Wpis w blogu auta
Ford Mondeo
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1054 razy
Data wydarzenia: 10.05.2011
Awaria nr 1 i 2
Kategoria: awaria
Przechodząc do sedna.
Awaria nr 1: Zerwana okładzina szczęki hamulcowej.
Mamy 06.11.2010 roku, przebieg 220 319.
Całą rodziną postanowiliśmy jechać na zakupy do oddalonego o jakieś 35 km Tarnowa. Wsiadamy do samochodu zapalam silnik, wrzucam wsteczny bieg, cofam i jako "zacięty rajdowiec" wciskam dość gwałtownie i energicznie hamulec....a auto stanęło jak wryte i wszyscy usłyszeliśmy metaliczny zgrzyt i poczułem jakby tylne koła się zablokowały...owsze zablokowało się ale jedno - prawe. Po godzinnej próbie ściągnięcia bębna okazało się, że odkleiła się okładzina hamująca z jednej ze szczęk, a podczas gwałtownego hamowania podczas cofania została całkowicie zerwana i wcięła się między drugą szczękę, a bęben. Całe szczęście, że stało się to pod domem, a nie np w czasie jazdy, bo skutki mogły by być na prawdę drastyczne.
Koszt naprawy wyniósł 75 zł za komplet szczęk hamulcowych na tył firmy Denckermann.
Awaria nr 2: nieszczelność układu wspomagania.
26.04.2011, przebieg 223 800 km
Podczas jazdy po mieście podczas dojeżdżania na luzie do świateł doszły do moich uszu jakieś dziwne odgłosy spod maski. Po przegazowaniu jakby zniknęły. Mój tata skomentował to tak, że póki żadna kontrolka się nie świeci to trzeba jechać. I pojechaliśmy. Podczas manewrów na parkingu pod supermarketem, znów "coś" się odezwało, a ja byłem już pewien, że to pompa wspomagania.
Po otworzeniu maski rzut oka na zbiorniczek dla płynu do wspomagania, którego prawie nie było. Następnie głowa pod samochód i widać zlaną belkę łożyska silnika od strony rozrządu. Jakby tego było mało cały tył silnika upaprany jakby smarem. Dolanie płynu do skrzyń automatycznych Mobil1 ATF220 i powrót do domu.
Po wejściu pod samochód mamy winnego. Spięte dwie metalowe rurki od wspomagania idące do chłodnicy uładu spięte gumową opaską przerdzewiały pod tym właśnie gumowym elementem. I co?? Odciąłem te dwie rurki i wstawiłem tam gumowe wężyki na metalowych opaskach. Wszystko przypięte plastikową opaską do belki. A co do smaru...to uciekający płyn dostał się pod przegub, rozpuścił smar, a prawa fizyki zrobiły resztę zachlapując smarem wszystko do okoła
Parę dni później wymieniłem cały płyn w układzie wspomagania.
Koszt naprawy:
22,80 zł Mobil1 ATF220 1l
7,00 zł 0,5 metra gumowego węża
6,00 zł 4 opaski metalowe
1,00 zł 2 opaski plastykowe
25,50 zł Mobil1 ATF220 1l
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Pozdrawiam
pozdr.....
i szerokosci