Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Andreyew » Auta 100 KM - problemy z halasem







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Andreyew
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1933 razy
Data wydarzenia: 17.09.2014
Auta 100 KM - problemy z halasem
Kategoria: inne
Prawie od 2 lat jestem „szczęśliwym posiadaczem” Hyundaia i30 1.4 100 KM i przejechałem nim ponad 20 tys.km. Generalnie uważam je za udane auto o ciekawym designu, niezłym wykończeniu i wyposażeniu. Mimo to ponownie tego auta z TYM silnikiem nie kupiłbym. Wszystko z powodu nadmiernego hałasu jaki panuje w aucie po przekroczeniu prędkości 120 km/h. Do tej prędkości wszystko jest OK. Prawdziwy problem zaczyna się od prędkości 140 km/h. Jadąc prawie nie słychać radia a rozmawiając z pasażerem trzeba krzyczeć. Decybelomierz wskazuje grubo ponad 80 db. Jadąc autostradą (a czynię to dość często) przez 2-3 godziny jest to bardzo uciążliwe.
Zastanawiałem się czy inne auta o podobnej pojemności i mocy mają ten sam problem. Zacznę od swojego poprzedniego auta Golfa VI z 80-konnym silniczkiem 1.4. Oceniam, że auto było cichsze od mojego i30 o ok.10 %. Oczywiście mowa jest o prędkościach powyżej 120 km/h. Może to zasługa dodatku „Bishop Original”, który dolewałem przy każdej wymianie oleju ?
Kolejne auto którym miałem okazję jeżdzić to Honda Civic 1.4 100 KM mojego znajomego. Civic jest zdecydowanie lepiej wyciszone od i30 a mimo to jadąc autostradą 150 km/h hałas jest prawie taki sam jak w moim aucie. Trudno zrozumieć co mówi rozmówca a radio coś tam mruczy.
No i trzecie auto to Skoda Octavia z turbo silnikiem 1.2 tsi 105 KM. Poziom hałasu podobny do i30 i Civica, więc nie będę wdawał się w szczegóły.
Bardzo chciałem sprawdzić jak pod tym względem wypada nowa Mazda 3 ze 100-konnym silnikiem 1.5 lecz niestety w żadnym salonie w Polsce nie ma tej wersji do jazdy testowej. Także w internecie nic na ten temat nie znalazłem. Podejrzewam, że Mazda też w tej dziedzinie żadnej rewolucji nie zrobiła.
Generalnie ze względu na hałas przy dużych prędkościach aut około 100-konnych nasuwają się dwa podstawowe wnioski:
1. Auta doskonale nadają się do jazdy miejskiej i wyjazdów na krótkich odległościach
2. NIE NADAJĄ SIĘ DŁUGICH JAZD AUTOSTRADAMI
Oczywiście ktoś powie, że nie każdego stać na Lexusa czy BMW a także, iż można też jechać wolniej. Oczywiście to prawda. Tylko kiedy zobaczycie na pasie autostrady między TiRami i30 czy Civica to za bardzo się nie dziwcie dlaczego one się tam znajdują.
Dodano: 10 lat temu
Do Andreyew: Za wygłuszenie nadkoli dużo nie policzą. Daj znać jaki efekt. Trzymam kciuki! Będzie dobrze :-)
Dodano: 10 lat temu
Do oshalom07: Wydaje mi się, że najwięcej hałasu idzie od kół więc zacząłbym od nadkoli. Swoja drogą opony (Hankooki)też do najcichszych nie należą.
Dodano: 10 lat temu
Cześć. Skąd dochodzi najwięcej hałasu? Jeśli planujesz jeździć tym superfajnym autkiem dłużej to polecam wygłuszenie podsufitki (hałas na wysokości uszu) oraz nadkoli. Portfela nie zrujnuje a zmiana na + znacząca. Pianka do wygłuszenia sufitu auta jest lekka jak piórko, mata do nadkoli też wiele nie waży. Najważniejsza jest Twoja satysfakcja z autka więc lepiej zainwestować trochę grosza zamiast jździć bez satysfakcji i sprzedać ze stratą.
Dodano: 10 lat temu
A już myślałem, że tylko u mnie w Lanosie jest nędza pod tym względem. A tu proszę, wychodzi na to że nie odstaje on zbytnio od większości kompaktów.
Od dłuższego czasu przymierzam się do zmiany auta, ale szczerze mówiąc nie mogę znaleźć po temu żadnych racjonalnych argumentów.
Dodano: 10 lat temu
wszystkie silniki 1.4, po przekroczeniu magicznej prędkości 120km/h są głośne, niestety te jednostki nadają się do wolniejszej jazdy i na krótrzych odcinkach powiedzmy do 500km
Dodano: 10 lat temu
Do Andreyew: Faktycznie to był silnik 1.6 GDI i wersja wyposażenia Comfort. Dla mnie osobiście to byłby najlepszy wybór. Czy wersja 1.4 100KM jest dostępna do jazd testowych to nie wiem. Wiem natomiast, że w przypadku i40 i ix35 nie było dostępnych akurat najmocniejszych wersji silnikowych na jazdy testowe.
Dodano: 10 lat temu
No moja Honda ma jeszcze mniej koni i przy 5-biegowej skrzyni przy 120km/h też się robi bardzo głośno. Jazda po autostradach bywa utrapieniem, bo po prostu ten hałas przeszkadza na dłuższą metę. Natomiast kompletnie nie mam powodów do narzekań przy prędkościach do tej granicznej wartości 120km/h. Na szczęście nie muszę dużo jeździć po takich drogach, więc jakoś daję radę.
Dodano: 10 lat temu
Do speedi: Tiaaaa...i niemiecki luft w oponach ;)
Dodano: 10 lat temu
Do brzozzhems: W zależności jaką 1.4 bo teraz przykładowo w Golfiku mam 1.4 turbo doładowaną 122 km jednostkę z 6 biegową skrzynią i autko śmiga a na dodatek jest bardzo dobrze wyciszone.
