Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy baaartez
»
Audi 100 C4, ponad czasem. Krótki artykuł o moim aktualnym maleństwie:)
Wpis w blogu użytkownika
baaartez
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 3395 razy
Data wydarzenia: 03.09.2010
Audi 100 C4, ponad czasem. Krótki artykuł o moim aktualnym maleństwie:)
Kategoria: inne
Na przełomie lat 80. i 90. do produkcji wprowadzono kolejne wcielenie "setki", znane pod oznaczeniem fabrycznym C4. Tym razem skutecznie połączono nowoczesność i tradycję, dzięki czemu Audi dołączyło do najwyższej półki klasy średniej wyższej, stając się równorzędnym konkurentem Mercedesa i BMW. W tym modelu po raz pierwszy do rzędowych silników cztero- i pięciocylindrowych dodano jednostki V6; znalazło się również miejsce dla doskonałych turbodiesli z wtryskiem bezpośrednim - 2.5 TDI. Wczesnym latem 1994 roku rodzina Audi przeszła modernizację i otrzymała oznaczenie A6. Zmiana nazwy była przy tym zabiegiem raczej formalnym, jak że ostatnia "setka" i pierwsza "aszóstka" stanowiły niemal tę samą konstrukcję.
"Setka" C4 oferowana była jako limuzyna i kombi (Avant). Obydwie wersje nawet dziś są samochodami eleganckimi i nowoczesnymi - wręcz ponadczasowymi. Nie chodzi tu tylko o wygląd i prezencję. W porównaniu z poprzednim modelem prowadzą się znacznie lepiej, są ciche i wręcz luksusowe, a materiały użyte do wykończenia wnętrza starzeją się bardzo powoli. Nadwozie jest doskonale zabezpieczone przed korozją i - jak na swój wiek - bardzo bezpieczne. Jako pierwsze zastosowano w Audi 100 silniki benzynowe: czterocylindrowy 2,0 l (101 KM), pięciocylindrowy 2,3 l (136 KM) i V6 2,8 l (174 KM). W pierwszym roku produkcji przybyły kolejne: 115-konna wersja 2,0 l, oraz pięciocylindrowe diesle 2,5 l - wolnossący z wtryskiem pośrednim (82 KM) oraz TDI (115 KM). W 1991 roku pojawiła się sportowa wersja "setki" - S4 z turbodoładowanym silnikiem pięciocylindrowym 2,2 l (230 KM) dostępna zarówno z nadwoziem czterodrzwiowym jak i Avant. Na 1992 rok przewidziano kolejne jednostki napędowe: V6 2,6 l (150 KM) oraz 2,0 l (140 KM). Niektóre wersje silnikowe oferowano z bardzo zaawansowanym napędem 4x4 - Quattro, jak również z automatyczną skrzynią biegów. Podwoziowo C4 była samochodem nadzwyczaj prostym i solidnym. Sztywna belka tylnego zawieszenia była ostatnim takim rozwiązaniem w typoszeregu 100/A6. Niezależne tylne zawieszenie miały natomiast wersje Quattro. Pod względem wyposażenia Audi 100 C4 prezentowało bogaty wachlarz odmian.
Ze względu na wysoką jakość i popularność na polskim rynku, trafiło do nas bardzo dużo samochodów serii C4. Znaczna część ma za sobą poważną przeszłość i decydując się na Audi 100 należy zwrócić baczną uwagę na jakość napraw blacharskich i lakierniczych.
Choć od czasów 100/A6 C4 na rynku mamy już trzecią generację średnich Audi, zadbany egzemplarz, bez względu na poziom wyposażenia i zastosowany silnik wart jest swojej ceny dla kogoś, kto poszukuje niedrogie, trwałe i komfortowe auto.
Artykuł pochodzi z serwisu www.autotrader.pl nigdy nie twierdziłem, że jestem jego autorem lecz dodałem go gdyż wnosi dużo informacji o moim autku.
Ostatnia aktualizacja: 22.06.2011 13:09:01
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto.
Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas.
Audi zostało wystawione na sprzedaż.
Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3
komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia...
Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL
Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
16
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
http://autofoto.pl/blogs/tomwpr/archive/2007/03/13/audi-100-c4-ponad-czasem-krotki-artyku-o-moim-aktualnym-toczydle.aspx
Jakoś drażni mnie ciągłe wklejanie na AwC zdjęć, opisów i filmów z YouTube'a autorstwa innych osób, co traktuję jako plagiat i naruszenie praw autorskich.
Silnik, który masz na myśli to V6 ale to z lat późniejszych i w innej budzie - C5.
Pozdrawiam.