Wpis w blogu auta
Seat Leon
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1130 razy
Data wydarzenia: 02.11.2017
Buty gotowe
Kategoria: inne
Jako, że do nowego auta nie wypada zakładać stalówek, z końcem lata zacząłem kompletowanie zestawu zimowego obuwia. Po analizie cen i względów estetycznych postanowiłem przesiadkę na profil o rozmiar większy.
Pod koniec sierpnia zakupiłem komplet 17-to calowych felg firmy RC Design. Felgi mają identyczne parametry jak oryginalne. Nawet nie potrzeba innych śrub (gdyby tak było podobno dostałbym je w komplecie). Kosztowały wówczas 1912 zł.
Od sierpnia pilnowałem też ceny opon. Z początkiem października zdecydowałem się na zakup, gdyż dopiero wtedy był mały wzrost. Planowałem też zakup na Oponeo, ale tym razem z polecenia jednego z Youtuberów wybrałem SklepOpon. Cena była tam wówczas o 20 zł niższa. A mowa oczywiście o Dębicy Frigo HP2 w rozmiarze 225/45 R17. Komplet z przesyłką wyniósł 1055 zł. Jest to praktycznie połowę taniej niż premium (Continental & Michelin & Goodyear ...), a wcale nie dwa razy gorzej. W przypadku opon zimowych ja zwracam uwagę przede wszystkim na parametry na śniegu. A tam Dębica wygrywa. Jadąc po asfalcie mam świadomość, że to nie są opony letnie.
Montaż w dobrym serwisie mam już za sobą. Teraz tylko czekać na pierwsze przymrozki. Wymiana kół w dowolnym momencie przed garażem - bezcenne.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Rozumiem. Ciekawe rozwiązanie.
A, to już wszystko jasne - dzięki.
I tak są to moje subiektywne odczucia, bo tylko takie posiadam....
Jak by te opony były złe i niedobre, napisałbym to o nich, bo czemu miałbym o tym nie napisać. Zresztą więcej napisze o tych oponach po całym sezonie użytkowania.
A z parametrem cena/jakość, bo chyba o niego chodzi, to raczej się nie rozumiemy. Informuje o rzeczywistym koszcie jednej jednostki jakości. Przecież gdyby opony Michelin czy Dunlop w tym przypadku nie kosztowałyby 500 zł a 2500 zł, nikt by ich nie kupował, pomimo takich samych świetnych parametrów.
W sensie co z tego, ze dokonany taniego zakupu jak w ekstremalnej sytuacji zabraknie 1-2 metrów czy przedobrzymy o kilka km/h
Różnice w testach pomiędzy oponami są na poziomie 1-5 metry w drodze hamowania czy kilku km/h w łuku ale to są już spore wartości.
Co do teorii spiskowych się nie wypowiadam, bo nie ma na ten temat żadnych informacji.
A co do Sava Eskimo to była to opona ze ścisłej czołówki w zachowaniu na śniegu ale na mokrym i podczas hamowania wypadała fatalnie.
To co napisałeś, z całym szacunkiem, to są jedynie Twoje subiektywne odczucia.
Nie wierzę jakoś bezgranicznie testom opon ale jednak gdy ktoś próbuje porównać kilka rodzajów nowych opon na tym samym samochodzie w tych samych warunkach to wydaje mi się to bardziej obiektywne.
A jak z czujnikami ciśnienia? Przełożysz z letnich czy inna opcja?
Jak dla mnie opona jest ta dobra na deszcz i bezpieczna.
Jak użytkuje się ją na suchym i śniegu, nie wiem nie jeździłem więc się nie wypowiem.....
A wybór przedni, nic tylko przebierać, wybierać a i tak trafimy na skośne oczy
Znaczy mamy trochę loterii, wszystko dobrze jak dobrze trafimy.
Za nimi to już nie trafisz
1. Michelin to Michelin, Kleber, BF Goodrich, Riken, Kormoran.
2. Bridgestone to Bridgestone, Firestone, Dayton, First Stop, Road King.
3. Good Year to Good Year, Dębica, Dunlop, Fulda, Sava.
4. Continental to Continental, Barum, Semperit, Matador, Mabor, Viking, Uniroyal, Gisaveld.
W 2000 roku kupiłem megane niby francuski samochód a po VINie wyszło, że produkowane w jedynej fabryce renaulta w Hiszpanii
Megane miało opony Continentala wyprodukowane w Portugalii. Jakoś po dwóch latach przeciąłem jedną na torach tramwajowych i jak dokupiłem w 2002 ten sam model to już dostałem wyprodukowaną na Słowenii.
Więc globalizacja tak czy inaczej.
W Chinach tez robi sie produkty renomowanych marek i tandete.
Mialem w zyciu 3 komplety Opon Good Year, zimówki, Ultra Grip 6, 7 i 8.
Ostatnie "made in Poland" takue kupilem nie wiedzac.
I po 2 czy 3 latach i przebiegu moze 16-20 tys km jedna z nuch zaczela miec bicie.
Nic nie bylo widac, wyważalem, a to bylo czuc tylko uwaznie obserwujac gdy jechalem z szybkoscia ok. 50 km/h. inaczej juz nie
Diagnoza, uszkodzony stelarz opony.
Nie pamietam abym zaliczyl wielka dziure, zreszta w Niemczech sa tylko łaty, dziury rzadko.
I jak tu miec zaufanie do renomowanych produktow z Polski?
Mialem pecha i musialem wydac 450 zl na 2 nowe opony na 1 oś. Dwie pozostale sa dobre, bieznik na 3 sezony.
Kupilem tez gowno, Klebera z Polsku ale co tam, 15 cali halasliwe 1.9 TDI, szkoda nerwow. Musialem kupic w 1 dzień.
Podobno na naszych Dębicach jest teraz napis Made in Germany, chyba to coś znaczy?
a może my to już nie my, tylko niemiaszki?
Mam 225/40 R 18, kurde zupelnie oszalalem, kokega ma racje, 2 razy sprawdziłem.
To juz minimum rozsadku taki profil. Ubzduralem sobie ze mam 45
No rozumiem wybor ma swoje argumenty.
Moze opinia kolegi bedzie o tych oponach dobra czego zycze. Ja balbym sie zaryzykowac
Bo nie slyszalem aby ktos kupowal Debice do Golfa GTI/ GTD czy Leona FR czy Ocrtavi RS itp.
Tylko własnie goodyear jest włascicielem ;D wiec masz opony z fabryki Dębica XD
A ze produkowana w Niemczech.
Polski Solaris jest super i Zelmer chociaz tez produkiwany w Chinach.
Ja mam Goodyera made in Poland ale opinie ma swietne.
Ja kupiłem Klebery produkowane we Francji (NIE z CHIN) z 10-cio letnią gwarancją, albo do zużycia.
Miałem kiedyś takie opony jak Sava Eskimo S2 w górach w kopnym śniegu pod wyciągiem były bardzo dobre, tak samo na błocie pośniegowym na bocznych górskich drogach (były to czasy gdy często jeździliśmy na narty w zimie) ale na mokrym lub suchym asfalcie wymagały zdecydowanie zwiększonej uwagi.
Podobnie może być z tymi Dębicami. Śnieg i błoto bardzo dobrze, mokro i sucho gorzej. I nie ma co demonizować, że to jakieś złe opony tylko brać na to poprawkę podczas jazdy.