Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mercedes Klasa C Czarna Wdowa » Auto było tydzień u mechanika i nic...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mercedes Klasa C
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1677 razy
Data wydarzenia: 01.06.2012
Auto było tydzień u mechanika i nic...
Kategoria: inne
Mam ostatnio dość osobliwy problem z moim autkiem, otóż podczas gwałtownego skrętu w prawo słychać takie jakby obcieranie (tak jakby opona tarła o błotnik). niestety opona nie trze ani o błotnik ani o inną część karoserii. Problem nie występuje gdy kręcę na parkingu lub przy delikatnych łukach w prawo. Na własna rękę podniosłem auto na lewarku, a drugim lewarkiem dzwigłem zwrotnice. Kręciłem kołem, obracałem i-i zero tarcia. Nawet zdemontowałem plastikowe nadkola. Oddałem auto do mojego mechanika rozebrał przednie zawiesie, sprawdził łożysko i nic. Tak samo postąpił z druga stroną (idąc tropem że może się to przenosi). Po tygodniu sprawdzania auto dalej wydaje dźwięk obcierania przy gwałtownym prawoskręcie. Jutro go odbieram i mam nadzieje że przy jakiejś eksploatacyjnej wymianie przez przypadek straci się ta dolegliwość. Oczewiście mechanik powiedział mi że ani grosza za to szukanie nie weźmie, ale kupie mu dobrą flachę za chęci. Jak ktoś ma jakiś pomysł co to może być to niech się ze mną podzieli swoimi domysłami-napewno wezmę to pod uwagę i sprawdzę...
Dodano: 11 lat temu
Do mario72: raczej to nie wina opon bo letnie mam 205/60/15, a zimówki 195/65/15 i także to trze. Ciężka sprawa, mogło by się to coś zepsuć na amen i pewnie wszyscy w końcu poznali by ów tajemnice obcierania.
Dodano: 11 lat temu
Ja mam tak jak kręcę do oporu w lewo-ale tylko przy alumach,na zimówkach jeszcze tego nie usłyszałem,może wina szerszych opon?
Mechanika pytałem(przy okazji innej awarii)powiedział że w mercach czasem tak jest'nic mi nie wyjaśnił.
Dodano: 12 lat temu
Do Dobermannn: nie doszedłem i co gorsza kolega ma to samo w clk w208. Mam podejrzenie takie że trzpień zwrotnicy sie wytarł i łozysko stożowe jest na nim luźne i dostaje wibracji przy skręcie w prawo...
Dodano: 12 lat temu
Doszedłeś co mu dolegało ?? U mnie jest podobny objaw i nie zawsze.
Dodano: 12 lat temu
Obstawiam 2 rzeczy - sprawdź końcówki drążka czy nie obcierają o felgę - wymieniałeś je może w niedługim czasie przed tym problemem? Zdarzają się sytuacje ich odwrotnego założenia (jeśli mają tak jak w E-Classe to są wygięte właśnie po to by nie przeszkadzać w maksymalnym skręcie - zakładając którąś odwrotnie go ograniczasz, może masz np jedną od złej strony założoną). Drugą sprawą jaką ja bym zbadał to felga vs osłona od tarcz hamulcowych - mogła się lekko nadgiąć czy coś. Zapewne sprawdzałeś te 2 sprawy, ale czasem nawet takie i takie można przypadkiem pominąć :)
Dodano: 12 lat temu
Witam. Podobny problem mam u siebie w C klasie. Otóż przy ostrym skręcie w lewo lub prawo słychać drgania lub tak jakby huczenie. Możliwe że jest to winna ograniczników skrętu, wyczytałem o tym na forum i po sprawdzeniu okazało się że to jest to. Tylko mam problem z kupieniem ich, podobno można je dostać tylko w serwisie Merca.
Dodano: 12 lat temu
Do wieje_sandalem: i Ty mówisz o poziomie rozmowy - dobry żart...
