Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda Civic VI Liftback » Centralny zamek STIG, kluczyk scyzoryk - podłączenie. Honda Civic VI liftback







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda Civic
  • przebieg 194 065 km
  • rocznik 1996
  • silnik 1.4i
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 7985 razy
Data wydarzenia: 09.11.2013
Centralny zamek STIG, kluczyk scyzoryk - podłączenie. Honda Civic VI liftback
Kategoria: zmiany w aucie
Witajcie.
Postanowiłem zamontować sterowanie centralnym zamkiem z pilota, zdecydowałem, że wybiorę ten sam zestaw co przy Tico - bloker 60 firmy STIG. Był już sprawdzony, więc postanowiłem nie ryzykować u innego sprzedawcy. Poza tym z firmą STIG można się skontaktować na wiele sposobów, gdy nie damy sobie rady to postarają się pomóc przez telefon/mailem. Posiadają również rozpiski do wielu samochodów, także nie będziemy musieli sami szukać przewodów.

Całość wyniosła mnie około 140zł, niestety, ale zamówiłem złe groty i musiałem przerobić oryginalny kluczyk na grot.

Fabrycznie Honda Civic VI z rocznika 96 posiada siłownik w drzwiach kierowcy, niestety, ale u mnie coś było sknocone i siłownik nie działał. Na oba przewody podawana była masa, postanowiłem nie reanimować tego a wywalić siłownik i zastosować swój. Jest to pewniejsze i dzięki temu sterownik steruje tylko jednym siłownikiem a resztę robi za nas fabryczna centralka. Współczuję tym, co mają do zrobienia wszystkie drzwi :)

Całość instalacji zacząłem od zajęcia się wiązką przewodów, zgodnie ze schematem zlutowałem sobie ją tak, aby nie trzeba było tego robić w aucie - pospinałem tak jak być powinno do sterowania bezpośrednio siłownikiem.
Usunąłem następnie fabryczną czerwoną diodę (która do niczego nie służyła) i wstawiłem w jej miejsce diodę z zestawu. Trzeba delikatnie nożykiem poszerzyć mocowanie - dioda fabryczna jest cieńsza.

Następnie trzeba było rozebrać drzwi. Nie jest to wcale takie trudne. Trzeba odkręcić śrubkę znajdującą się przy klamce (malutka +), dwie trzymające uchwyt (+) oraz w prawym górnym rogu drzwi plastikową śrubkę. Reszta sprowadza się do pociągnięcia za plastik, boczek trzyma się na zatrzaskach, zdejmujemy je zaczynając od lewej strony na dole pociągając do siebie. Gdy wszystkie zatrzaski puszczą boczek przesuwamy do góry - wyskoczy górna część i będziemy trzymać go w rękach. Odpinamy kostkę przycisku elektrycznych szyb i wyciskamy z miejsca klamkę. Teraz możemy sprawdzić czy siłownik istnieje oraz czy działa. Jeśli nie - możemy go podmienić i liczyć, że zadziała lub zastosować swój siłownik niezależny.
Ja postanowiłem zastosować swój siłownik. Trzeba wyjąć głośnik oraz przeciągnąć kabel od drzwi do środka. Początkowo miałem zamiar zdjąć boczek samochodu, aby mieć łatwiejszy dostęp, ale poradziłem sobie bez zdejmowania. Wiążemy ze sobą oba przewody, aby za jednym razem przecisnąć oba i staramy się najpierw między drzwiami a autem wcisnąć je do środka, gdy uda nam się je chwycić za skrzynką bezpieczników to wciągamy ich trochę do środka a następnie na zewnątrz owijamy je taśmą izolacyjną dość mocno, tak aby zostały zabezpieczone. Następnie wciskamy je do drzwi - wejdą obok fabrycznych przewodów i kończymy ich owijanie.
Pokrywamy cyną końcówki przewodów i spinamy je kostką, to rozwiązanie pozwoli zamienić je miejscami, gdy okaże się, że centralka podaje sygnał na odwrót (działa to na zasadzie zamieniania biegunów). Następnie rozbieramy osłonę kierownicy, możemy pominąć ten krok i wlutować się do tych samych przewodów z tyłu skrzynki bezpieczników - ja wybrałem łatwiejsze rozwiązanie czyli wlutowanie się przy kierownicy. Osłony przykręcone są od dołu trzema śrubkami (+) oraz trzymają się ze sobą dzięki zatrzaskom. Nie pociągamy obu części, tak ich nie rozdzielimy, musimy wcisnąć jedną z nich tak, aby wskoczyła pod drugą. Zatrzaski to taka litera U - jak pociągniemy w dół to się zerwą. Po zdjęciu osłony odizolowujemy przewody zielono-niebieski i zielono-żółty, na nich pojawia się impuls (+) po włączeniu kierunkowskazów. Do nich lutujemy przewody brązowe sterownika. Do białego przewodu (stały +) lutujemy czerwony przewód sterownika, a na czarnym robimy oczko i przykręcamy go do masy, dobry punkt znajduje się po lewej stronie obok skrzynki bezpieczników. Do zielonego przewodu dolutowujemy 5m przewodu i ciągniemy go do tyłu samochodu (o tym jutro). Biały i biały z paskiem lutujemy do tych, które przeciągnęliśmy z drzwi. Izolujemy wszystkie łączenia oraz owijamy taśmą przewody, możemy je trytkami spiąć tak, aby nie goniły. Następnie wypinamy bezpiecznik centralki i podpinamy ją. Gdy wepniemy bezpiecznik możemy sprawdzić czy wszystko działa, musimy zamknąć drzwi lub śrubokrętem udać bolec zamykający, gdy drzwi są otwarte nie da się ruszyć rygla. Gdy wszystko działa możemy zamontować centralkę na załączonej taśmie dwustronnej (po lewej stronie jest fajne miejsce) i cieszyć się działającym centralnym zamkiem z pilota. :) Pozostaje nam tylko założyć boczek drzwi oraz wewnętrzne plastiki. Złożenie tego to już chwilka.

Pozostaje nam (jedynie?) zamontować siłownik w klapie bagażnika i podpiąć go do naszego zielonego przewodu (+ z pilota) i masy, ale za to wezmę się jutro.

Tym razem zrobiłem trochę mniej zdjęć - zaczęło padać (a dokładnie lać) i musiałem samochód wprowadzić do garażu, tam mam dość kiepskie oświetlenie i nie da się zrobić dobrych zdjęć.

Pozdrawiam
Ostatnia aktualizacja: 09.11.2013 21:35:23
Dodano: 11 lat temu
Ale bule dajesz na punktach lutowniczych :P Masz za dużo wolnego czasu, znajdź sobie drugą dziewczynę albo psa, czy coś...
Dodano: 11 lat temu
Centralny to przydatna rzecz chyba, że jeździ sie samemu. Opis moze posluzyc niejednemu jako instrukcja obslugi :-)
Dodano: 11 lat temu
Do MaArek77:
Chciałem zrobić to przed zimą - boję się, że pewnego dnia zamarznie mi zamek i tyle :) Poza tym to wygoda spora.
Wszystkie styki lutowałem - robić coś dobrze, albo wcale.
Dodano: 11 lat temu
Kluczyk scyzoryk i centralny zamek w pilocie to rzecz oczywista i potrzebna.
kolega amator elektryk ma moje uznanie.
Tanio i dobrze wykonana modyfikacja
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl