Wpis w blogu użytkownika
tenjedyny13
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 2066 razy
Data wydarzenia: 25.08.2010
Audi 80 dlaczego właśnie warto??
Kategoria: inne
W długoletniej historii modelu Audi 80 trudno jednak doszukać się tego rodzaju faktów. Można przy tym domniemywać, że gdyby ten samochód był tańszy (niegdyś krążył taki dowcip, że Audi 80 to... Volkswagen w cenie Mercedesa), jego rynkowi konkurenci mieliby trudny orzech do zgryzienia .
Te i inne pozytywne opinie, nie oznaczają jednak, że Audi 80 to auto bez jakichkolwiek wad. Ma ono swe rutynowe słabości związane zwykle z poszczególnymi okresami jego produkcji. Powtarza się tu generalna zasada, jaką można zanotować w wyniku analiz jakości samochodów używanych, że starsze modele nieraz dość znacznie ustępują tym pochodzącym z ostatnich lat produkcji. Warto więc podkreślić, że typowym przełomem w produkcji Audi 80 z rok 1978. W 1985 wprowadzono nowe przełomowe rozwiązanie, wtedy właśnie taśmy fabryczne zaczęły opuszczać samochody tej marki z nadwoziem wykonanym z blach ocynkowanych. Otrzymały one 10-letnią gwarancję na perforację blach wywołaną korozją. Ten fakt trzeba uwzględnić przy kupnie egzemplarzy bardzo już starych, wysłużonych i przez to tańszych, ale przecież o ograniczonej trwałości.
GŁÓWNE CECHY UŻYTKOWE
+ ZALETY
* Bardzo wysoka jakość wykonania
* Skuteczne zabezpieczenie antykorozyjne (od 1985)
* Korzystne zachowanie auta w czasie jazdy
* Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego
* Przestronna i przejrzysta karoseria
* Prawidłowo dobrane i ukształtowane resorowanie
* Stosunkowo niskie zużycie paliwa
* Umiarkowane koszty eksploatacyjne
* Duży wybór silników
- WADY
* Stosunkowo mały bagażnik (model B3)
* Ciężko pracujący układ kierowniczy bez wspomagania
* Ogrzewanie wrażliwe na prędkość jazdy (w niektórych odmianach)
OPINIE FACHOWCÓW
Jak już wspominaliśmy, Audi 80 cieszy się opinią auta niezawodnego. Jednak pojazdy produkowane w początkowym okresie w latach siedemdziesiątych miały kilka naturalnych wad. Przede wszystkim okazały się one podatne na rdzę chociaż w nieco mniejszym stopniu niż inne ówczesne samochody. Pojawiły się też kłopoty z nietrwałymi łożyskami kół przednich, zawieszeniem itp. W latach osiemdziesiątych dosyć szybko i radykalnie poprawiono jakość dostarczanych na rynek Audi 80. Dotyczyło to szczególnie ich odporności na korozję. W toku bieżącej produkcji usuwano też inne dokuczliwe usterki. Przełomowym był rok 1985, kiedy to zastosowano ocynkowaną karoserię. Warto jednak wspomnieć, że sprawa ta budziła wśród fachowców kontrowersje. Otóż prawdą jest, że samochód ten zyskał na trwałości i odporności na korozję. Z drugiej jednak strony ocynkowanie blach stanowi istotne utrudnienie w razie potrzeby naprawy nadwozia. Takich nadwozi nie można bowiem naprawiać w tradycyjny sposób z użyciem zwykłego palnika gazowego i wyklepywania. W takich przypadkach cienka warstewka cynku niszczy się bezpowrotnie. Technologia napraw powypadkowych musi więc być zgodna z technologią określoną przez producenta auta. Reasumując: już od 1985 roku zaczęto produkować Audi 80 bardziej solidne, bez żadnych natomiast obaw można wybierać samochody wyprodukowane po 1992 roku. Są to auta o ponadprzeciętnej trwałości i jakości wykonania.
W trakcie przeglądów technicznych w starszych egzemplarzach Audi 80, rejestrowano takie usterki:
1. nadmierne luzy w przegubach układu kierowniczego
2. stosunkowo szybkie zużywanie się półosi napędowych
3. korozja lub jednostronne działanie hamulca postojowego
4. wycieki oleju z silnika i mechanizmu różnicowego (roczniki 1981-85)
5. nietrwałe gumowe wężyki hamulcowe (starsze modele)
6. podatne na rdzę progi i belki podwozia (starsze modele)
7. nieszczelna pompa sprzęgła
8. hałas przy włączaniu sprzęgła ( nie jest to usterka w funkcjonowaniu sprzęgła)
9. defekty wyłącznika termicznego w układzie chłodzenia
10. wycieki oleju spod pokrywy zaworów
11. niezbyt precyzyjne załączanie sprzęgła
12. uszkodzenia w obrębie instalacji zapłonu
13. uszkodzenia przekaźnika pompy paliwa
14. nietrwałe osłony gumowe półosi napędowych
15. szybkie zużywanie się części hamulcowych
16. zbyt "miękkie" zawieszenie silnika, wywołujące "pływanie' pojazdu w określonych sytuacjach
Dla uściślenia dodajmy, że słabości te nie występowały we wszystkich badanych samochodach. Na ogół były one związane z niektórymi tylko latami produkcji Audi 80. Przy wyborze samochodu używanego warto jednak mieć to na uwadze i sprawdzać pojazd również pod tym kątem,
Ze statystyk niemieckiego ADAC wynika, że spośród samochodów niemieckich Audi 80 jest obok Mercedesa najbardziej niezawodnym autem na trasie. Na ogół rejestrowano tylko pospolite uszkodzenia akumulatorów, pasków klinowych, defekty alternatorów, hamulców itp.
Natomiast w trakcie obowiązkowych przeglądów okresowych samochodach z wcześniejszych lat produkcji, ale po 10 latach użytkowania aż w 30 proc. badanych aut stwierdzano (w 1988 r.) nadmierna korozję. Natomiast w podobnych badaniach w 1993 r. już tylko w 1,5 proc. samochodów 8-letnich zjawisko korozji było niepokojąco duże, a w pojazdach 10-letnich nadmierna korozja była rejestrowana w 15,2 proc. samochodów. To może być przykładem upartej walki koncernu Audi o ciągłe podwyższanie jakości. Dla ścisłości dodajmy, że w tych samych badaniach odnotowywano sporą liczbę samochodów z uszkodzonymi (nieszczelnymi) przewodami hamulcowymi (około 15 proc.)
Niemiecka analiza napraw gwarancyjnych w warsztatach wskazuje, że na każde 100 samochodów używanych przypadało 24,2 proc. usterek w paliwowym układzie zasilania (wadliwe ustawienia przepustnic w gaźniku, uszkodzenia pomp paliwa w ich starszym wykonaniu). Spośród najczęstszych uszkodzeń w obrębie silnika wymieniano wadliwe działanie hydraulicznego kasowania luzów zaworowych (w samochodach produkowanych do 1989 roku) oraz uszkodzenia uszczelki podgłowicowej (19,3 proc.) Również usterki w układzie chłodzenia były dosyć liczne (15,6 proc.), a niewiele lepiej sprawowała się część elektryczna pojazdu (13,2 proc.). W pozostałych zespołach aut stwierdzano tylko nieliczne uszkodzenia, nie przewyższające 10 proc.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
ale ten jest prawdziwy"precel"...
a tak poważnie, po tym "odczycie" przekonałeś się do zakupu Audi?
a "wziołem" pisza precle, nie wiedziałeś o tym?
całe szczęście,że kopiował...inaczej głowa by Tobie pękła od nadmiaru byków
ale jaki awatarek
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/179/44/
to jest link, z którego kożystałeś. I nie mówię tu, że przepisałeś co do joty, ale wyrwałeś kilka zdań i posklejałeś ze sobą.