Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen Xsara II 1,4 Hdi » ??? Anemiczne 1,4 Hdi ???







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen Xsara
  • przebieg 131 900 km
  • rocznik 2004
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.4 HDi
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1107 razy
Data wydarzenia: 01.08.2012
??? Anemiczne 1,4 Hdi ???
Kategoria: podróż
Czyżby dalszy ciąg zdarzeń po zalaniu diesla benzyną?
Auto jest już ponad dwa lata w rodzinie i do tej pory nie było możliwości ani potrzeby do przetestowania go, jeśli chodzi o szybkie przemieszczanie się.
Parę dni temu wyskoczyła konieczność podróży do Szczecina, rzut okiem na mapę i zapadła decyzja, Warszawa - Szczecin przez Poznań naszymi "wspaniałymi" autostradami.
Byłem troszkę zmęczony i nie ukrywam zależało mi na czasie - (o 2130 grali nasi siatkarze) właśnie dlatego padło na autostradę. Tak wszędzie trąbili o ilości wybudowanych w Polsce autostrad, że byłem błędnie przekonany, że całą trasę przejadę szybko, wygodnie, i to była pierwsza niespodzianka. Z A2 do Gorzowa na S3 trzeba było się przebijać przez korki i paskudne drogi - 1,5h w plecy.
Druga, to to, że "Cytryna" nie chciała pojechać szybciej niż 140 kmh ??? zastanawiam się dlaczego? Czy to kres możliwości motoru 1,4 Hdi, czy może skutki zachłyśnięcia się benzyną omyłkowo zatankowaną półtora miesiąca wcześniej? Jedyny plus, jechałem zgodnie z przepisami. No a trzeci zonk, to to, że jeszcze za tą przejażdżkę musiałem zapłacić 55PLN (opłaty autostradowe) Co za ceny!
Dziś już jestem w Warszawie, ale w powrotną drogę udałem się przez obrzeża Bydgoszczy, koszt płatnych dróg to 2 PLN jest sporo ograniczeń, ale drogi całkiem przyzwoite.
Po autostradach przejazd trwał 6h i 40min, po zwykłych 8h, czy warto płacić tyle kasy z 1-ą godz i 20min? Już pomijam spalanie - autostrada w moim przypadku średnio 6L/100km, zwykle drogi to 4,5L/100km. Hej
Ostatnia aktualizacja: 18.03.2020 21:49:02
Dodano: 12 lat temu
Do Qchar:
E, widzę, że go już znalazłeś hej
Dodano: 12 lat temu
Do mucko1: Witam :) no to czekam na dziennik . Pozdr [papa]
Dodano: 12 lat temu
Do Qchar:
No, darmo nie było, ale anemia wyleczona została właśnie za darmo
Dodano: 12 lat temu
Do Askaron:
No i mamy odpowiedz iuz po wizycie w serwisie
Dodano: 12 lat temu
Do Askaron:
Dzięki za pomoc, ale bez serwisu chyba się nie obędzie
Dodano: 12 lat temu
Aha szukałem coś w google ale nic nie znalazłem na temat intercoolera. Ja bym najpierw pooglądał wszystkie przewody, a jak nic nie da to pod kompa podpiął i niech posprawdza diagnosta parametry. Może turbo ci się kończy, albo coś z wtryskami jak zalałeś je PB.
Dodano: 12 lat temu
Do Askaron:
Szczerze mówiąc nie wiem, ale chyba nie
Dodano: 12 lat temu
Nie wiem jak to jest w HDI, ale z tego ci mi mechanik mówił to duża część TDI ma kierowniczki turbiny, jak to działa nie wiem, w każdym razie jeśli ktoś jeździ ciągle delikatnie to one się zapiekają. Generalnie auto musi być co jakiś czas przedmuchane. Ty masz intercooler?
Dodano: 12 lat temu
Do Askaron:
Już się zastanawiałem nad tym, mam wrażenie jakby turbina nie pracowała, nie ma kopa na wszystkich biegach
Dodano: 12 lat temu
Do mucko1: Może coś z turbem? Na 2,3 ma kopa? Czuć jak rusza turbo? Może zobacz czy gdzieś ci się jakiś przewód nie rozszczelnił i nie traci ciśnienia.
Dodano: 12 lat temu
Do DaViNci:
Raz już tankowałem na Orlenie - Verwę i było jeszcze bardziej dennie
Dodano: 12 lat temu
Do Askaron:
Przy 140 jest tak około 3000 obr.
