Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy baaartez » Audi 100 C4, ponad czasem. Krótki artykuł o moim aktualnym maleństwie:)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika baaartez
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 3395 razy
Data wydarzenia: 03.09.2010
Audi 100 C4, ponad czasem. Krótki artykuł o moim aktualnym maleństwie:)
Kategoria: inne
Pierwszy model Audi o oznaczeniu 100 pojawił się we wczesnych latach siedemdziesiątych. Lata osiemdziesiąte to dominacja bardzo popularnego modelu, zwanego potocznie "cygarem"; wtedy też pojawiły się pierwsze odmiany kombi oraz 4x4 zwane tradycyjnie Avant i Quattro. Te niezwykle funkcjonalne pojazdy nie były jednak zbyt piękne, a ich jakość wykonania odbiegała nieco od tego, co prezentowały Mercedesy W124, czy też BMW E34.

Na przełomie lat 80. i 90. do produkcji wprowadzono kolejne wcielenie "setki", znane pod oznaczeniem fabrycznym C4. Tym razem skutecznie połączono nowoczesność i tradycję, dzięki czemu Audi dołączyło do najwyższej półki klasy średniej wyższej, stając się równorzędnym konkurentem Mercedesa i BMW. W tym modelu po raz pierwszy do rzędowych silników cztero- i pięciocylindrowych dodano jednostki V6; znalazło się również miejsce dla doskonałych turbodiesli z wtryskiem bezpośrednim - 2.5 TDI. Wczesnym latem 1994 roku rodzina Audi przeszła modernizację i otrzymała oznaczenie A6. Zmiana nazwy była przy tym zabiegiem raczej formalnym, jak że ostatnia "setka" i pierwsza "aszóstka" stanowiły niemal tę samą konstrukcję.

"Setka" C4 oferowana była jako limuzyna i kombi (Avant). Obydwie wersje nawet dziś są samochodami eleganckimi i nowoczesnymi - wręcz ponadczasowymi. Nie chodzi tu tylko o wygląd i prezencję. W porównaniu z poprzednim modelem prowadzą się znacznie lepiej, są ciche i wręcz luksusowe, a materiały użyte do wykończenia wnętrza starzeją się bardzo powoli. Nadwozie jest doskonale zabezpieczone przed korozją i - jak na swój wiek - bardzo bezpieczne. Jako pierwsze zastosowano w Audi 100 silniki benzynowe: czterocylindrowy 2,0 l (101 KM), pięciocylindrowy 2,3 l (136 KM) i V6 2,8 l (174 KM). W pierwszym roku produkcji przybyły kolejne: 115-konna wersja 2,0 l, oraz pięciocylindrowe diesle 2,5 l - wolnossący z wtryskiem pośrednim (82 KM) oraz TDI (115 KM). W 1991 roku pojawiła się sportowa wersja "setki" - S4 z turbodoładowanym silnikiem pięciocylindrowym 2,2 l (230 KM) dostępna zarówno z nadwoziem czterodrzwiowym jak i Avant. Na 1992 rok przewidziano kolejne jednostki napędowe: V6 2,6 l (150 KM) oraz 2,0 l (140 KM). Niektóre wersje silnikowe oferowano z bardzo zaawansowanym napędem 4x4 - Quattro, jak również z automatyczną skrzynią biegów. Podwoziowo C4 była samochodem nadzwyczaj prostym i solidnym. Sztywna belka tylnego zawieszenia była ostatnim takim rozwiązaniem w typoszeregu 100/A6. Niezależne tylne zawieszenie miały natomiast wersje Quattro. Pod względem wyposażenia Audi 100 C4 prezentowało bogaty wachlarz odmian.

Ze względu na wysoką jakość i popularność na polskim rynku, trafiło do nas bardzo dużo samochodów serii C4. Znaczna część ma za sobą poważną przeszłość i decydując się na Audi 100 należy zwrócić baczną uwagę na jakość napraw blacharskich i lakierniczych.

Choć od czasów 100/A6 C4 na rynku mamy już trzecią generację średnich Audi, zadbany egzemplarz, bez względu na poziom wyposażenia i zastosowany silnik wart jest swojej ceny dla kogoś, kto poszukuje niedrogie, trwałe i komfortowe auto.