Dodano: 10 lat temu
Do provayder: Ja robiłem pomiar profesjonalnym urządzeniem Voltcraft SL-50. Co do wrażenia z jazdy testowej to nie napisałeś z jakim silnikiem było auto testowe. Podobnie jak w moim przypadku mogło to być i30 z silnikiem 1.6 GDI 136 KM. I to auto za przyczyną tego silnika jest na pewno cichsze. Firmy samochodowe stosują od pewnego czasu taktykę, że do jazd testowych dają auta z najmocniejszymi silnikami. Chyba chodzi im o to żeby je jak najszybciej sprzedać. Zapytałem niedawno centralę Mazdy w Polsce dlaczego w żadnym salonie nie ma do jazd testowych Mazdy 3 z silnikiem 100KM. Odpowiedziano mi, że te modele nie są popularne. Bardzo to ciekawe?. Założe się, że nigdzie nie znajdziesz aut testowych Hondy Civic, Kia Ceed, i30 z silnikami 100-konnymi.
Dodano: 10 lat temu
Ja wczoraj z ciekawości sprawdziłem poziom hałasu w czasie jazdy. Przy 130km/h - autostrada - 75dB, przy 80-90km/h 69dB. Pomiar wykonany apką na smartfonie. Przy okazji jazdy testowej nową i30-tką miałem wrażenie, że jest lepiej wyciszona. Niestety na jeździe testowej nie miałem okazji sprawdzić prędkości autostradowych.
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: no to juz ja kto woli:-)
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: W komorze silnika to dokładnie to co pisałem wczoraj. Ja bym tylko do środka żadnej wełny nie walił. Tylko maty.
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: Wysłałem sobie to mailem do domu aby mi nie umknęło. Dzięki!!! [guru]
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: Rozmawialem z chlopakami. Cen ci nie podam ale jak popatrzylem teraz na aledrogo to to grosze kosztuje.Sa, sobie zobaczysz.
Generalnie jak mowilem u niego byly stare wykladziny wyrzucane co nie zmienia wiele postaci rzeczy. Generalnie poprawili fabryke. W komorze silnika dali “rockwool” z termiczna oslona aluminiowa mniemam, ze chodzi o jakas niepalna welne mineralna z podbiciem z aluminium. Dosc grube to bo ok 1,5cm. Poszlo to na grodz od strony silnika i boki komory silnikowej. Nadkola od strony komory silnika wykleili plachtami bitumicznymi. W srodku auta nie byla zdejmowana deska rozdzielcza. Pod fabryczne dywaniki poszla ok centymetrowa warstwa “ rockwool” juz bez aluminium a na zgieciach gdzie by bylo za grubo poszly maty bitumiczne kilkumilimetrowe. Podkjejane bylo klejem w sparayu do wykladzin dywanowych. Podloga bagaznika zostala zrobiona tak samo jak w srodku auta. Efekt? Bentley to to nie jest ale jest lepiej z tego zo mi powiedzieli. Jesli idzie o moja opinie to ja bym jeszcze zainwestowal w maty bitumiczne w drzwiach. Wystarczy nakleic kilka na blache jako usztywnienie by nie bylo rezonansu podczas jazdy. W twoim przypadku skusil bym sie jeszcze na wymiane uszczelek w drzwiach.
Dodano: 10 lat temu
Do Andreyew: W poprzedniej generacji i30 był dostępny z 2.0. Widać, że niestety trend na downsizing widać u każdego producenta :(
Dodano: 10 lat temu
Do Andreyew: naprawdę nie wiele. Nie orientuje się w cenach w Polsce ale nie są to drogie rzeczy i większość o ile nie całość zrobisz sam.
Dodano: 10 lat temu
Do Andreyew: Nie stresuj się, zgrywamy się trochę ;-) Ja mam podobnie jak Ty przy moim 1.6 110KM i w kombi ale już się przyzwyczaiłem do hałasu przy jeździe 140km/h i sporo więcej. Radio na 75% albo więcej i poszedł...
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: Powiem ci, że mocno się nad tym zastanawiam aby go wyciszyć. Ciekawe ile by to kosztowało ?
Dodano: 10 lat temu
Do brzozzhems: Jeżeli ma się silnik, którego hałas przeszkadza to zawsze można jeździć z TIR'ami lub bezpośrednio za jednym z nich i wtedy będzie cicho, a spalanie spadnie poniżej 5l/100km
Dodano: 10 lat temu
Do tondEK: W polskiej ofercie nie ma i30 z silnikiem 2.0 benzyna. Najmocniejsza wersja to 1.6 GDI 135 KM.
Dodano: 10 lat temu
Do Andreyew: spróbuj może z tymi matami wygluszajacymi, pomogą jeśli chodzi ci o hałas. Nie pomogą nic jednak na obroty i zużycie paliwa. Wtedy już tylko upgrade cię czeka
Dodano: 10 lat temu
Do brzozzhems: Całkowicie się z Tobą zgadzam: kupiłem niewłaściwy samochód. Na swoje usprawiedliwienie dodam tylko to, że gdy kupowałem i30 nie wiedziałem, że tak często będę śmigał autostradami. Zwykłymi drogami rzadko kiedy jedziesz 140 km/h więc nie był to jakiś problem.
Dodano: 10 lat temu
Do jaworznianin: ALE ŚMIESZNE !!!
Dodano: 10 lat temu
Do speedi: Aspekt finansowy to odrębna sprawa, ale gdybym potrzebował auta na trasę i dysponował kwotą jak na tego Hyundaia (pewnie 55-65k PLN) to zapolowałbym na coś większego z drugiej ręki i pewnie z dieslem lub benzyna z potencjałem na LPG.

