Wpis w blogu auta
Toyota Corolla
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 12009 razy
Data wydarzenia: 03.05.2013
CB radio, niewidzialne CB radio
Kategoria: zmiany w aucie
W lipcu 2011 roku zrobiłem zakupy na kwotę 510zł, z których jestem niesamowicie zadowolony ale chyba jeszcze bardziej jestem zadowolony z niewidzialności mojego zestawu CB, z wygody niezakładania i niezdejmowania anteny co z pewnością jest uciążliwe w zimie.
Jednym z fajniejszych miejsc montażu radia okazał się schowek w środkowym panelu klimatronika.
Odpowiedniego radia, które zmieści się do niego szukałem chyba trzy tygodnie. Nie dość, że nie mogło być wysokie, szerokie to również długie ponieważ za panelem znajdują się jakieś tunele, chyba nawiewów.
Z dużą dozą niechęci spoglądałem na anteny wielozakresowe ale na taką właśnie się zdecydowałem.
Antena, którą kupiłem niczym nie różni się od oryginalnej, z którą Corolla wyjechała z fabryki.
Mój zestaw składa się z radia Lafayette Atena oraz z anteny Sirio Triflex.
Nie ma jakiegoś niesamowitego zasięgu ale w wiadomych celach sprawdza się znakomicie
Na wierzchu niczego nie widać, zasilanie jest poprowadzone pod panelem klimatronika do schowka, gdzie znajduje się rozgałęźnik zasilany z zapalniczki, która jest usytuowana przy lewarku zmiany biegów (również wszystko zostało poprowadzone pod spodem).
Poniższe zdjęcia ilustrują jak to wszystko wygląda oraz jak został poprowadzony kabel antenowy.
Ostatnia aktualizacja: 03.05.2013 19:39:59
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
1
komentarz
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Zima za pasem, śnieżyć ma od 1 listopada, więc na początek przyszłego tygodnia zaplanowałem zamianę kół! Jednak felgi „zimowe” pozostawiały wiele do życzenia. Brałem pod uwagę ...
11
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez JacK
T-roc, Sportsvan i i-10 wymiana kół na koła zimowe.
T-roc i Sportsvan w zakładzie wulkanizacyjnym i tam zostaną koła letnie a i-10 zajmę się osobiście :-)
Dla Sportsvana to będzie ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Nie znam się na tym zupełnie, a w 95 uczyłem się raczej korzystać z toalety niż krótkofalarstwa, ale prawa fizyki znam dość dobrze i też niektóre wyniki pomiarów są dla mnie intrygujące. Na szczęście, aby być krótkofalowcem trzeba nadal zdać egzamin itd., a CBiści to tacy partacze w większości
wtedy masz większy wybór w radiach i pewnie łatwiej by było to wpasować w konsole.
Co do anteny to wszystko zależy od jej długości a gdzie zamontujesz ma mniejszy wpływ-byle masa była dobra.
Od 1995 bawiłem się w krótkofalarstwo i jak czytam fora CB-istów, ich wyniki w strojeniu SWR <1 i teorie na temat montażu anten to padam na ryj.
U mnie jest normalnie spód pod tym DINem, bo to zwykły schowek trzymający wymiary - zrobiłem nawet zdjęcie z wsadzonym tam pioneerem ale wyszły zbyt niewyraźne. Wyjąłbym po prostu spód, albo wyciął, wtedy obudowa konsoli robiłaby za niezłe pudło rezonansowe. Tutaj zaznaczyłem miejsce na cbradio:
target=_blank rel=nofollow>http://imageshack.us/a/img515/3229/volvo440cbradioumiejsco.jpg" alt=""/>
Antenę umieszczę chyba tak:
target=_blank rel=nofollow>http://img94.imageshack.us/img94/3989/volvo440cbradioantena.jpg" alt=""/>
Zielone pole to miejsce dla magnesu, pomarańczowe dla mocowania w stylu sf40. Czerwone - tutaj zwykle się montuje, u mnie niemożliwe przez spojler. Trzecia opcja to płaskownik wychodzący z bagażnika, zamontowany do karoserii a nie klapy, wtedy mogę go dać gdziekolwiek (http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=88&t=20516#p486442).
Fiu, komentarz mam lepszy i z większą ilością zdjęć niż 3/4 wpisów :D
" alt=""/>
Żeby było niewiele słychać musiało by przylegać do jakiejś szmaty
tak wygląda przymiarka do 1DIN u mnie:
" alt=""/>
P.S. uwielbiałem mojego Alana 87 i moje Sadelty ME-3 i HM-100
W jednym ze swoich aut miałem antenę TAJFUN - z wyglądu to samo. Działało to świetnie - nigdy nie miałem problemu z niemożnością dogadania się na trasie...
Tak, głównie mi chodziło o wygodę ale uwierz mi, że jest to również praktyczne.
P.S. moja nie jest za 45, a za 250zł.
P.S.2 jedzie gość przede mną 110km/h, mija minuta.. musiałbym stać w miejscu, żeby go stracić w szumach
Pomysł genialny bo masz problem z głowy ze zdejmowaniem anteny itd., lecz jak dla mnie nie praktyczny. Pozdrawiam