Artykuł pochodzi z serwisu www.autotrader.pl nigdy nie twierdziłem, że jestem jego autorem lecz dodałem go gdyż wnosi dużo informacji o moim autku.
Ostatnia aktualizacja: 22.06.2011 13:09:01
Dodano: 13 lat temu
[popcorn]
Dodano: 14 lat temu
Audi 100 to auta nie do zajechania.. Te nowsze modele Audi to się chowają.. Moim skromnym zdaniem przód Twojej Setki jest 100razy ładniejszy od A6 C4 :) Pozdro
Dodano: 14 lat temu
Do kasielita: Nie wiem, może. Ojciec kupił VW Transportera LT z 2002 roku i na pokładzie był taki sam silnik, więc konstrukcja musiała być bardzo udana. Robili go bodajże do 2004 roku (czyli 13 lat) bez większych przeróbek.
Dodano: 14 lat temu
Do Thorne: Znajomy miał tego 5cylindrowca bodajże 115KM i psioczył ma niego strasznie. Na koncu sprzedal i kupił zaś C4 tyle że 1.9tdi. Moze miales szczeście i trafiło ci sie auto z niewychechłanym motorem
Dodano: 14 lat temu
Do leinad: ależ to nie jest wpis oryginalny tylko ctrl+C, ctrl+V z jednego z portali. autor wpisu nie zmienił nawet słowa i jakoś zapomniał wspomnieć o źródle swojej inspiracji.
http://autofoto.pl/blogs/tomwpr/archive/2007/03/13/audi-100-c4-ponad-czasem-krotki-artyku-o-moim-aktualnym-toczydle.aspx

Jakoś drażni mnie ciągłe wklejanie na AwC zdjęć, opisów i filmów z YouTube'a autorstwa innych osób, co traktuję jako plagiat i naruszenie praw autorskich.
Dodano: 14 lat temu
Do kasielita: Ale w budzie C4 silnik 2,5 TDI to rzędowa piątka o mocy 115, 116 lub 140KM, bardzo chwalona za swoją bezawaryjność i oszczędność. Sam taki silnik użytkuję i muszę powiedzieć, że najmniejszych problemów z nim nie mam.
Silnik, który masz na myśli to V6 ale to z lat późniejszych i w innej budzie - C5.
Dodano: 14 lat temu
Super opis, przeczytałem od deski do deski:)
Pozdrawiam.
Dodano: 14 lat temu
Ja nie podzielę twojego entuzjazmu bo chciałem kupić takie auto i mocno mnie rozczarowało... W grę wchodziły dwa warianty 5 cylindrowy 2.3 z mechanicznym wtryskiem benzyny-porażka totalna(nawet fani tej marki tak mówią). Dużo pali, jest awaryjny i na dodatek wyjątkowo nie znosi instalacji lpg. Przejechałem sie takim autkiem full wypas łącznie z klimatronikiem. Powiem tak plastiki to nawet nie leżały koło W124 wszystko grało, silnik nie równo pracował zawieszenie także mnie rozczarowało. Co do drugiego wariantu to był to 2.5 tdi (chyba najbardziej awaryjny silnik audi od lat). Kumpel maniak VW/Audi powiedział że jak kupie to auto to podpisze na siebie wyrok i że jak już to 1.9 tdi bym szukał. Wszystko potoczyło sie jednak tak że zniechęciłem się do tego auta. Może dlatego że trafiałem na takie egzęplarze lub po prostu nie było mi pisane audi..
Dodano: 14 lat temu
Klasa wpis. Musisz Tegojedynego na szkolenie zaprosić jak się wpisy na temat motoryzacji robi [rotfl]
Dodano: 14 lat temu
Ciekawy opis Pozdrowix
Dodano: 14 lat temu
Do baaartez: Hmm a ja tam wolę cygaro, z tego względu że coraz mniej jeździ ich po naszych drogach;) miałem C3, jeździłem sporo c4 i właśnie mi to wyciszenie bardzo przeszkadza, bo za bardzo silnika nie można posłuchać:) hehe Ale komfort to w tych autach jest i bardzo proste zawieszenie. Pozdrawiam.
Dodano: 14 lat temu
wspaniale tak jak opisujesz to mnie przypomina się OMEGA B. Pozdrawiam
Dodano: 14 lat temu
Do Skorpion1985: potwierdzam:)
Dodano: 14 lat temu
Po prostu zakochałeś się na zabój w tym autku :P
Dodano: 14 lat temu
Do DiKej: przechwalam bo uważam, że jest czym...w końcu to Audi:)
Dodano: 14 lat temu
Poznajesz autko,dobrze,zawsze dodatkowe informacje.[up]
Dodano: 14 lat temu
ciekawy artykuł[up] ale się przechwalasz swoim maleństwem:P
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
16 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl