Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Honda Civic VI Liftback
»
Bez termostatu - czyżby faktycznie on był przyczyną przegrzewania?
Wpis w blogu auta
Honda Civic
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 4688 razy
Data wydarzenia: 18.04.2014
Bez termostatu - czyżby faktycznie on był przyczyną przegrzewania?
Kategoria: inne
Dziękuję Wam wszystkim za porady.
Jadąc dziś rano musiałem gotować się w samochodzie z ogrzewaniem włączonym na maksa, pozwalało to zbić temperaturę, jakoś musiałem dojechać do garażu dziadków mojej dziewczyny.
Wywaliłem termostat, uszczelka została, więc na razie jeżdżę bez niego. W Warszawie taki termostat kosztuje >50zł, u mnie taki dostanę za około 15zł...
Wywalenie termostatu nie jest trudne, ale dostęp jest beznadziejny, szczególnie przeszkadzają przewody (np. od sondy lambda). Zmieniłem przy okazji płyn chłodniczy na nowy.
W układzie jest jakiś dziwny, niezidentyfikowany biały osad, coś jak rozpuszczona kreda.
Spuściłem płyn korkiem spustowym, przepłukałem układ wodą i zalałem nowy płyn, wyleciały wszystkie farfocle.
Zalałem chłodnicę pod korek, odpowietrzyłem ściskając przewody, a następnie na odpalonym silniku dolewałem płynu do chłodnicy, aż do pełna - do do momentu aż przestaną lecieć bąbelki.
Samochód po jeździe testowej - 20 kilometrów autostradą i 10 km miastem nagrzał się do pozycji widocznej na pierwszym zdjęciu.
Termostat włożyłem do szklanki i zalałem wrzątkiem - brak reakcji... no może lekko się otworzył, ale moim zdaniem za mało.
Czy taka pozycja wskazówki to prawidłowa temperatura nagrzanego silnika?
Na jakim odcinku powinien się nagrzać silnik (na dużym obwodzie) do prawidłowej temperatury?
Pozdrawiam
Ostatnia aktualizacja: 18.04.2014 21:52:04
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
A jeśli chodzi o Rovera - podałem jako przykład. Wnętrze to samo, wskaźniki też. Do temperatury silnik nic nie wnosi, dla każdego optymalna to ok. 85 stopni.
Taka temperatura jak na zdjęciu powyżej jest prawidłowa w Hondzie.
Znajomy miał kiedyś Rovera 400 (praktycznie to samo, co Civic) i wskazówka była zawsze idealnie w połowie wskaźnika (zegary są tak dokładnie takie same, by nie było)...
Wygląda na to, że termostat był winowajcą.
Biały osad - być może ktoś próbował uszczelniać chłodnicę proszkiem?
Jest duża szansa, że nie poszła UPG i skończy się na niewielkim wydatku, a Ty dalej będziesz zadowolony z autka