Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mazda 6 Carbon Grey
»
Biegi ciężko wchodzą na zimnym silniku, Co z tym zrobić?
Wpis w blogu auta
Mazda 6
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 6918 razy
Data wydarzenia: 05.02.2015
Biegi ciężko wchodzą na zimnym silniku, Co z tym zrobić?
Kategoria: serwis
Dzisiaj chciałbym przedstawić Wam problem z ciężką zmianą biegów. Ostatnio przy ujemnych temperaturach jak chciałem wyjechać miałem problem z wrzuceniem jedynki. Potem okazało się że nie tylko był problem z jedynką ponieważ przy próbie zmiany na dwójkę - problem był ten sam i było strasznie ciężko wrzucić bieg, niczym w jelczu czy starze... i tak aż do czwórki gdzie nie było problemu.
Po dosyć krótkiej jeździe gdy silnik się rozgrzał, olej już nie był zimny, płyn chłodniczy na odpowiednim poziomie temperatury - wszystko było w porządku - biegi wchodziły jak w masło. No ale co z tym porannym problemem zrobić?
Po zaciągnięciu rad z "inernetów" - oczywiście zdania podzielone... Jedni piszą: "Wymieniaj olej", drudzy "Nie wymieniaj oleju i tak zostaw" byłem w kropce...
Nie jestem mechanikiem, nie znam się na samochodach aż tak dobrze (chociaż pewnie lepiej niż nie jeden mechanik z programu "Będzie Pan zadowolony" :] ), nie chciałem znowu inwestować - bo dalej się z tym da żyć ale zdrowy rozsądek podpowiada... Wymień Olej - przecież to nie fortuna a jak będzie to samo to dopiero się zaczniesz martwić

Kupiłem, pojechałem, wymieniłem... W tej wersji wchodzi jakieś 2L oleju do skrzyni biegów także koszt olej + robocizna to było około 150 PLN.
Chłopaki zrobili mi to na miejscu ale był problem z sprawdzeniem czy problem ustał (dodatnia temperatura, rozgrzany silnik). Następnego dnia było -3 do -6 przez noc także rano jeszcze było zimno - no to czego by nie sprawdzić swojej inwestycji...
Podsumowanie:
Przy -4 stopniach całkowity brak problemu z wrzucaniem biegów, wchodzą jak w masło, zmiana biegów bez użycia siły - jestem zadowolony.
Koniec końców dobrze, że na oleju się skończyło i nie zrujnowało to portfela...
Mieliście podobne problemy u siebie?
Najnowsze blogi
Dodano: 20 godzin temu, przez MaArek77
No wreszcie po 16 latach pozbyłem się Golfa, była 2 dniowy żal i dwutygodniowy bal ze tak powiem.
Nawet najlepsze i bezawaryjne auto w takim wieku to nic dobrego.
W każdej chwili może ...
6
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu.
Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km.
W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna.
Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu.
Środek też ...
12
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Ale spoko - bez spiny... może ktoś po prostu kupił sobie nówkę kombi w dieslu (za co dopłacił dużo kasy - aby auto było tańsze w eksploatacji) i robił 16 tysięcy km/rok.
Nie oceniaj auta po jednej wymianie oleju... Zobacz środek i przekonaj się
Potwierdzony ostatni przebieg w serwisie robi się tak - kupujesz auto co ma 250 tysięcy przebiegu, cofasz licznik na 110 tysięcy, jedziesz do serwisu na wymianę piór wycieraczek - serwis wpisuje aktualny przebieg - 110. Sprawdzasz przebieg w serwisie - ostatni wpis 110
Może się mylę - ale takie rzeczy w manualu to po 200 tysiakach się dzieją, a nie po 100...
Świetnym przykładem są Oplowskie 5 biegowe manuale - Zdarza się że 2 bieg ciężko wchodzi i nawet wymiana oleju nie pomaga
W Citroenie C4 II, dla odmiany czasami jedynka ciężko wchodzi. Ot taka specyfika