Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta FSO Polonez Pluszak
»
Alternator + remont elektryki + pranie całego auta
Wpis w blogu auta
FSO Polonez
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 4464 razy
Data wydarzenia: 11.03.2010
Alternator + remont elektryki + pranie całego auta
Kategoria: zmiany w aucie
Poldek przeszedł odświeżenie :D
- Nowy akumulator 70 Ah, 680 A (według EN)
- Nowy (nie regenerowany) alternator Magneti-Marelli 100 Amperowy z regulatorem napięcia na 14.5 V.
- Nowe radio CD-MP3 Sony
- Antena Lemm Magnum od CB w miejsce fabrycznej radiowej
- Rozebrałem całe wnętrze i przeczyściłem oraz poprawiłem wszystkie połączenia elektryczne przy okazji. Nie było to konieczne, no ale dla świętego spokoju.
- Zmieniłem nieco w wiązkach od mojego ukrytego odcięcia zapłonu
- Naprawiłem jeden z siłowników centralnego zamka po zimie.
- Wyprałem i osuszyłem podłogę, skontrolowałem blachę od środka (stan super - jak na zdjęciach zero rdzy), zabezpieczyłem antykorozyjnie
- Wyprałem fotele i kanapę
Teraz szykuje się do zainstalowania drugiego akumulatora, albo w bagażniku albo pod maską po drugiej stronie (tak jak rover) bo alternator jest zacny, a drugi aku mógłby na postoju służyć do zasilania radia, lodówki i przetwornicy 230V bez obawy o rozruch, np. na zlotach dwudniowych.
Ostatnia aktualizacja: 11.03.2010 22:57:40
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Czy kolega "wietrząc" swojego polo zwrócił uwagę na "dziury technologiczne" znajdujące się pod wykładziną bitumiczno-wojłokową wygłuszającą przedział silnika (to ta pod nogami kierowcy i pasażera, pod wykładziną, czarny fragment z lewej strony widoczny na 2gim zdjęciu) ? Po trzy owalne dziurzyska u kierowcy pod pedałami i u pasażera pod styropianowym "podpiętkiem". Od strony pasażera w podłużnicy nieco z boku znajduje się nieduży otwór przez który za pośrednictwem "dziury technologicznej" może naganiać wilgoć do środka. Ponadto jak odgiąć ów bitumiczny wojłok to widać łączenie podłogi z nadwoziem, które jest uszczelnione masą wygłuszającą, dość często położoną niechlujnie podczas montażu w fabryce. Tu też trzeba sprawdzić i ewentualnie uszczelnić. Sam to ćwiczyłem mam zdjęcia tych "wywietrzników". Ponadto w przedziale silnika od strony kierowcy pod szybą znajdują się trzy małe otworki, sądząc po umiejscowieniu przygotowane do zamontowania silniczka wycieraczek z lewej strony. Ich układ jest taki, że jeden jest widoczny pod plastikową rynną z 3ma odciekami, a dwa we wnęce utworzonej przez rynnę i ścianę przedziału silnika, trochę są zasłonięte cięgnem mechanizmu wycieraczek. Trzeba to wszystko pozaklejać bo inaczej w środku wilgoć będzie. Pozdrawiam