Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Citroen Xantia Księżna
»
Berlin Zachodni, Berlin Zachodni...
Wpis w blogu auta
Citroen Xantia
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 2788 razy
Data wydarzenia: 16.08.2013
Berlin Zachodni, Berlin Zachodni...
Kategoria: podróż
Berlin- zwykle omijam jeżdżąc tzw "Berlińskim ringiem". Tym razem zmuszony byłem wepchać się w paszczę lwa - musiałem zawieźć znajomych na lotnisko Tegel w NW Berlinie. Nie miałem czasu przygotować się do tego wyjazdu, ale wiedziałem o pewnych ograniczenia wprowadzonych w niektórych miastach niemieckich dla samochodów. Przeszukałem internet chcąc znaleźć sposób na tanie, a najlepiej darmowe parkowanie, albo jak w ogóle dojechać najbliżej terminalu, bo wszyscy pasażerowie mieli duże bagaże. Znalazłem info o możliwości dojechania pod sam terminal wylotowy z możliwością krótkiego postoju. To mi pasowało. Wrzuciłem dane do GPS-a i za pierwszym strzałem, bez pomyłki (co nie jest takie oczywiste, gdy za nadto ufa się GPS-owi

Kilka dni później znowu jechałem do Berlina - odebrać towarzystwo. Tym razem musiałem to zorganizować inaczej. Żeby skorzystać z tego samego parkingu, to albo powinienem przyjechać później niż wyląduje samolot, tak, żeby to oni na mnie czekali, albo poczekać gdzieś w mieście na przylot samolotu. Wybrałem drugi wariant. W internecie znalazłem stronę na temat parkingów w Berlinie. Okazało się, że w centrum może być to bardzo trudne: normalne parkingi są płatne nawet do 3 EUR za pół godziny. Można zaparkować za darmo na parkingach przy marketach i centrach handlowych, ale tam czas darmowego parkowania jest ograniczony od 1-24 h (trzeba też pamiętać o ustawieniu zegara jeśli się go ma lub zapisania czasu na kartce). Za darmo można jeszcze zaparkować na osiedlach, ale podobno znalezienie tam miejsca graniczy z cudem. Poza tym, trzeba pamiętać o "zielonej strefie", którą Niemcy wprowadzili w wielu miastach. Na szczęście na tej samej witrynie znalazłem jeszcze ciekawszą informację. Berlin okazuje się mieć świetnie rozwiązany system parkingów dla przyjezdnych. Parkingi typu P+R (PARK AND RIDE) funkcjonują w całej Europie. W niektórych miastach są płatne (bardzo małe kwoty), a w innych, tak jak w Berlinie - bezpłatne. Umiejscowione są one na obrzeżach miasta, ale w pobliżu przystanków komunikacji miejskiej - metra (U-Bahn) lub kolejki podmiejskiej (S-Bahn). Znalazłem taki w odległości 3,5 km od lotniska przy Tegeler Weg. Wklepałem adres w GPS i ruszyłem. W centrum Berlina na trasie nr 100 trafiłem na okropny korek: 1.., 2.., stoję... i tak przez 40 min. No tak - piątek. Wreszcie zjazd i krótka droga na parking, szybka zmiana pasów, światła, przejazd przez skrzyżowanie... i ... przejechałem wjazd na parking, który był tuż tuż przy skrzyżowaniu, na szerokiej wysepce mieszczącej się pod baaardzo szerokim wiaduktem kolejowym. Za późno się zorientowałem w tym korku i już nie miałem szans na manewr zjazdu. Zaraz za wysepką skręciłem więc w lewo i wjechałem w uliczkę a tu... przy kamienicy, w cieniu, jedno wolne miejsce w sam raz dla mnie

Poniżej kilka fotek z wycieczki po zespole pałacowym, kilka mapek a przy okazji kilka informacji, które może kiedyś komuś się przydadzą, gdy zechce odwiedzić Berlin. Polecam również parkingi P+R
Kilka przydatnych adresów:
http://www.park-to-fly.de/Zielona-strefa-Berlin.pdf (do pobrania plik z info o "Zielonej strefie")
http://www.berlin-vel.pl (dużo informacji Berlinie, w tym o miejscach parkingowych)
http://sharemap.org/public/West_and_East_Berlin#!flash (ciekawa interaktywna mapa Berlina z historycznymi granicami Berlin Zachodni/Wschodni)
www.berlin-airport.de/pl/podrozni-txl/dojazd-i-wyjazd-z-lotniska/parkowanie/miejsca-do-parkowania/index.php (parking lotniskowy Tegel)
Najnowsze blogi
Dodano: 20 godzin temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
4
komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
19
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
29
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Chociaż juz powoli doskwiera brak miejsc parkingowych.
Ostrzeszów ma przewagę, jest trochę mniejszy, spokojniejszy i to ostatnie miasto w byłym powiecie kaliskim w którym nie płacimy za parkingi (strefa parkowania)
Żałuję, że nie zacząłem wcześniej robić takich małych dzienników podróży, ale wtedy zapchał bym ten portal
A łącząc obydwa wątki (diesel i wycieczka do Berlina i uzupełniając wpis w dzienniku, powiem, że wycieczka do Berlina (770 km) kosztowała mnie 240,- zł
Dla mnie warto, raz płacę więcej dla przyjemności, dla turbiny i dla niutonometrów. Bo tak lubię a później na stacji benzynowej mam 5-6 litrów i nie stresuje mnie że wychodzi 8-10 litrów PB i nie stać mnie pojechać tu czy tam bo to drogo.
No a że dałem 4 czy 10 tys zł więcej. No dałem bo chciałem diesla.
Dla mnie Golf o mocy 100 koni benzyna to słabeusz i paliwożercza (mieliśmy takiego Passata) wiec nie było w ogóle zastanawiania się chociaż rocznie mało jeżdże (ok 10 tys. km)
Ale i tak diesel "kasuje" każdego benzynowca jeśli chodzi o zużycie paliwa i przede wszystkim w jeździe miejskiej.
No a LPG jednak najtańsze, mam to wiem chociaż to nie to samo co TDI z turbinką, chyba że Turbo benzyna
Mam nadzieję, że wpis może się komuś przydać - może ktoś pojedzie do Berlina w celach turystycznych, wtedy polecam Scharlottenburg, a gdy tylko na zakupy, to niech pamięta tylko o tych parkingach
Mam wielu znajomych w Poznaniu i mówią że nie warto mieć dobrego auta, na osiedlach chamstwo, auta odzierają, uderzają o nie drzwiami, kradną oryginalne kołpaki. Brak miejsc do parkowania i kosztuje to sporo kasy. Lepszy tramwaj, no ale bilet też kosztuje tylko pytanie czy lepiej przepalać paliwo w korkach czy dać na tramwaj (pozdrowienia dla osób jeżdżących autami na benzynę 10-13 litrów/100 km w mieście)
Only TDI