Oczywiście nie jest to idealne rozwiązanie, ale męczenie 1.4 na trasie aż uszy bolą tez nie jest wymarzoną sytuacją :P
Dodano: 10 lat temu
Do brzozzhems: Albo kupił to na co go było stać. Ja miałem Astrę z 90 kucykami i skrzynią 5 biegową. Fakt przy wyższych prędkościach robiło się głośno i tak jak napisałeś obroty w okolicy 4000 ale w tym modelu uszło to jeszcze.
Dodano: 10 lat temu
Problem nie dotyczy samej mocy - 100km - tylko pojemności.

Dziwi mnie Twoje zdziwienie (lol), że silnik 1.4 w aucie warzącym około 1300kg hałasuje na trasie przy prędkościach autostradowych.

Pytanie: ile masz obrotów przy 140 km/h?

Zapewne coś w okolicy 4000.

Dlatego na trasę kupuje się diesla, lub benzynowy silnik o pojemności 2000+ ccm.

Narzekanie na i30, Civica czy Octavię z silnikami 1.2-1.5, że się nie nadają na trasę, to jak psioczenie na BMW Z4, że się nie da zamontować fotelika dziecięcego w drugim rzędzie. Rzędzie którego nie ma.

Skoro robisz 200-300km trasy, to mam dla Ciebie złą wiadomość: kupiłeś niewłaściwy samochód.
Dodano: 10 lat temu
Jak już wcześniej pisali - mały silnik ma krótką skrzynie więc hałas większy i spalanie również. i30 z silnikiem 2.0 przy takich prędkościach generuje mniejszy hałas i zapewne spala podobne ilości paliwa.
Dodano: 10 lat temu
a spróbuj na lawecie go wozić problem powinien zniknąć tylko uważaj na fotopstryczki ;)
Dodano: 10 lat temu
No niestety, do komfotowych, cichych i szybkich podróży autostradowych są auta segmentu E i F,a nie to co wymieniasz.
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl