Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta FSO Polonez Pluszak » Alternator + remont elektryki + pranie całego auta







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta FSO Polonez
  • przebieg 97 000 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2009
  • silnik 1.6 GLi
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 4433 razy
Data wydarzenia: 11.03.2010
Alternator + remont elektryki + pranie całego auta
Kategoria: zmiany w aucie
Witam po długiej przerwie zimowej, nie udzielałem się przez ten czas zbytnio tutaj.

Poldek przeszedł odświeżenie :D
- Nowy akumulator 70 Ah, 680 A (według EN)
- Nowy (nie regenerowany) alternator Magneti-Marelli 100 Amperowy z regulatorem napięcia na 14.5 V.
- Nowe radio CD-MP3 Sony
- Antena Lemm Magnum od CB w miejsce fabrycznej radiowej
- Rozebrałem całe wnętrze i przeczyściłem oraz poprawiłem wszystkie połączenia elektryczne przy okazji. Nie było to konieczne, no ale dla świętego spokoju.
- Zmieniłem nieco w wiązkach od mojego ukrytego odcięcia zapłonu
- Naprawiłem jeden z siłowników centralnego zamka po zimie.
- Wyprałem i osuszyłem podłogę, skontrolowałem blachę od środka (stan super - jak na zdjęciach zero rdzy), zabezpieczyłem antykorozyjnie
- Wyprałem fotele i kanapę

Teraz szykuje się do zainstalowania drugiego akumulatora, albo w bagażniku albo pod maską po drugiej stronie (tak jak rover) bo alternator jest zacny, a drugi aku mógłby na postoju służyć do zasilania radia, lodówki i przetwornicy 230V bez obawy o rozruch, np. na zlotach dwudniowych.
Ostatnia aktualizacja: 11.03.2010 22:57:40
Dodano: 14 lat temu
Dopiero teraz tu trafiłem, nowy jestem, ale od poloneza.
Czy kolega "wietrząc" swojego polo zwrócił uwagę na "dziury technologiczne" znajdujące się pod wykładziną bitumiczno-wojłokową wygłuszającą przedział silnika (to ta pod nogami kierowcy i pasażera, pod wykładziną, czarny fragment z lewej strony widoczny na 2gim zdjęciu) ? Po trzy owalne dziurzyska u kierowcy pod pedałami i u pasażera pod styropianowym "podpiętkiem". Od strony pasażera w podłużnicy nieco z boku znajduje się nieduży otwór przez który za pośrednictwem "dziury technologicznej" może naganiać wilgoć do środka. Ponadto jak odgiąć ów bitumiczny wojłok to widać łączenie podłogi z nadwoziem, które jest uszczelnione masą wygłuszającą, dość często położoną niechlujnie podczas montażu w fabryce. Tu też trzeba sprawdzić i ewentualnie uszczelnić. Sam to ćwiczyłem mam zdjęcia tych "wywietrzników". Ponadto w przedziale silnika od strony kierowcy pod szybą znajdują się trzy małe otworki, sądząc po umiejscowieniu przygotowane do zamontowania silniczka wycieraczek z lewej strony. Ich układ jest taki, że jeden jest widoczny pod plastikową rynną z 3ma odciekami, a dwa we wnęce utworzonej przez rynnę i ścianę przedziału silnika, trochę są zasłonięte cięgnem mechanizmu wycieraczek. Trzeba to wszystko pozaklejać bo inaczej w środku wilgoć będzie. Pozdrawiam
Dodano: 14 lat temu
czyli autko gotowe do wiosny i wiosenne podboje :) ... fajnie że są jeszcze ludzie którzy o taką historie jak poldek dbają :) ... oby jak najdłużej
Dodano: 14 lat temu
Widzę że bardzo dbasz o swoje autko i że sprawia ci to dużo radości-byle tak dalej:)
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 5 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl