Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mercedes W123 Gandalf
»
Akumulator się wyładował w 15 min!!!??
Wpis w blogu auta
Mercedes W123
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1986 razy
Data wydarzenia: 18.10.2010
Akumulator się wyładował w 15 min!!!??
Kategoria: awaria
Całkiem normalnie, ale przypomniało mi się, że zapomniałem o ważnym składniku do kolacji... postanowiłem szybko podjechać do sklepu. Ubrałem się i do auta...
Próbuje odpalić - przygaszone kontrolki i nawet nie zajęczy!!! Zero obrotu zero kręcenia!!! Szok... nic przecież nie zostawiłem włączone!!!
Cóż poradzić... wyciągnąłem przewody i podjechałem drugim autem... nic!!! Jakby całkowicie padł... cóż nie zastanawiając się długo pojechałem po prostownik!
Wyciągnąłem akumulator i zaniosłem do domu. Centra 92Ah rok założenia 2007 - Czyżby koniec baterii??? Pomyślałem próbuję reanimować może się uda... sprawdziłem poziom elektrolitu - ok... hmmm nie pozostaje mi nic innego jak rozpocząć ładowanie...
Zacząłem ok.20... o 24 jeszcze ładowało,a że prostownik zakupiłem z funkcją automatycznego wyłączenia, tak więc pozostawiłem go na noc...
O 7 rano już świeciła zielona lampka, że jest naładowany. W instrukcjach i opracowaniach przeczytałem, że aby sprawdzić stan naładowania to należy sprawdzić:
1. Napięcie miernikiem;
2. Gęstość elektrolitu jakimś nieznanym dla mnie urządzeniem
3. ewentualnie 3 razy w odstępach co godzinę podłączać prostownik i sprawdzać jak szybko kończy ładowanie...
Miernika nie miałem, tego urządzenia do gęstości elektrolitu też nie... tak więc zrobiłem tylko punkt 3!!! Było zaskakująco dobrze... po chwili prostownik się wskazywał pełne naładowanie.
Zamontowałem ponownie w Mecenasie i próbuję. Pali na dotyk - jak dotychczas miało to miejsce...
Cóż było przyczyną??? Do tej pory nie mam pojęcia. Logika i moja skromna wiedza podpowiada kilka możliwych przyczyn/usterek.
1. Brak lub niewystarczające ładowanie. Pojechałem do mechaników - miernik przy dodawaniu gazu daje wynik, że ładowanie jest!
2. Włączony jakiś tajemniczy odbiornik. Nic takiego nie pozostawiłem bo jestem na tym punkcie przewrażliwiony!
3. Początek końca akumulatora!!? Po drodze zajechałem do "fachowca" ze sklepu z samymi akumulatorami. Tajemniczy miernik pokazuje przy wyłączonym silniku 12,7V po chwili lekko spada do 10,4V... Dowiaduje się, że to już koniec baterii bo ma prawo spaść tylko do 10,5V. Cóż poradzić... Niby jak temperatura spadnie do ok -5'C będzie po "ptakach"...
Czyli już lada dzień kolejny wydatek rzędu 400 - 600 pln na nową baterię... Co prawda nadal działa i to całkiem dobrze kręci, ale jak koniec to koniec...
Ostatnia aktualizacja: 19.10.2010 19:35:01
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Odnośnie świec żarowych to wg ostatnich opinii mechaników są w jak najlepszym porządku. Relatywnie nagrzewają się w ok 5s przy zimnym silniku do 2s przy rozgrzanym. Zapewne jak te wartości będą się zmieniać lub zauważę coś niepokojącego to zapewne będę to monitorował.
Dziękuję za porady... bardzo mi pomagają...
Znalazłem na stronie wrocławskiej hurtowni akumulatory:
CarBon premium 95Ah produkowany przez BOSCH za 429pln (http://e-akumulatory.pl/inkontrahent.php?t=1214&g=24&s=1);
BOSCH S3 90Ah za 459 pln ( http://e-akumulatory.pl/inkontrahent.php?t=1229&g=33);
lub już całkiem ekonomiczne rozwiązanie Akum CLASSIC 92Ah za 309pln (http://e-akumulatory.pl/inkontrahent.php?t=1989&g=1000)
Czy różnica +/- 5Ah jest znacząca?