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: Zostawię to Tobie panie kolego szanowny. Z resztą poziom rozmowy z takim kimś jak Ty jest strasznie niski, więc dziękuję serdecznie. papa
Dodano: 12 lat temu
Do wieje_sandalem: Wypoleruj sandałki, jutro niedziela;)
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: nie, kończą się na znajomości forda KA
Dodano: 12 lat temu
Do wieje_sandalem: Czekamy na trafną diagnozę, skoro taki znawca z Ciebie to chyba nie będzie to żądnym problemem? No, chyba że twoje umiejętności kończą się na pyskówkach i kaleczeniu języka ojczystego...
Dodano: 12 lat temu
Do wieje_sandalem: zamilcz chłopaczku, lepiej się poucz przez weekend, większe korzyści z tego będą;)
Dodano: 12 lat temu
Do kasielita: Że stare to nie znaczy że nie da się go naprawić, wprost przeciwnie - z reguły można to zrobić prościej i/lub taniej niż w nowszych konstrukcjach. Moje pomysły na przyczynę usterki się wyczerpały, może poszukaj na jakimś forum dla właścicieli merców, albo skorzystaj z funkcji "diagnozuj usterkę".
Dodano: 12 lat temu
kurde trochę to dziwne, niby całość rozebrana i żadnych efektów nie widać a problem dalej nie rozwiązany. Ja to też przerabiałem ale w mniejszym stopniu bo u mnie tylko osłonę trza było delikatnie odchylić od tarczy bo ocierała przy skręcie jakiś kamień tam podszedł ale cóż zdarza się...
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: Przekładnia tez była sprawdzana. Brak jakichkolwiek luzów. Ja wiem że to stare auto ale mechanicznie jest na 5 z plusem
Dodano: 12 lat temu
Do wieje_sandalem: Widzę że kolega nie odrobił lekcji z języka polskiego;) Jeśli nie zamierzasz pomóc w problemie, to nie wyskakuj z oszczerczymi postami ani nie spamuj w temacie.

P.S. Tak btw - czy ja gdziekolwiek, kiedykolwiek napisałem że mam monopol na trafne diagnozy usterek? Nie przypominam sobie...
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: a widzem że kolega sie na fszyskim zna! gratuluje! szkoda tylko że jeździ autem taty
Dodano: 12 lat temu
Do kasielita: Kurde, zapomniałem na śmierć że merce mają napęd na tył, skleroza;) Może to przekładnie kierownicza? Ale w sumie możemy tylko i wyłącznie zgadywać, no chyba że znajdziesz kogoś kto ma ten sam model i miał podobne objawy...
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: wszystko było sprawdzane(nie mam przegubów z przodu bo to tył napęd), a mechanik który mi to sprawdzał prowadzi nieautoryzowany serwis mercedesa-nie znam lepszego fachowca
Dodano: 12 lat temu
Do MAT86: Z mechanikami w tym kraju różnie bywa w tym kraju, IMHO diagnosta ma zarówno lepszy sprzęt do diagnostyki a często i bardziej kumaci są(żeby dostać uprawnienia trzeba jednak jakiś egzamin zdać,warsztat może otworzyć każdy nierozgarnięty absolwent szkoły zawodowej), sprawdzić nie zaszkodzi zwłaszcza ze kosztuje to niewiele (w 2009 za samą diagnostykę zawieszenia bez przeglądu płaciłem coś ca 30zł)

Poza tym wizytę u diagnosty uważam za lepsze wyjście niż diagnozowanie przez internet na podstawie samego opisu...
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: tylko po co SKP skoro napisał ze zawias był cały rozebrany i nic.
Dodano: 12 lat temu
Ostatnio siostra w Ka miała podobny objaw, kierownica na moment "blokowała" się przy pewnym położeniu (skręt 90 stopni) i specyficznie chrobotała, winnym okazał się przegub. Może podjedź na SKP na diagnostykę zawieszenia? W Żorach bym Ci polecił dobrego speca od takich rzeczy, ale masz kawałek drogi od siebie..
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
19 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl