Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta BMW Seria 7 "Fura na buraki" » BM-ki się nie psują-, ale jak się zepsują, to nie chcą zepsuć się tanio.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta BMW Seria 7
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 7222 razy
Data wydarzenia: 15.07.2012
BM-ki się nie psują-, ale jak się zepsują, to nie chcą zepsuć się tanio.
Kategoria: serwis
Po ostatnich przeprawach z automatyczną skrzynią biegów kolej na rozprawę z czujnikiem wałka rozrządu nr kat: 12 14 1 742 185. Taki mały cwancyk a tani nie jest. Na dodatek zamienniki niestety nie spisały się i trzeba było odwiedzić ASO. Zamiennik #1. NO NAME w cenie około 98zł działał prawidłowo, ale tylko 2 miesiące po tym czasie zaczął wyrzucać błąd 112 i powodować niewłaściwą pracę silnika ( zwiększone spalanie i falowanie obrotów) Zamiennik #2 lepszej firmy ( QH ) cena około 220zł działał jak immobilizer i przy zimnym silniku samochód w ogóle nie odpalał, a po odpięciu, odpaleniu, ponownym podłączeniu i skasowaniu błędu działał prawidłowo do momentu ostygnięcia silnika. No i w końcu musiałem przeprosić się z ASO i nabyć oryginał w cenie o 4000 x za wysokiej w stosunku do tego, czym w zasadzie jest, - czyli czujnikiem efektu Halla ( hallotronem) z kabelkiem i wtyczką. Wymianę zrobiłem we własnym zakresie, ponieważ nie chciałem podwajać wartości samochodu;-). Po zamontowaniu oryginału, skasowaniu błędu 112 i adaptacji silnika wszystko na razie działa bez zarzutu. Tu rodzi się we mnie spiskowa teoria, że oprócz hallotronu w czujniku jest jeszcze chip kodujący, który w niektórych nowszych wersjach, softu w sterownikach identyfikuje oryginały w celu eliminacji konkurencyjnych firm.
Podobnie postępują inne firmy np z branży komputerowej: HP, IBM kodując kardridge drukarek, baterie laptopów itd.
Wymiana jest dość prosta- trzeba mieć śrubokręt płaski, klucz imbusowy 6mm i 10 minut czasu. Nie jestem przeciwny zamiennikom- głównie ze względu na konkurencyjną cenę. Często świetnie się spisują. Mam zamontowany czujnik wału korbowego w zamienniku "NO NAME" od 1,5 roku i dział bez zarzutu. Niestety nie zawsze i nie wszystkie części są zamienne.
Ostatnia aktualizacja: 15.07.2012 09:23:09
Dodano: 12 lat temu
Nie zgadzam się ze sformułowaniem Będziesz miał wydatki. Iż zwykły passat czesciej psuje się niz BMW a naprawy tańsze wcale nie są !!
Dodano: 12 lat temu
Skąd ja znam ten tytuł :hahaha: :D
Dodano: 12 lat temu
Gratuluję DD [puchar] W aso nie zawsze handlują orginałami , możesz trafić i na dobry zamiennik . Pozdrowionka
Dodano: 12 lat temu
jak sama nazwa wskazuje bedziesz mial wydatki
Dodano: 12 lat temu
Do adiskorpion7: nie zrażaj się do ASO. Zadzwonić i zapytać nic nie kosztuje;) Niektóre części są droższe,ale nie raz przekonałem się na własnej skórze,że mają taniej niż Ci nędzni handlarzyny, którzy myślą,że jak część jest od BMW to musi dużo kosztować.. oczywiście używka;) Nie sprawdzają chyba nawet cen i śpiewają sobie drożej niż za nówkę sztukę w ASO..
Dodano: 12 lat temu
aso zawsze kosi za cześć lecz nie wszystko oni też mają i trzeba zamawiać, raz byłem po filtr oleju do siebie to mi zaśpiewali 63 zł a gdzie można go kupić za 15 zł, a znów łepek przyjechał po listwę na drzwi do e36 cupe chciał M pakietu to zawołali 280 zł z tego co pamiętam
Dodano: 12 lat temu
Do motorzysta: Mam nadzieję że to już koniec. Przy pierwszym zamienniku cieszyłem się 2 miesiące i padł, ale oryginał mam nadzieję że będzie trwalszy od zamiennika;-)
Dodano: 12 lat temu
Do neptun69: I dobrze. Takowych nie miałem.
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: Jest OK nie wyczułem z Twojej strony złych intencji.
Dodano: 12 lat temu
Do neptun69: Natomiast żaden amerykański krążownik nie może nawet stawać obok Rudego. Mam nadzieję, że właściwie zinterpretowałeś moją wypowiedź:)
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: No cóż, moja "bawarka" jest dla mnie choć namiastką amerykańskich krążowników.
Dodano: 12 lat temu
CZego się nie robi dla Bawarskich cudów techniki.
Dodano: 12 lat temu
U mnie pierwszym objawem był wzrost spalania z 13,5 do ponad 18L w trasie, po mieście do 22L w zależności od czasprzejazdów i temperatury silnika.
Dodano: 12 lat temu
Kiedyś przerabiałem czujnik położenia wałka.. tyle,że objawiało się to u mnie szarpnięciem na krótką chwilę (odcięciem mocy) podczas jazdy raz na około 50- 100km i po podłączeniu pod kompa wykazało właśnie,że ten czujnik jest do wymiany. Żadnych innych objawów (przy odpalaniu itp.) nie było.
Dodano: 12 lat temu
Jeżeli chodzi o czujniki (szczególnie przepływomierz i czujnik położenia wału) to tylko oryginały, w oplu jest to samo. Zamienniki działają do pół roku.
Najnowsze blogi
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Popatrzcie, ile błędów było zapisanych w sterowniku w dobrze funkcjonującym aucie Pod ręką miałem przez chwilę fajne urządzenie do diagnostyki samochodowej. Co prawda kumpel zakupił go do ...
86 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez giernal
Kończąc poprzedni wpis napisałem o swoich zamiarach wakacyjnych oraz inwestycyjnych. Dziś z dumą mogę stwierdzić, iż każdy z nich doprowadziłem do skutku. Na początku sierpnia drugi raz ...
49 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez CeZaR83
Pierwszy serwis olejowy zaliczony, wizyta przebiegała w miłej atmosferze. Na wejściu miła Pani z recepcji podała japońska herbatkę 😉🍵 Nie zdążyła się zaparzyć a już byłem ...
7 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl