Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Saab 9-3 Aero (B205R) | sold.
»
Badanie stanu zawieszenia i układu wydechowego
Wpis w blogu auta
Saab 9-3
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1413 razy
Data wydarzenia: 25.01.2012
Badanie stanu zawieszenia i układu wydechowego
Kategoria: inne
Zawieszenie:
- cała przyjemność trwała 15 minu
- zapłaciłem 54 zł brutto
- amortyzatory przód i tył w dobrej kondycji - ok. 70%
- przedni wahacz od strony kierowcy do wymiany za ok. 5 - 10 000 km
i to tyle, nikt nie miał więcej zastrzeżeń - super!
Układ wydechowy:
- wszystko zdrowe, w dobrym stanie poza wydechem końcowym
- część zamówiona + saabowska obejma i w poniedziałek robimy
Podsumowując: nastawiałem się na wymianę przynajmniej przednich amortyzatorów, oraz na kompleksową wymianę wydechu. Miła niespodzianka
Niebawem zakładam nowy znaczek na maskę (stary się przetarł), oraz oddaję do renowacji felgi Suuuuper !
----
Aha, wreszcie kupiłem wosk TurtleWax do skóry! Umyte, nawilżone, delikatnie spolerowane
Ostatnia aktualizacja: 25.01.2012 17:51:16
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
W wolnej chwili zagłąb się w internet i poczytaj o metodologii badania amortyzatorów w OSKP, a zobaczysz, że internauci nie pozostawiają na niej suchej nitki.
P.S. Jeśli chodzi o granicę, w której opona zaczyna/przestaje być "balonem", to jest ona mocna uznaniowa!
Do testu amortyzatora należy go wymontować - są filmy na YT.
Do testu przyczepności koła są optyczne i laserowe mierniki. To takie urządzenia przyczepiane na błotnika i mierzą ruchy przy nacisku i puszczaniu. Miałem laserowym pomiar robiony - jakby ktoś w Krakowie chciał to dam kontakt.
I ver. nietania ale prawdziwa: "Pewnie, że każdy fabrycznie nowy podzespół będzie lepszy od używanego i w tej kwestii nie ma co dyskutować". Po podliczeniu kosztów pomiaru, dojazdu i czasu... najlepiej kupić amortyzaroty i po prostu je wymienić. Nie ma amortyzatora, który w PL drogach da radę 100kkm. Zwykle 60 to już za dużo.
P.S. Gwoli ścisłości, nie pomykam na seryjnych "balonach", tylko na "kapciach" od wersji 100-konnej o profilu 55 i na takich kołach zajeżdżam na przeglądy rejestracyjne.
P.S. O specyfice badania żywotności amortyzatorów jest bardzo wiele informacji w necie.
P.S. Za miesiąc/2 zimmerman sport (lub ate z elipsą) na przód tarcze i klocki.
http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/volvo-440/full-tuning-wies-warszaffka-style-for-alexandrex-15300/
A komentarze pod wpisem też są warte przeczytania
Badałem przez 2,5 roku w 6 miejscach i wciąż miałem 70%. Każdy ma 70%. Wczoraj rano zakończyłem wymiany hamulców, amortyzatorów, końcówek, zbieżności i reszta. I teraz jest również 70%
Spuść ciśnienie do 1,5 albo zrób 2,8... wciąż będzie 70%. Wymień na nowe i będzie 70%. Tylko, że będzie trzymał się ulicy.
pozdrawiam