Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
Auta kompaktowe typu SUV – jest nowy gracz
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2303 razy
Data wydarzenia: 10.02.2012
Auta kompaktowe typu SUV – jest nowy gracz
Kategoria: inne
Dobrze wyposażony Ford Focus z mocnym dieslem czy Golf to wydatek ok. 85-90 tyś zł a do podobnego „wypasionego i mocnego”auta klasy SUV trzeba dołożyć ok. 10-15 tyś.
To sporo. Ale jeśli pojawią się auta oferujące również wiele za atrakcyjniejszą cenę?
To może niedługo za 85 tyś zł będzie SUV, który ma przebicie wśród aut kompaktowych
Przykładem może być SSANGYONG ze swoim nowym modelem Korando.
Chyba największą piętą achillesową Ssang Yonga był wygląd. Stylistyka samochodów tej marki była w najlepszym przypadku przestarzała, a na przykład w modelu Actyon wręcz odstraszająca potencjalnych klientów. Koreańczycy jednak wreszcie zrozumieli swój błąd i tym razem sięgnęli po projekt samego Giugiaro. Dzięki temu wygląd samochodu zarówno w środku, jak i na zewnątrz odwołuje się do najnowszych trendów. Niestety drugą stroną medalu jest to, że bryła nowego Korando niczym się nie wyróżnia wśród bardzo już rozbudowanego rynku małych SUV-ów.
Podobnie sytuacja wygląda we wnętrzu. Jest ono zdecydowanym krokiem na przód, ale tylko dzięki temu, że jest typowe.
Cena bogato wyposażonego samochodu z silnikiem diesla o mocy 175 koni i napędem na przednią oś to 92.000 zł (obecnie jest promocja 6 tyś zł rabatu). Pomijam najtańszą wersję bez kimy automatycznej, czujnika parkowania i kilku rzeczy niezbędnych w takim aucie.
Dla mnie rewelacja – wyglądem przebija większość modeli konkurencyjnych, jest też od nich dużo tańszy, jedynie Kia sportage i Hyundai iX35 są tylko ok. 3-4 tyś droższe.
Mówię tu o porównywalnych wersjach silnikowym i podobnym wyposażeniu – a jak nie nowe to używane za 2 lata będą w super cenie.
SSANGYONG KORANDO wersja Quartz 2.0 D 175 KM, 2 WD - 92.000 zł (promocja), 4WD za 98.000 zł
Hyundai iX35 od 70.000 zł – wersja Comfort 2.0 CRDi (184 KM) 4WD - 108.000 zł
Kia sportage od 69.000 zł – wersja XL 2.0 CRDi (184 KM) 2WD - 103.000 zł
Mitsubishi ASX od 66.000 zł – niedostępny tak mocny wariant
Skoda Yeti od 65.000 zł – wersja Ambition 2.0 TDI (170 KM) 4WD – 105.000 zł
Toyota RAV 4 od 86.000 zł – wersja SOL z silnikiem 2.2 D-CAT (170 KM) 4WD– 150.000 zł
Vw Tiguan od 82.000 zł – wersja Track & Style 2.0 TDI (170 KM) 4WD– 130.000 zł
Niby konkurent z silnikiem 110 koni, Klima manualną
Dacia Duster - wersja Laureate 1.5 dCi 110 KM, 4WD – 72.000 zl, ze słabym silnikiem, ubogim wyposażeniem za 70 tyś zł niby tania a czy nie lepiej roczne Korando ?
Mnie pozytywnie to auto zaskoczyło, tylko nie wiem jak to wygląda „w Realu” – użyte materiały, spasowanie, wykończenie.
Chętnych na razie mało - w końcu wszyscy wolą Hyundaia lub Vw.
Ostatnia aktualizacja: 10.02.2012 14:05:05
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
4
komentarze
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 20 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Inną kwestią jest zaś to, że na dobrą opinię koncern motoryzacyjny musi pracować przez długie lata, a obecnie mało kto chciałby ujeżdżać SsangYonga.
Swoją drogą co trzeba mieć w głowie, aby nazwać auto terminem "bliźniacze smoki".
A Dacia jak wprowadzi trochę nowoczesności i wyposażenie, które dzisiaj nikogo nie dziwi - np: radia 2 DIN z kolorowym wyświetlaczem i USB, Climatronic czy kierownice multifunkcyjną to zyska klientów - dałbym za te rzeczy, które prawie każdy chciałby mieć w aucie te 3-4 tyś.
I tak całość będzie 15-20 tyś tańsza od konkurencji-a to sporo więcej. Na razie jedyna nowoczesność to ESP
Jeszcze powinni dołożyć diesla o mocy ok 120-130 koni i oferować wariant słabszy np 100.
Chociaż zaletą Dustera jest prosta i sprawdzona konstrukcja ale trochę elektroniki nie zaszkodzi
Wiem, że zaraz niektórzy powiedzą że to ma być tani eauto do jeżdżenia ale dlaczego osoby mniej majętne mają/muszą rezygnować np z klimatyzacji automatycznej?
Ja dlatego omijam Dustera-jestem przyzwyczajony że pewne rzeczy muszą być w aucie za te 60-70 tyś. dlatego wolę używane a ma mieć to i tamto.
Ale jak będzie miał to co w wyposażeniu może mieć inny SUV nadal za dobrą kasę to jestem za
A takie samo Korando z 2010 roku, z przebiegiem 22 tyś km za ok 76 tyś zł - dealerzy mają kilka takich aut
Ja się prywatnie zastanawiałem nad Dusterem bo za taką cenę miałbym auto na gwarancji za psie pieniądze w stosunku do pozostałych marek, nie szkoda za bardzo takiego uszkodzić, a po gwarancji do komisu i następnego podobnego po dołożeniu 20%. KIA przy jej marketingowych 7 latach jest idealna do takich zabiegów. Kupujesz jeździsz 3 lata, sprzedajesz bez problemów mówiąc, że jeszcze 4 lata gwarancji zostały, i znów kupujesz następna. W taki sposób można ciągle jeździć "świeżym" autem nie martwiąc się o koszty serwisowania. Takie kupowanie sobie świętego spokoju
PS. Nikt tak naprawdę nie czyta ile jest wykluczeń i jakie trzeba spełnić warunki aby te 7 lat mieć. No ale takich co wierzą w naklejkę z "siódemką" na tylnej szybie jest dużo
Może nie aż wstyd wyjechać, wstyd to innymi modelami tej marki to coś innego po prostu.
A jak się to ma do Dacii Duster ? Ona jest popularna i wersje tak do 60 tyś zł sprzedają się dobrze