Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy And1WT
»
Cadillac 355D Fleetwood Special Józefa Piłsudskiego odrestaurowany
Wpis w blogu użytkownika
And1WT
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 2740 razy
Data wydarzenia: 12.11.2014
Cadillac 355D Fleetwood Special Józefa Piłsudskiego odrestaurowany
Kategoria: inne
Wyremontowanie słynnego Cadillaca Marszałka Józefa
Piłsudskiego.
Cadillac 355D Fleetwood Special z 1934 roku, ten samochód przywódcy II Rzeczpospolitej, zdewastowany przez służbę bezpieczeństwa Polski „ludowej” w pierwszych latach powojennych, w stolicy Wielkopolski został podanny kompleksowej restauracji, przywracającej mu dawną świetność.
Jest to inicjatywa Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego, który podjął działania na rzecz wprowadzenia w świadomość społeczną tego unikatowego zabytku, związanego w szczególny sposób z historią naszego narodu.
13 marca 2013 roku rozpoczął działalność Społeczny Zespół ds. Opracowania Inwentaryzacji i Wstępnej Dokumentacji Konserwatorskiej Samochodu Cadillac Fleetwood Special Józefa Piłsudskiego, powołany przez Macieja Klimczaka, Podsekretarza Stanu ds. Kultury w Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz Ewę Mańkiewicz-Cudny, prezesa Naczelnej Organizacji Technicznej. Przez ponad pół roku grupa ekspertów techniki samochodowej pod przewodnictwem historyka motoryzacji doktora Jana Tarczyńskiego, Dyrektora Centralnej Biblioteki Wojskowej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego, prowadziła działania w kierunku inwentaryzacji, a także przygotowania dokumentacji konserwatorskiej i programu odbudowy tego zabytku techniki. Prace Zespołu, wspierane przez Kancelarię Prezydenta RP, przyniosły kolejny etap realizacji. Wyłoniono profesjonalną firmę – „Classic Cars. Bentley & Rolls Royce Specialist” z Poznania – zajmującą się odbudową zabytków techniki motoryzacyjnej, pozyskano także tzw. donor car, czyli samochód niezbędny dla uzupełnienia braków Marszałkowskiego Cadillaca (w tym: silnika z osprzętem, kompletnego wnętrza nadwozia i bagażnika, „galanterii” zewnętrznej i kół zapasowych).
Wszystkie prace konserwatorskie sfinansował strategiczny sponsor – Fundacja PZU. Odbudowa samochodu odbywała się pod merytorycznym nadzorem Zespołu i niezależnego kuratora – międzynarodowej firmy oceniającej i certyfikującej wykonane prace.
Podejście bardzo profesjonalne i godne uznania. Oprócz głównego wykonawcy czyli firmy Classic Cars, wzięły w tym udział także inne znane marki. Firma Novol, przeprowadziła kompleksowy remont blacharski, a firma Nordglass odwtorzyła wszystkie pancerne szyby w samochodzie.
Mam nadzieję że pojazd ten będzie brał udział w wielkich wydarzeniach historycznych i stanie się z jedną z większych wizytówek Naszej Głowy Państwa.
Najnowsze blogi
Dodano: 6 godzin temu, przez darek-k
płyn hamulcowy koloru herbaty, czy ktoś to kiedyś zmieniał nie wiadomo, ale trzeba było się za to zabrać, oraz tarcze z tyłu, bo miały bicie choć nie wykazywały znacznego zużycia
koszty ...
Dodano: 7 godzin temu, przez darek-k
prędkość prawie zgodna z przepisami, droga S7 na Kielce, max 130km/h na S7, spalanie od 4L do 4,5L max , klimatyzacja AUTO
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
Przyszedł czas na serwis olejowy z filtrami
robota zrób to sam jak zwykle
Olej Total 5W30
filtr oleju PSA 1109CK
filtr paliwa PSA 1906C0
filtr powietrza MANN
filtr kabinowy Valeo 715635/ZAW ...
1
komentarz
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Bardzo dobrze się stało, że autu została przywrócona dawna świetność, to b. dobra decyzja naszego Prezydenta, jeszcze tylko żeby chciał z niego korzystać. Może to być nowy kierunek w symbolice urzędów prezydenckich. Czy tylko Królowa może jeździć karocą?
Sprowadzono dawcę z którego pochodzi silnik z prawie całym osprzętem, wnętrze i część galanterii.
Reszta oryginalna i odnowiona z tego co wiem
A inicjatywa jak najbardziej słuszna - duży szacun dla wszystkich, którzy przyczynili się do sprawy