Wpis w blogu użytkownika
grzesio70
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 985 razy
Data wydarzenia: 26.08.2015
Benzyna 98 vs 95 oktanowa?
Kategoria: obserwacja
Pytanie które pewnie zawsze dręczy bądź dręczyło posiadaczy benzyn. Tych starszych i młodszych.
Otóż czy po zatankowaniu PB 98 do mojej benzyny moje auto spali 1.5 litra mniej, dostanie 7km więcej no i w ogóle z 20-letniego silnika będzie nowy.
Niby każdy silnik ma zalecany rodzaj paliwa ale wg. mnie to tylko "proponowane" paliwa. Są przypadki iż zalecane jest PB95 a na PB98 nie straci mocy a wręcz zyska i mniej jeszcze pali...
Znane jest że np. moja Astra na 98 będzie trochę ciszej pracować na zimnym silniku ponieważ 98 spala się wolniej, nagaru ta 98-ka zostawi po sobie również mniej ale czy warto dopłacić te 20-25gr. na litrze?.
Warto nadmienić iż ważny jest również stopień sprężania takiego silnika, moja ma 10.5 a 98-ka zalecana jest od 10 i przy prawie każdym silniku doładowanym.
Wiem że pewnie każdy z Nas tutaj obecnych ma jakieś swoje doświadczenia i przekonania w tej sprawie i dla tego właśnie napisałem tego bloga.
Napiszcie co sądzicie o takim paliwie w mojej Astrze(i nie tylko), czy zaszkodzi czy polepszy prace silnika a może z 90km zrobi się 60???.
Pozdrawiam
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Jeśli to nie ten silnik to masz powód do dumy!
Historia modelu
2003 - premiera modelu, nadwozie jednobryłowe 5d, silniki benzynowe 1.6 (100 KM), 1.8 (120 KM), turbodiesle 1.6 TDCi (109 KM), 2.0 TDCi (136 KM)
2004 - silniki benzynowe 1.6 (115 KM), 1.8 (125 KM) i 2.0 (145 KM)
2005 - silnik 2.0 CNG (145 KM, gaz ziemny), turbodiesle 1.6 TDCi (90 KM) i 1.8 TDCi (115 KM)
2006 - silnik 1.8 Flexifuel (125 KM, benzyna i bioetanol)
2007 - niewielka modernizacja (nowy pas przedni, diodowe lampy tylne, modyfikacje wnętrza), zmiana nazwy z Focus C-Max na C-Max
2008 - silnik 2.0 LPG (145 KM, benzynyna i LPG), turbodiesel 2.0 TDCi (110 KM)
2009 - premiera modelu C-Max drugiej generacji
2010 - zakończenie produkcji C-Maxa pierwszej generacji
lista silników diesla Ford C-max II generacji
1,6 TDCi 115KM 2010-2015
1.6 TDCi 95KM 2010-2015
2.0 TDCi 140KM 2010-2015
2.0 TDCi 163KM 2010-2015
Pozostałe od 2015, ale to już inna bajka.
Nie widzę mojego silnika!
Ty masz to samo 1.6 co w C-Maxie z 2011r.?
Pępek
Moim zdaniem, jeżeli ktoś ma kilkuletnie auto, to warto się przerzucić, tylko po prostu często jest tak jak u mnie, że na odczuwalne efekty trzeba troszkę poczekać i dać układowi paliwowemu czas na oczyszczenie się.
No i wiadomo, jak lać to na pusty bak i do pełna, a nie jakieś dolewki za 50 zł
Co do różnic cenowych to nie wypowiadam się - aż tak po Europie nie śmigam . W kwestii jakości - potwierdzam austriacki sznyt .
Osobiście leję 98 od czasów Stilo czyli już ponad 13 lat. To był zwykły "szesnastozaworowiec". Na naszych paliwach premium praktycznie żadnej różnicy nie odczuwam/łem. A próbowałem wszystkich dostępnych, łącznie z Shell'owskim 100 . Inna bajka zaczynała się, gdy zatankowałem nim takie paliwo na Węgrzech, gdzie wtedy często śmigałem . Był wyraźnie żwawszy i zasięg zwiększał się o co najmniej ~70-100 km, a spalanie spadało o pół do litra. Nawet moja Małżonka zauważała różnicę na mocy . Oczywiście to wszystko zależy od warunków jazdy. Poza tym na pewno 98 wpływa na kulturę pracy - kupiec Stilo nie mógł uwierzyć, że przy ponad 287 tys. przebiegu silnik tak cicho pracował .
Obecnie na Białym w Czechach czy w przeszłości na Czerwonym w Austrii odnotowuję/wałem te same odczucia . Co ciekawe, na słowackim paliwie zachowuje/wywał się tak samo jak na naszym .
Podsumowując - nasze paliwa premium na pewno pomagają w utrzymaniu silnika w dobrej kondycji. Na oszczędności nie ma co liczyć - pod tym względem mam wrażenie, że dalej żenią aż miło. Prawdziwe paliwa premium są - niestety wciąż - dostępne poza granicami naszego kraju .
No ale nie umiem Powiedzieć dlaczego a wiec sam Jestem Ciekawy
A właściwości czyszczące posiadają te uszlachetniacze, tylko tak naprawdę nie wiesz ile tego tam jest i co dokładnie, więc lepiej samemu podawkować jeżeli jest potrzeba
Jak ktoś nie chce się bawić to polecam na zimę paliwo z uszlachetniaczami zatankować.
Mój stary Focus MkI CommonRail na paliwie typu 98+ w zimie nie wiedział różnicy, więc bez sensu było je tankować cały czas. Natomiast paliwa typu markety pomimo iż były tańsze to przy spalaniu okazywały się droższe (bo spalał więcej) i do mojego silnika nie opłacało się ich tankować bo pomimo iż zarabiałem na cenie za litr to więcej traciłem na spalaniu na 100 km
Primo Raz, Paliwo 98 jest już paliwem luksusowym i ciężko prawdziwe 98-oktanowe spotkać na naszych stacjach.
Primo Dwa, Paliwa typu 98 Verva czy V-Powera, Supremę, Ultimate są to paliwa 95-oktanowe z uszlachetniaczami więc od czasu do czasu można je sobie zalać by uszlachetnić wtryski i układ, ale takim paliwo daleko do 98 oktanów, tylko nazwa została na dystrybutorach by ich nie wymieniać i nie wprowadzać zamętu.
Primo Wnioski, samemu można sobie wyciągnąć, dla kogo się opłaca a dla kogo nie, czy do tego silnika czy nie, czy w zimę czy w lato (ja tam do swojego disel'a dolewam samemu dodatek i 5% benzynki na zimę i wiem co mam w baku)