Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Tigra [2006-2012]
»
Auto coraz gorzej jeździ - główny podejrzany: zawór EGR
Wpis w blogu auta
Opel Tigra
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 4074 razy
Data wydarzenia: 09.09.2011
Auto coraz gorzej jeździ - główny podejrzany: zawór EGR
Kategoria: awaria
Już od ponad roku daje mi się we znaki, i niestety jest coraz gorzej. Pytałem kilku mechaników o zaślepienie tego dziadostwa, ale żaden nie wyraził ochoty, więc przymierzam się, i sam chcę to zrobić...
A roboty trochę jest, zwłaszcza dla laika jakim w tym temacie jestem. Mam nadzieję, że uda mi się poskładać to wszystko tak jak należy.
Póki co zakupiłem części niezbędne do tej operacji, czyli oryginalną uszczelkę GM, oraz tłoczoną z grubszej blachy zaślepkę...
W nadziei, że po zaślepieniu tego ustrojstwa osiągi mojej Tigry zbliżą się do fabrycznych, zrobiłem dzisiaj kilka pomiarów przyspieszeń od 0 do 100 km/h.
Wyniki? Katastrofalne! Nie oczekuję od 14-sto letniego auta wartości deklarowanej przez producenta (9,8s), ale jeszcze rok temu średnio kręciłem czasy 11-13 sekund, a dzisiaj było to średnio 14-15 sekund!
Naprawdę tragedia... Wyniki te potwierdzają moje subiektywne odczucia - auto nie jedzie, szarpie, silnik nie chce się wkręcać na obroty...
Pozostaje mi mieć nadzieję, że przyczyną tego jest rzeczywiście zawór EGR, i jego zaślepienie rozwiąże problem...
W przyszłym tygodniu planuję się za to wziąć - ciekawe jak mi to pójdzie...
Ostatnia aktualizacja: 09.09.2011 19:01:02
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 17 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Zobaczymy jak mi to pójdzie, a ten nieszczęsny EGR, to problem w wielu autach - nie tylko Oplach...
Ekoludki na księżyc
Też myślałem o nowym, ale czytałem o kilku przypadkach, że już po paru tysiącach kilometrów problem powraca, a po zaślepieniu problem znika raz na zawsze...
Zobaczymy jak to będzie u mnie...
no... hehe
pzdr
Może właśnie dlatego, że na gazie, bo ten zawór zapychają osady z paliwa...
Tak, nawet ze 2-3 dni mogę sobie to robić, także mam nadzieję, że będzie ok
Do pomiarów używam programu RaceChrono i gps-a
Hehe, dzięki - mam nadzieję, że się zbiorę, i sprawę definitywnie zakończę
Właśnie dlatego tak Ciebie o tego EGR-a wypytywałem, bo wiedziałem, że prędzej czy później mnie czeka robota przy nim...
Super, że u Ciebie cały czas jest wszystko ok, i nie wywala błędów - mam nadzieję, że dam radę, i też będę zadowolony
P.S. Czym Ty mierzysz te starty do 1ookm/h??
Sam zawór nie jest jakoś koszmarnie drogi - zamiennik kosztuje ok 260 zł, oryginał chyba ponad 500. Najgorsze jest to, że ten nieszczęsny zawór już po przejechanych kilku tys. km potrafi się znowu zepsuć/zapchać, a największym problemem w przypadku mojej Tigry jest dostęp do niego...
Dlatego też zdecydowałem się na zaślepienie go, a nie na wymianę zaworu...
Z puszki podobno dosyć szybko się przepalają, i zdecydowałem się kupić coś z grubszej blachy. Na allegro 16 zeta plus 2 PLN za wysyłkę
Ostatnio EGR zaślepiałem w Lagunach za pomocą blaszki wyciętej z puszki po piwie
Kierowcy są zadowoleni i laguny lepiej się zbierają
Przede wszystkim muszę wyjąć zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego, ale nigdzie mi się nie spieszy, także na spokojnie sobie będę grzebał...
Najbardziej mnie przeraża samo dostanie się do tego EGR-a... W Tigrze jest on dosyć schowany, no ale spróbuję - podobno nie jest to jakoś specjalnie skomplikowane, hehe...
A w jakim aucie to robiłeś?