Wpis w blogu auta
Nissan Note
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1832 razy
Data wydarzenia: 27.08.2013
Autostrada- czy warto?
Kategoria: obserwacja
Efekty:
po stronie zysków- nieco wyższy od przeciętnej krajowej komfort podróży, brak "myśliwych" i podróż trwająca niecałe półtorej godziny krócej;
straty:
-opłata za przejazd odcinka Koło- Świecko 65,40 PLN, na trasie cztery postoje na bramkach (przy większym ruchu może to znacznie zniwelować zysk czasowy,
-na polskim odcinku autostrady zużycie paliwa przerażająco wysokie 9,1 (tempomat 138km/h, śr.wg GPS 105km/h, silny porywisty wiatr z kierunków zbliżonych do czołowego, wyczuwalne szarpanie, a przy niewielkim ruchu brak możliwości schronienia się w cieniu dużych ciężarówek. Podejrzewałem nawet awarię samochodu, ale kolejne pomiary wykazały, że wszystko jest w porządku, a na końcowym odcinku (nocna ,spokojna jazda 90-120 km/h praktycznie bez zatrzymywania się na skrzyżowaniach) spalanie wyniosło niewiarygodne, ale prawdziwe 5,15.
-Tankowanie przed wyjazdem z kraju za 5,95-stacja Orlen w Zgnilcu - omijajcie, lepiej tankować nieco wcześniej na BP,a w ostateczności jest po polskiej stronie jeszcze jedna stacja nieco bliżej granicy,której właściciele są trochę (tylko) mniej zachłanni (w interiorze nietrudno znaleźć paliwo o 50 gr za litr taniej).
Sumując - dla uzyskania niewielkiej oszczędności czasowej musiałem dodać do kosztów podróży ok. 120 PLN, prawdopodobnie pierwszy i ostatni raz (chyba, że pazerni dostawcy usług i materiałów opamiętają się - chociaż nie liczę na to nawet w swej wrodzonej naiwności).
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
- to, co oferuje Autostrada Wielkopolska (SA?) nie jest warte tego, by koszt podróży polskim odcinkiem trasy wzrósł o 100%;
- odpowiednie zaplanowanie trasy i pory przejazdu pozwala na uniknięcie opisanych przez Ciebie atrakcji (przekonałem się o tym naocznie i "naportfelnie").
Z drugiej strony przy takich cenach pewnie nigdy takiej potrzeby nie będzie, choć oczywiście przy 3 pasach zawsze jedzie się bardziej komfortowo i bezpiecznie.
A co do ekranów to wszyscy wiemy do czego są one potrzebne. Ktoś na tym robi niesamowita kasę, innego pożytku w wielu miejscach nie ma.
W kwestii przepisów dotyczących ekranów wyprzedziliśmy cały świat.
A co do reszty, cóż też można to było ominąć, przecież wystarczyło zrobić drogi ekspresowe zamiast autostrad - co w naszej sytuacji było znacznie lepszym rozwiązaniem i sama UE nam to doradzała dając dotacje.
Wtedy nie trzeba było się stosować do tych wszystkich niewygodnych przepisów.
Było by znacznie więcej tych dróg, wcale nie byłyby mniej bezpieczne, ale tak jak pisałem, odpowiedni ludzie nie zarobili by na tym odpowiednich pieniędzy.
To był nasz wybór by budować te drogie autostrady na które wcale nas nie stać i które wcale nie były konieczne póki co.
Drogi krajowe to co innego, podróż jest urozmaicona: korki, objazdy, prędkość z 40 km/h do 120 max, czasami jakiś kombajnik przez 5 km - człowiek się nie nudzi - po prostu BAJKA.
A co do kosztów - nie porównuj kosztów budowy autostrad na zachodzie sprzed kilku lat do kosztów aktualnych w PL. Jesteśmy we wspaniałej Uni i mamy co kawałek przejścia dla zwierząt, telefony, WC co kawałek, a dzięki Naszym rządzącym z poprzedniej ekipy(minister środowiska?) - mamy autostrady zabudowane ekranami dźwiękochłonnymi.
Także co innego było budować przez Niemców autostrady "dziesiąt" lat temu - gdy budowali sieć dróg u siebie w kraju (teraz je bez problemu modernizując W TYM SAMYM MIEJSCU, a co innego odcinki przy miastach w Naszym kraju - gdzie co kilka kilometrów, a czasem co kilkaset metrów drogi przecinają autostrady...
Ale co tam... ja się na budownictwie i na kosztach z tym związanych nie znam...
Znaczy faktycznie pierwsza klasa jak pisał mrBeen, to nie może być szybko
Kilometr autostrady w DE kosztuje 8,24 mln EUR, w Dani 5,24 mln EUR, a w PL 9,6 mln EUR.
Natomiast koszt 1km odcinak między łodzią a Warszawą to już 11,6 mln EUR.
Co to za autostrady nowo wybudowane i tylko dwupasmowe.
Równie dobrze mogłyby być to drogi ekspresowe, tylko mamony by się nie dało wtedy trzepać.
A że drogie... cóż skoro koszt budowy jest wyższy niż DE.
Pewnie przez te astronomiczne pensje polskich robotników
Trza było Niemców zattrudnić byłoby widać taniej
Trasę Toruń - Londyn robiliśmy na 2 ręce ............. z rozładunkiem 5 ton no właśnie. I tu jest pytanie?
Zabrzmialo to zlowieszczo.
Czarna Wolge zmienili na czarnego Lincolna? Kapitalizm...
Czyli, ze jak?
Na polskich autostradach pali ci 9 a na niemieckich 7?
Ja rozumiem, ze w Polsce trzeba sie zatrzymac na bramce, ale i tak te 2 litry roznicy to troche duzo.
W te wakacje pokonalem kilka tys. kilometrow po Polsce Civiciem tesciowej (2009, 1.8)spalajac nieco ponad 6L/100km - na autostrade nie wjechalem ni razu i do dzis nerwowo czekam na "fotki z wakacji" (nie jezdze wolno).
Moze Note wymaga jakis pieszczot, wymian lub napraw?
Cena wyrwana z rzeczywistości, jakby wprowadzili winietki jak w cywilizowanych krajach kupiłoby pewnie z 80 % użytkowników. Ale, że nie ma zgody między zarządcami to mamy to co mamy.
Do Włocławka najlepiej jechać tak: http://goo.gl/maps/dsPga