Wpis w blogu użytkownika
wildpolish
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 3352 razy
Data wydarzenia: 27.12.2014
Angliki
Kategoria: inne
Dzis cos z seri pt. wpisy praktyczne.
Jak zapewne wiecie za kilka dni, od 01/01/2015 bedzie mozna legalnie zarejestrowac i poruszac sie po polskich drogach tzw anglikami.
Potrzebana bedzie tylko przerobka swiatel i lusterek w aucie.
Sam osobiscie nie polecam jezdzic po kraju takim autem na dluzsza mete. Jest to zadannie wielce wyczerpujace i czasami karkolomne.
Domyslam sie , ze wielu z was rozwaza zakup takiego auta. Byc moze by nim w taim stanie jezdzic lub badz tez zarejestrowac i spokojnie sobie gromadzic czesci na przekladke z ktora nie trzeba bedzie sie juz spieszyc.
W zwiazku z tym zapoznalem sie z oferta na polskim rynku .
Jak mozna sie domyslac jest tego szmelcu troche.
No wlasnie : Szmelcu. Inaczej nie mozna tego nazwac .
Chcial bym zwrocic uwage na klika rzeczy jakie dyskwalifikuja auto z UK do kupienia.
1. Auto powinno przyjechac do Polski z pelnym V5C (dowod auta) w ktorym oddarta jest jedynie sekcja 11. Ostatnia strona dowodu , na przedostatniej pozycji w dowodzi. Sekcja 11 mowi o pernamentnym eksporcie auta za granice UK. Wiec tego nie mamy mamy za to pozostale 4 strony na ktorych w sumie jest 12 sekcji. Czesto otrzymuje sie tylko sekcje 10 , jako odcinek nowego wlasciciela. Dobre w UK w Polsce nie ryzykowalbym. Kupic auta bez wszystkich sekcji dowodu V5C.
2. Kompletny V5C pozwala dowiedziec sie bardzo duzo o aucie i jego przeszlosci. Jakie naprawy i zwiazane z nimi kategorie powypadkowe (Sa A,B,C,D) Gdzie A to kasacja , B tylko na czesci , C naprawa powyzej wartpsci auta, D naprawa ponizej wartosci auta. Auta z grupa D , mozna kupowac . Inne no to chyba oczywiste ze nie.
3. Dowod dokonanego przegladu technicznego auta. Tzw MOT. Pozwala on zweryfikowac miedzyinnymi przebieg auta. Wraz z ksiazka serwisowa stanowi niemal niepodwazalny dowod o przebiegu. Mniemam ze nasi spece moga to sfalszowac.
jednak tej strony nie sfalszuja:
https://www.gov.uk/check-mot-history-vehicle
Wraz numerem MOTu oraz tablica rejestracyjna czy tez info z V5C jestesmy w stanie sami sprawdzic historie auta od A do Z.
Czego jeszcze unikamy.
Ogloszen gdzie zakryta jest tablica rej. Specjalnie nie pokazana bysmy nie odszukali historii auta.
Zdjecia gdzie w tle widac inne auta. Z regoly sa to szroty .
Zdjecia gdzie ew widac na szybach napisy . Sa to auta poaukcyjne. Najczesciej aukcje ze szrotow. Auto czasem na chodzie wiec szrot decyduje sie je jeszcze odsprzedac.
Unikamy wszelkich aut gdzie auto stoi na stalowych felgach. Takie auta sa tylko na szrotach . Odsetek aut typu kompakt lub wiekszych na stalowkach siega „0”.
Takze uwazajcie a jak cos to pytajcie
Najnowsze blogi
Dodano: 17 godzin temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
4
komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
19
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
29
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/844889,rejestracja-samochodu-z-anglii-2015.html
Zawsze pozostaje kwestia opłacalności kupna i przekładki. Mój znajomy kupił 4 lata temu Passata B6, trzylatka, diesla 2.0 w pełnej wersji za 4tyś funtów. Funt wtedy stał po 4.30PLN. Zawiózł go ojcu do Polski, zostawił jeszcze 10tyś PLN na przekładkę i tym sposobem za jakieś 28-30tyś złotych miał auto, które w Polsce w komisach wtedy stało za 45tyś. Pomijając fakt, że to Passat i do tego z tym nieszczęsnym dieslem to jednak w tym przypadku operacja przeszczepu do ruchu prawostronnego była bardzo udana. Są strony i fora internetowe poświęcone przekładkom i tam warto szukać też informacji
.
Owszem czasami trzeba. TIR, ciągnik, jakaś maruda... Mi w Polsce w takich przypadkach przydaje się dobrze wyćwiczona żona
Chociaż ostatnio coraz rzadziej muszę wyprzedzać. Trasa Świecko - Zamość to już w 80% drogi bezkolizyjne albo wybudowane z miejscami ułatwiającymi wyprzedzenie. Jest dobrze i coraz lepiej z tymi drogami. Kiedyś robiłem ją w 11 godzin, teraz 7-8.
Dobrze też jest mieć auto gdzie siedzi się wyżej
Na przykład saab , którego mam dodanego na awc był z akcji szrotowej. Kupiłem go za 360 funtów. Trafił tam ze względu na tylne hamulce tj. tarcze i klocki oraz lewy wahacz. Właściciel stwierdził, że naprawa w warsztacie wyniesie go za dużo. Kupiłem go z dowodem ale bez przeglądu MOT. Auto doprowadzilem do dobrego stanu i odsprzedalem.
Niestety w Polsce nie liczylbym na takie okazje ściągnięte z uk