Spalanie takie to norma w tym aucie, w tamtym roku z trasy Warszawa - Szczecin wyszło mi nawet 4,2L ale jechalem tak w okolicach 70-90 km/h
Dodano: 12 lat temu
Na pewno za niski v-max. Ja mam parę koników więcej a wg licznika pod 190 było. Jakie obroty masz przy tych 140? Tak jak ktoś wcześniej mówił, może przepływomierz a może zamuliłeś auto.
Do Tomaski: Jeśli ktoś jeździ delikatnie to 4,5 nie jest dużym osiągnięciem. U mnie jeżdżąc szybciej niż większość kierowców spalam poniżej 5.
Dodano: 12 lat temu
Do mucko1: spróbuj zatankować na innej stacji i jeśli nic się nie zmieni to niestety trzeba zrobić dogłębną diagnozę cytrynki.
Dodano: 12 lat temu
Do DaViNci:
Paliwo jest z pewnością ok. Tankowałem już dwa razy na BP i to, to lepsze
Dodano: 12 lat temu
Vmax-120? to albo zatankowałeś bardzo kiepskie paliwo, albo auto wymaga szybkiej diagnozy (czujniki itp)
Dodano: 12 lat temu
Do Qchar:
Właśnie tak sobie myślę, że darmo, to z pewnością nie będzie
Dodano: 12 lat temu
Witam :) musisz odwiedzić ASO trudno i darmo , no darmo to bym nie powiedział :(
Dodano: 12 lat temu
Do kurcok:
Może trzeba zrobić to samo co z wielbłądem
Dodano: 12 lat temu
No to coś zamuliłeś autko,jak więcej nie chce pujść,ciekawe co by mu było,hmmm
Dodano: 12 lat temu
Do mucko1: tam niżej wszystko była na 'pewnie'. Może być naście różnych rzeczy, a bezobjawowe słabsze jechanie diesla to zwykle podstawowe czujniki jak wielerobiący przepływomierz. I auto realnie będzie paliło opary... gdy dostaje 80% paliwa i ma zamiast np. 280Nm np. tylko 200. Ale coś mam wrażenie, że na samym wydatku 200-400zł na przpływkę nie zakończy się;-)
Dodano: 12 lat temu
Do tofana:
Wiesz, nie wiem? W sumie nie było gdzie jeździć powyżej 120.
Jak trzeba było przemieścić się gdzieś dalej i szybciej, to brałem Lanosa, przy bardzo podobnej masie i małych mocach obu, 31 koni więcej robi dużą różnicę Wydaje mi się jednak, że pod pedałem gazu miałem jeszcze jakiś zapas jadąc te 120 km/h Teraz wygrywa Cytryna tym, że posiada klimę, a ja coraz bardziej staje się wygodnym, coraz bardziej przeszkadza mi upał Dziwne, bo parę lat pracowałem w Afryce?
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski:
Dzieki serdeczne za cenne wskazówki
Co do "serwisowanie na minimum"- to wydaje mi się, że wszystko ma na czas i to w dobrym gatunku, wlącznie z paliwem.
"Dwa lata w rodzinie" to znaczy, żę była nabyta 2 lata temu w styczniu
Wychodzi na to, że trzeba będzie udać się do serwisu Citroena, a przecież tak niedawno byłem
Dodano: 12 lat temu
A jaka wcześniej była v max?
Dodano: 12 lat temu
Pewnie określenie 'dwa lata w rodzinie' oznacza serwisowanie na minimum potrzebne do życia auta. Pewnie przepływomierz na kompie będzie znacznie odstawał od wskazań nowego co z resztą potwierdza się gdy auto pali 4,5L tzn że przepływomierz nie dawkuje tyle paliwa ile powinien. Gdyby to był benzyniak głowica byłaby już na przetop, a zawory wydechowe zatrzymałby katalizator
Dodano: 12 lat temu
Do FranzMaurer:
No tak, jak czas goni - można stracić więcej niż te 55 zeta
Dodano: 12 lat temu
Do giernal:
Lane jest zawsze najlepsze i na sprawdzonych stacjach, poza tym jednym razem, poprzednio nawet dolałem środek czyszczący układ paliwowy, ale może musi się rozjeździć po tej PB 98
Dodano: 12 lat temu
Zawsze to godzina dwadzieścia do przodu :). Czasami czas to też pieniądz, więc w uzasadnionych przypadkach myślę, że warto zapłacić ;).
Dodano: 12 lat temu
Jako kompletny teoretyk w kwestiach Diesla mogę Ci powiedzieć, że Vmax na pewno powinien być dużo większy, a same silniki HDI uchodzą za bardzo wrażliwe na jakość (np. zabrudzenia) paliwa. :(
Dodano: 12 lat temu
Do kamilsitarz:
Po fakcie też o tym pomyślałem, muszę sprawdzić ile było by to dalej i czy by się to kalkulowało.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl