoki / tak ponad 600 A /. No i zwróć w Twoim aucie uwagę na dobrą pracę świec żarowych / uszkodzone wymień /. Dobre świece żarowe w dieslach to podstawa dobrej i długiej pracy akumulatorów. Pozdrawiam
Dodano: 14 lat temu
Do grzegorzd8: Teraz się zastanawiam jaki akumulator będę musiał kupić... mam założony 92Ah... Szukam w rozsądnej cenia...
Znalazłem na stronie wrocławskiej hurtowni akumulatory:
CarBon premium 95Ah produkowany przez BOSCH za 429pln (http://e-akumulatory.pl/inkontrahent.php?t=1214&g=24&s=1);

BOSCH S3 90Ah za 459 pln ( http://e-akumulatory.pl/inkontrahent.php?t=1229&g=33);
lub już całkiem ekonomiczne rozwiązanie Akum CLASSIC 92Ah za 309pln (http://e-akumulatory.pl/inkontrahent.php?t=1989&g=1000)

Czy różnica +/- 5Ah jest znacząca?
Dodano: 14 lat temu
Cóż poradzić... Dzisiaj spróbuje i zobaczymy jakie będzie napięcie... co prawda to prawda trzeba będzie wymienić na nowy! Zima idzie tak więc nie ma co się dziwić, że coraz więcej z nas będzie miało problemy z bateriami w autach bo tak jak pisze Grzegorz - na mrozie to wychodzi! Najciekawsze jest to, że mi to się przydarza dość często :)Drugie moje auto Opel Astra II 2001 2.0 dti - kupiłem w 2003 latem, a zimą już akumulator (fabryczny) padł... później BMW e46 compact 2.0d 150KM 2003 - kupiony w 2006 na wiosnę - zimą 2007 podobnie bateria do wymiany...Dlatego jestem przewrażliwiony na punkcie baterii oraz oszczędności energii np staram się nie mieć włączonych odbiorników gdy silnik jest zgaszony lub zapalać najpierw świateł, a później odpalać - jak to robią niektórzy.
Dodano: 14 lat temu
Do Majkel: Problem jest trochę inny. Jest sześć cel w akumulatorze kwasowym . Każda ma nieco ponad 2 V / 2,10 - 2,17 V nowe / . Połączone szeregowo dają / w stanie spoczynku auta / silnik nie chodzi / ok. 12,6 - 13 V nowe na zciskach + - . Podczas eksploatacji następuje powolny spadek tego napięcia ale nie w kilka godzin , tylko miesiącami i latami w miarę normalnego zużywania masy czynnej w celach. Stare akumulatory po kilku latach eksploatacji potrafią jeszcze mieć po 12 V . I to jest normalne. Problem zaczyna się w chwili kiedy w akumulatorze dochodzi do uszkodzenia celki / np. jednej /. W tzw. kopercie jest wtłoczona masa czynna / rodzaj bardzo gęstego błocka / i ta masa na skutek wstrząsów , gwałtownych przeciążeń AKU , zamarzania zimą / zimą rozładowany AKU zamarza przy ok. - 10 0C/ , niskiej jakości użytych materiałów itd. stopniowo wypada z koperty i spada na dno celki. W pewnym momencie dochodzi do zwarcia w celi i wtedy dosyć nagle / kilka dni /, Aku ma czynne nie sześć cel ale pięć czyli 5 x np. 2 V = 10 V na zaciskach a nie min. 12 V. Oczywiście jest to bardzo skrótowe przedstawienie przeze mnie całego problemu . Czyli zewnętrznie nic nie wskazuje , że coś złego się dzieje z AKu i nagle w ciągu 2 - 3 dni następuje nagłe pogorszenie. Wtedy nawet kilkadziesiąt minut po dopiero co zakończonej jeździe lub ładowaniu , nie można zapalić silnika bo następuje szybkie rozładowywanie akumulatora na skutek istniejącego zwarcia w celi . Co ciekawe nawet AKU w miarę młode , ale byle jakiej firmy lub źle eksploatowane może wysiąść po 2-3 latach , a z kolei inne dobrej firmy i sprawdzane w miarę często potrafi wytrzymywać 6-7 lat. Uwidocznienie się tego problemu dobrze opisał Hallo . Dobrze jeśli spotka nas to w swoim miejscu zamieszkania . Gorzej jeśli Aku zacznie " wysiadać " w dalekiej trasie , w nocy , podczas silnego mrozu , z małymi dziećmi w aucie. Dlatego Aku należy często sprawdzać samemu lub u elektryka. Trwa to kilka minut i kosztuje niewiele. Pozdrawiam
Dodano: 14 lat temu
Do grzegorzd8: po jakim czasie może być spadek napięcia?? Po dniu, 2 dniach??
Dodano: 14 lat temu
Przy wyłączonym silniku - 10,5 V i po chwili 10,4 V , świadczy jednoznacznie o bardzo złym stanie akumulatora. Aku w stanie spoczynku musi mieć powyżej 12 V / 12,5 - 13 V /. Musisz kupić nowy AKU. Przyczyna takiego stanu akumulatora / z dużą dozą prawdopodobieństwa / to wypadnięcie / wstrząsy ? / masy czynnej z kopert wewnątrz akumulatora. Niby da się w takim stanie naładować , świeci zielone oczko , raz , dwa razy nawet zakręci , ale jego pojemność jest bardzo mała i nadaje się tylko do wyrzucenia / nie daj Boże na śmietnik ! / Pozdrawiam
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl